روزنامه صبا

روزنامه صبا


تکــرار تجربــه‌های موفــق با مهدویان


کامران حجازی که برای اولین‌بار با فیلم «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان تهیه‌کنندگی را تجربه می‌کند، در پروژه‌های قبلی کنار مهدویان بوده و با همکاری کرده است. حجازی در جدیدترین اثر این کارگردان با همکاری و مشارکت امیر بنان تهیه کنندگی «مرد بازنده» را به عهده گرفته است. در ادامه گفتگوی «صبا» را با او می‌خوانید.

 

پس از همکاری موفق در ۴ یا ۵ پروژه با حسین مهدویان و دیگر اعضای گروه، در این فیلم تصمیم گرفتم به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته باشم و چه چیزی بهتر از تهیه فیلمی به همراه گروهی که با آن‌ها تجربیات موفق و لذت‌بخشی از قبل داشتم.

محمدحسین مهدویان همواره در کارهایش مرز‌هایی را جا به جا کرده و بحث‌های تازه‌ای را در سینما و حتی در جریان سریال‌سازی باز کرده است. این روحیه ایشان در جریان همکاری با شما چطور ظهور و بروز پیدا می‌کند؟ همراهی در این پروژه‌ها چه ویژگی‌هایی داشته است؟

محمد حسین مهدویان همیشه به دنبال تجربه و ساخت فیلم با فضا‌های متفاوت است. این فیلم هم از این قاعده مستثنا نیست.

فیلم جدیدی که در همکاری با مهدویان کار کرده‌اید، چقدر در فضای نزدیک به پروژه‌های قبلی است؟ با توجه به رگه‌های جنایی موجود در فیلم، آیا می‌توان انتظار یک فیلم تریلر دیگر را از حاصل همکاری‌تان داشت؟

اجازه بدهید راجع به فضای فیلم صحبتی نکنم و بگذاریم مخاطب خودش با فضای فیلم مواجه شود و آن را قضاوت کند.

شما قبلا چندین بار در پروژه‌های سینمایی و اولین سریال محمدحسین مهدویان به عنوان مجری طرح و مدیر تولید با او همکاری داشته‌اید. چطور شد که تصمیم گرفتید در «مرد بازنده» به سمت تهیه‌کنندگی بروید؟

پس از همکاری موفق در ۴ یا ۵ پروژه با حسین مهدویان و دیگر اعضای گروه، در این فیلم تصمیم گرفتم به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته باشم و چه چیزی بهتر از تهیه فیلمی به همراه گروهی که با آن‌ها تجربیات موفق و لذت‌بخشی از قبل داشتم.

«مرد بازنده» اولین فیلمی است که شما بعد از سال‌ها فعالیت در سینما با عنوان مجری طرح و مدیر تولید، به صورت مشترک تهیه‌کنندگی می‌کنید. این تجربه برایتان چطور بود؟ چه تفاوت‌هایی با تجربیات گذشته شما برایتان داشت؟

سال‌هاست که من به عنوان مجری طرح و یا مدیر تولید پروژه‌های متعددی کار کردم. طبعا در سینما هر پروژه‌ای تجربیات مختص به خودش را دارد، کما اینکه تهیه‌کنندگی در سینمای مستقل و با سرمایه خصوصی قاعدتا با شرایط فعلی سینما و اوضاع اقتصادی شرایط دشواری دارد.

با توجه به اینکه آذر ماه توانستید مجوز ساخت این فیلم را بگیرید و فیلم در دو لوکیشن تهران و مازندران فیلمبرداری می‌شد، چه تمهیداتی به کار بردید تا فیلم به موقع آماده شود؟

ما از زمان شروع فیلمبرداری تا شروع جشنواره حدود دو ماه فرصت داشتیم. پروژه از شروع فیلمبرداری تا پایان پست پروداکشن زیر دو ماه انجام شده و این امکان‌پذیر نبود، مگر با همراهی تیمی هماهنگ که تجربه سال‌ها کار مشترک را با هم داشتند، و همین موضوع موجب شد در عین سرعت عمل، همه‌چیز با دقت، آرامش و انسجام خوبی پیش برود.

در وضعیت کنونی سینمای ایران که کرونا و تنگنا‌های مالی فشاری را به این عرصه تحمیل می‌کند، تصور می‌کنید فیلم «مرد بازنده» چقدر بتواند شور و حالی به سینما بازگرداند؟

من امیدوارم با فروکش کردن ویروس کرونا در جامعه و رونقی که به سینما دوباره برگشته است و همچنین برپایی جشنواره امسال شاهد رونق بیش از پیش سینما و گیشه فروش باشیم.

پیش‌بینی شما از حضور در جشنواره فیلم فجر و نتایجی احتمالی که ممکن است در زمینه جوایز و استقبال مردمی این جشنواره به وجود آید چیست؟

امیدوارم اتفاقات خوبی برای فیلم رقم بخورد و مردم فیلم «مرد بازنده» را دوست داشته باشند.

زهرا نجفی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است