روزنامه صبا

روزنامه صبا

روح الله سهرابی تشریح کرد:

بررسی کاهش قیمت بلیت سینماها


 مدیر کل اداره نظارت بر سینماها و عرضه فیلم سازمان سینمایی ضمن بررسی کاهش قیمت بلیت سینماها، تاکید کرد که؛ بنای سازمان سینمایی بر تشکیل هرچه زودتر شورای صنفی نمایش بوده  است.

روزنامه صبا –  روح الله سهرابی، مدیر کل اداره نظارت بر سینماها و عرضه فیلم سازمان سینمایی، که به‌تازگی در این جایگاه قرار گرفته است، به سؤالاتی در خصوص شورای صنفی نمایش و موضوع تصمیم سازمان در خصوص تغییر قیمت بلیت‌ سینماها پاسخ داد.

سهرابی در خصوص تشکیل شورای صنفی نمایش گفت: باوجود آنکه سازمان سینمایی از سه ماه قبل پیگیر تشکیل شورای صنفی نمایش بود، برخی از صنوف به دلایلی اعضای خود را برای شورا معرفی نمی‌کردند. همواره بنای سازمان سینمایی این بوده است که تمامی تصمیمات حوزه اکران و نمایش فیلم‌های سینمایی برعهده شورای صنفی نمایش باشد اما در این مدت به‌دلیل عدم تشکیل این شورا، شورای راهبردی اکران متکفل انجام این وظایف بود.

او ادامه داد: در این مدت با همکاری نماینده‌های صنوف جلساتی را تشکیل دادیم که در نتیجه آئین‌نامه‌ای نوشته و از طرف ریاست سازمان سینمایی هم ابلاغ شد. البته صنوف نگرانی در این زمینه‌ها داشتند اما سازمان سینمایی هم به‌خاطر جایگاه فراصنفی و پدرانه‌ای که برای سینما دارد، طبیعی بود که ملاحظاتی برای خودش داشته باشد چه برای عدالت‌محوری و چه برای فرصت برابر دادن به همه اهالی سینما. برای همین امکان اینکه سازمان سینمایی به این زمینه ورود نکند وجود نداشت اما برخلاف آنچه که برخی از سینماگران در این روزها در رسانه‌هایی گفتند، سازمان سینمایی قصد تصدی‌گری و دخالت در حوزه اکران سینماها را نداشته است.

سهرابی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور اعضای صنوف برای تشکیل شواری صنفی نمایش دیروز تشکیل شده است گفت که اولین جلسه این شورا برای بررسی فیلم‌های سینمایی بزودی تشکیل خواهد شد.

این مدیر سینمایی در پاسخ به این سؤال که با تشکیل شورای صنفی نمایش شورای اکران چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد گفت: این شورا، شورای بالادستی و راهبردی است. اصولاً قرار نیست ملغی شود بلکه تنها در جزئیات کمتر ورود می‌کند. جلساتش به تعداد جلسات شورای صنفی نمایش نیست بلکه به ضرورت و نیاز هر دو هفته یکبار و در نهایت ماهی یکبار تشکیل خواهد شد. ذاتاً وجود این شورا برای کمک به اکران و به خود شورای صنفی نمایش است و مسائل کلان اکران در آن جلسه طرح و گفتگو می‌شود.

سهرابی در خصوص تصمیم سازمان سینمایی برای پایین آوردن قیمت بلیت سینما یا شناور کردن آن بیان کرد: اساساً این مبلغی که به عنوان قیمت بلیت سینما تعیین شده در اصل سقف مبلغ است. با این عنوان که سینمادارها به‌عنوان دست‌اندرکاران فروش با این رقم بلیت بفروشند نه بالاتر اما اینکه قیمت را پایین‌تر بفروشند ممکن و در اختیار سینمادار است.

او بیان کرد: تخفیف قیمت بلیت به صلاحدید مدیریت پردیس‌ها و سینماها است. اینکه حوزه هنری تصمیم گرفته است که به‌صورت شناور بلیت بفروشد، می‌تواند استراتژی مفیدی در جذب بیشتر مخاطب باشد. سازمان سینمایی منعی در تغییر قیمت بلیت و کاهش آن ندارد اما در هر حال این اتفاق منوط به سینما و سانس‌ها و با هماهنگی سینماداران خواهد بود. این موضوع در شورای راهبردی اکران در حال حاضر مطرح است و قرار است تا نماینده‌های صنوف و کارشناسان نقطه نظراتشان را ارائه بدهند تا تصمیم‌گیری نهایی در این‌باره بشود. در هر حال چه قیمت بلیت‌ها شناور بشود یا قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید با یک وحدت رویه میان صنوف مرتبط با این حوزه و مدیران سینمایی اتفاق بیافتد. اما با سازمان با اصل این موضوع مخالفت نیست.

لازم به ذکر است همان‌طور که در این خبر اشاره شد اولین جلسه شورای صنفی نمایش دیروز در خانه سینما با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، حبیب اسماعیلی نماینده انجمن پخش کنندگان، همایون اسعدیان نماینده کانون کارگردانان، مهدی صباغزاده نماینده علی البدل انجمن پخش کنندگان، محمد احمدی نماینده اتحادیه تهیه کنندگان ، رضا زارعی نماینده علی البدل انجمن سینما داران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، سیدعلی طباطبائی نژاد نماینده انجمن سینما داران، رضا سعیدی پور نماینده انجمن سینما داران و روح اله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است