روزنامه صبا

روزنامه صبا

امیرحسین بریمانی از نمایش جدیدش می‌گوید:

«شب شک»؛ نمایشی با سبک و سیاقی سریالی  


کارگردان و بازیگر نمایش «شب شک» با اشاره به جزئیات این نمایش اظهار کرد که؛ شب شک» سبک و سیاقی سریالی دارد و هرشب یک داستان متفاوت را اجرا می‌کند.

روزنامه صبا: امیرحسین بریمانی که این روزها نمایش «شب شک» را به عنوان کارگردان و بازیگر روی صحنه دارد درباره این اثر نمایشی گفت: تا امروز استقبال از نمایش راضی‌کننده بوده است اما نمایش ما یک اجرای دانشجویی است و مانند کارهای پرفروشی که در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود، مخاطب ندارد.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: «شب شک» سبک و سیاقی سریالی دارد و هرشب یک داستان متفاوت را اجرا می‌کند از این رو نمایش این قابلیت را هم دارد که از بازیگران مهمان نیز در هر اجرا دعوت به حضور کند مانند سریال‌های تلویزیونی که در هر قسمت می‌توانند میزبان یک یا چند بازیگر مهمان باشند. نوید محمدزاده تهیه‌کننده نمایش است که از اجرای تالار مولوی در کنار گروه حضور داشت و هزینه دکور نمایش را به طور کامل برعهده گرفته است.

بریمانی ادامه داد: «شب شک» یک چارچوب کلی دارد اما برای اجرای هر شب، گروه نمایش شب قبلش داستانی را که قرار است به صحنه برود طراحی کرده و میزانسن آن اجرا را مشخص می‌کند. از آنجا که من، نیما شکیبایی و محمدحسین خادمی مدت زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم به سرعت با یکدیگر هماهنگ می‌شویم و طرح داستانی و میزانسن هرکدام از کاراکترها را در صحنه مشخص می‌کنیم و بقیه اجرا روی صحنه به صورت بداهه شکل می‌گیرد. شبی هم که سجاد افشاریان، فرزین محدث، میلاد معیری و سعید زارعی به عنوان مهمان در نمایش حضور داشتند همین روند را در پیش گرفتیم به این شکل که از شب قبل با بازیگران هماهنگ کردیم و طرح داستانی را مطرح و ادامه کار را روی صحنه پیش بردیم. حضور بازیگر مهمان در نمایش مورد توجه قرار گرفته و قرار است در شب‌های آینده هنرمندان دیگری چون نوید محمدزاده، امیر نوروزی و … نیز به عنوان بازیگر مهمان در نمایش حضور داشته باشند.

وی درباره متفاوت بودن داستان و تم نمایش در هر شب از اجرا بیان کرد: این نمایش وقتی برای اولین بار در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفت هنوز تبدیل به اثری سریالی نشده بود و اقتباسی بود از داستان کوتاه «شب شک» هوشنگ گلشیری که در ادامه برای اجرای عموم نیز همین نام روی نمایش باقی ماند اما می‌توان گفت داستان نمایش درباره سه نفر است که هر بار در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در اجرایی که در تالار مولوی داشتیم با تمی یکسان اما داستان‌هایی متفاوت اجرا می‌رفتیم اما بعد تصمیم گرفتیم تم را هم تغییر دهیم. تا امروز در هر اجرا از داستان‌های متفاوتی بهره بردیم و تنها سه چهار شب که فرصت ایده پردازی نداشتیم از داستان‌های تکراری استفاده کرده‌ایم. بسیاری از تماشاگران نمایش نیز تاکنون چند بار به دیدن کار نشسته‌اند و حتی برخی از آنها تماشاگر سه چهار داستان مختلف از «شب شک» بودند.

نیما شکیبایی، محمدحسین خادمی و امیرحسین بریمانی از بازیگران این نمایش هستند که تا ۵ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «سه نفر در شرکت اصلی کار می‌کنند و ماجراهایی بین آن‌ها اتفاق می‌افتد. یکی از اعضای شرکت اصلی می‌خواهد استعفا دهد. رییس مخالف است ولی آبدارچی که کلیدها هم دست اوست نظری ندارد. بنابراین یکی از اعضای شرکت اصلی که می‌خواهد استعفا بدهد باید نظر آبدارچی را جلب کند و…»

«شب شک» تندیس بهترین بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی را بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را دریافت کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است