روزنامه صبا

روزنامه صبا

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

از همه استعدادها در حوزه بازی‌سازی حمایت می‌شود


سید محمدعلی سیدحسینی با بیان اینکه رشد صنعت بازی‌سازی کشور در گرو تاسیس یک مرکز نوآوری است، از حمایت از همه استعدادها در حوزه بازی‌سازی خبر داد.

 روزنامه صبا: سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای راه‌اندازی یک مرکز نوآوری گفت: در تلاشیم فضایی را به این کار اختصاص دهیم و ظرفیتهای متنوع و گسترده اکوسیستم گیم کشور را در آن گرد هم آوریم تا محلی باشد برای هم افزایی در این حوزه.

وی افزود: هدف این است که بخش‌های مختلف اکوسیستم گیم را در این مجموعه دور هم جمع کنیم، مجموعه‌ای از برنامه‌های بازی‌سازی را پیاده سازی و برای صادرات محصولات و خدمات بازی برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته سیدحسینی، تحقق این برنامه‌ریزی‌ها طی چند سال آینده می‌تواند به رشد صنعت بازی‌سازی در کشور کمک کند.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه با بیان این که امسال در چند زمینه فعالیت داریم و انشالله سال شلوغی را در حوزه حمایت پشت سر خواهیم گذاشت، اظهار داشت: اول از همه چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران را که بزرگترین رویداد گیم در کشور است، برگزار خواهیم کرد. آخرین دوره از این نمایشگاه در سال ۱۳۹۲ برگزار شده بود.

وی افزود: خیلی از رویدادهای دیگر هم در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد: مثل رویداد جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که در واقع بزرگترین رویداد ورزش های الکترونیک در کشور است یا رویداد جایزه بازی‌های جدی که رویداد پژوهشی این حوزه محسوب می‌شود.

سیدحسینی خاطرنشان کرد: همینطور برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای ایران را در برنامه داریم که در آن برترین بازی های سال در بخش های مختلف انتخاب می شوند و شرکت ها و تیم های بازی سازی در آن آثارشان را عرضه می‌کنند. این نمایشگاه در کنار بخش نمایشگاهی، بخش فروش، کنفرانس و سرگرمی دارد تا برای شرکت کنندگان در این رویداد اسباب شادی و نشاط هم فراهم شود. هدف این است که نمایشگاه محلی باشد تا خانواده ها بتوانند در فضایی فرهنگی در کنار فرزندانشان اوقات خوشی را سپری کنند.

سیدحسینی بیان کرد: مورد بعدی که داریم به آن می‌پردازیم، بحث ساختار حمایتی همگراست که از سال ۹۸ اولین دوره آن به صورت سالانه اجرا شد. این رویداد عموما و به صورت سنتی به بحث حمایت از بازی‌سازان اختصاص داشت، امسال اما ساختار آن را گسترده تر کردیم و داریم به بخش های دیگر اکوسیستم نیز توجه می کنیم. اول از همه شرکت ها و تیم های کوچک و متوسط که در حوزه بازی سازی فعالیت می کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بعد از آن یک لایه افراد مستعد داریم که افرادی هستند که در حوزه های مختلف اکوسیستم در حال فعالیت هستند. سعی می کنیم این دسته از افراد را شناسایی کنیم و در همان حوزه هایی که در آن فعالیت دارند به آنها حمایت برسانیم. افرادی که در حوزه بازی آموزی یا حوزه بازی پژوهی فعالیت می‌کنند، بازیکنان حرفه‌ای و افرادی که در حوزه اختصاصی گیم‌ فعال رسانه‌ای هستند، مثل استریمرها و بازی‌سازان مستقل، همه و همه را شناسایی می‌کنیم و در هر حوزه‌ای که هستند به آن‌ها حمایت‌های متناسب را ارائه خواهیم داد.

شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه بازی از مالیات معاف می‌شوند؟

معاون حمایت بنیاد افزود: همچنین برنامه حمایتی برای شرکت های بزرگ داریم تا بتوانیم مقیاس آن‌ها را افزایش دهیم و بحث اشتغال را از طریق این شرکت‌ها دنبال کنیم. عموما این شرکت ها شرکت‌های دانش بنیان هستند. بحث معافیت مالیاتی آنها را از چند طریق پیگیری می‌کنیم تا جذب سرمایه اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: همچنین در تدارک یک رویداد سرمایه‌گذاری نیز هستیم که همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد. ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همزمان برگزاری یک رویداد کارآفرینی و کاریابی را نیز پیش بینی کرده‌ایم، که بحث اشتغال را پوشش می‌دهد.

سید حسینی در پایان گفت: سعی می‌کنیم در حوزه های مختلف حمایتی برنامه‌هایی را اجرا کنیم تا به این وسیله اکوسیستم بازی‌های رایانه ای هر چه بیشتر تقویت شود و رشد کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است