روزنامه صبا

روزنامه صبا

مسعود اطیابی:

نسخه سانسورنشده «دینامیت» را به مسئولان ستاد امر به معروف نشان دادم/ تعامل کردیم


 کارگردان «دینامیت» با بیان اینکه نسخه سانسورنشده این فیلم را به مسئولان ستاد امر به معروف نشان دادم گفت که ساخت «دینامیت 2» مشخص نیست.  

  روزنامه صبا – در هفته‌های گذشته نامه‌ای از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به معاون دادستان کشور خبرساز شده بود که در آن درباره دو فیلم سینمایی «دینامیت» و «گشت ۳» گفته شده بود، این دو فیلم به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر فریضه امر به معروف و نهی پرداخته‌اند. دبیر این ستاد ضمن اعلام جرم در این مورد، خواستار این شده بود که «وزارت ارشاد لااقل به میزان فروش دو فیلم مذکور منابع مالی جهت تولید فیلم فاخر و رسانه‌ای با هدف جبران مافات و تعظیم فریضتین الهی در اختیار ستاد قرار دهد.»

این نامه و درخواست مطرح شده با واکنش‌های مختلفی روبرو شد ولی گویا حالا که دست‌اندرکاران ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسخه‌ی سانسور نشده‌ی فیلم «دینامیت» را دیده‌اند نظرشان نسبت به این فیلم تغییر کرده و حتی خواستار ساخت سری دوم آن شده‌اند.

سید مسعود اطیابی ،کارگردان «دینامیت» در این باره توضیح داد: اخیرا جلسه‌ای با مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشتیم و با هم بخش‌هایی از قسمت‌های سانسور شده‌ی فیلم را- برای اکران عمومی ۲۷ دقیقه سانسور شده بود – تماشا کردیم. این ۲۷ دقیقه باعث شده بود محتوای اصلی فیلم گرفته شود و من بارها این را گفته بودم و دوستان هم که فیلم را دیدند با من هم‌نظر بودند و گفتند نسخه کامل‌تر فیلم محتوای درستی داشته است.

او با اشاره به اینکه بحثی درباره درخواست مالی و شکایت ستاد در این جلسه عنوان نشد، گفت: جلسه خیلی محترمانه‌ای داشتیم. من نقطه نظرات خودم را در مورد شیوه‌های امر به معروف داشتم و در این گفت‌وگو به نتیجه و تعامل خوبی رسیدیم. ما با این جلسه نشان دادیم که می‌توان گفت‌وگو و تفاهم کرد، می‌توانیم همدیگر را درک کنیم و وضعیت را با نقد و بررسی دوستانه پیش ببریم. کسانی که من با آن‌ها برخورد داشتم آزاداندیش و منطقی بودند و توانستیم همدیگر را قانع کنیم.

اطیابی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به درخواست این ستاد برای ساخت «دینامیت ۲»، قصد دارد ْآن را بسازد؟ گفت:‌باید ببینیم قسمت چه می‌شود.

 منبع: ایسنا

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است