روزنامه صبا

روزنامه صبا

علیرضا معاف :

به دنبال مخاطب کیفی نمایشگاه قرآن هستیم/ میزان بازدید مهم نیست  


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که، در نمایشگاه قرآن به دنبال مخاطب کیفی هستیم و این که بگوییم چه تعداد آمدند و رفتند، مهم نیست.

روزنامه صبا علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی   درباره آمار ارائه شده در سال های گذشته مبنی بر حضور چند میلیونی مردم از نمایشگاه قرآن گفت: علاوه بر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن برخی افراد نیز برای شرکت در مراسم شب های احیا و همچنین نماز جماعت در مصلای امام خمینی (ره) حضور پیدا می کنند. از طرف دیگر بخشی از نمایشگاه امسال به صورت مجازی برگزار می شود ولی نمایشگاه قرآن همیشه مخاطب خوبی داشته و نمایشگاه پررونقی بوده است.

وی که شش دوره قائم مقام نمایشگاه قرآن بوده است، اضافه کرد: مردم در نمایشگاه قرآن به دنبال محیط معنوی هستند که تفریح کنند و نمایشگاه قرآن بهترین فرصت است. برخی به دنبال خریدن قرآن، مفاتیح، چادر یا تابلویی نفیس هستند و لذا با عددسازی از مخاطب در نمایشگاه قرآن مخالفم. در آن دوره هایی که در نمایشگاه کتاب و قرآن نیز مسئولیت داشتم، مخالف این کار بودم و اکنون نیز به دنبال مخاطب کیفی هستیم. یعنی همین که نوجوان یا کودکی در نمایشگاه  حضور پیدا کند و خاطره خوشی داشته باشد، برای ما کافی است و این که بگوییم چه تعداد آمدند و رفتند، مهم نیست.

وی درباره حضور ناشران در نمایشگاه گفت: تمام انتشاراتی ها گزینش شدند و شاید بتوان گفت یک سوم از ثبت نامی ها در نمایشگاه حضور دارند. یکی به دلیل محدودیت جا و دیگر انتشاراتی هایی که با حوزه دین و قرآن سنخیت ندارند. لذا اعلام کردیم انتشاراتی هایی که تولیدات مرتبط به حوزه دین و قرآن ندارند، می توانند دو هفته بعد در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور پیدا کنند. در نمایشگاه قرآن باید تولیدات مرتبط داشته باشیم. چون مردم که به نمایشگاه قرآن می آیند معمولا به دنبال تهیه قرآن نفیس یا نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، آثار دینی، کلامی، فلسفی و کتاب های اخلاقی هستند.

رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره ارائه قرآن های نفیس گفت: بخش نشر مکتوب از سوی اداره کل کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شود. البته بعضی قرآن های نفیس از سوی بعضی مجموعه ها قیمت گذاری می شود و مشتری های خاص خود را دارد که این نباید یک کار عمومی شود و قرآن را از دسترس مردم خارج کند. بعضی از آثار هنری قیمت های متفاوتی دارد و باید حد وسط را گرفت به گونه ای که ناشرانی که قرآن های نفیس منتشر می کنند و مشتری های خود را دارند، ضرر نکنند و از طرف دیگر مردم هم ضرر نکنند و لذا حد وسط طراحی شده و امیدوارم مشکلی ایجاد نشود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار قرآن، کتاب امید و آرامش از شنبه ۲۷ فروردین مصادف با ۱۴ ماه رمضان شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ دقیقه به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقمندان به قرآن خواهد بود و در فضای مجازی نیز از طریق پایگاه بیست و نهمین نمایشگاه قرآن قابل استفاده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است