روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهرداد فرید:

کاش به قدرت سینما خوش‌بین باشند


فیلمنامه‌نویس و کارگردان با بیان اینکه حمایتی از سینماگران در راستای تولید پروژه‌های با محوریت مضامین دینی و اعتقادی نمی‌شود، گفت که؛ گاهی اینگونه است که نسبت به قدرت سینما خوش‌بین نیستند.

مهرداد فرید، فیلمنامه‌نویس و کارگردان که در فیلم سینمایی «دعوتنامه» به امام هشتم شیعیان پرداخته بود در گفت‌وگو با روزنامه صبا، با اشاره به علاقمندی و ارادت جامعه به تصویر اینگونه مضامین در سینمای ایران بیان کرد: از آنجا که حرم امام رضا (ع) در سرزمین ما قرار گرفته، مردم ایران از دیرباز ارادت و علاقه خاصی به ایشان داشته‌اند و به نوعی این حضرت را از آن خود می‌دانند. در این میان آنچه عجیب به نظر می‌رسد، حمایت نکردن مسئولان از ساخت پروژه‌های سینمایی با این مضمون است.

فرید با اشاره به تجربه ساخت فیلم «دعوتنامه» ادامه داد: تجربه شخصی من در این زمینه، کمی تلخ است. به خاطر دارم که در زمان ساخت فیلم «دعوتنامه» در مشهد مقدس، هیچگونه همکاری با ما صورت نگرفت و حتی به تیم ما، اجازه فیلمبرداری در داخل حرم امام رضا (ع) داده نشد. در واقع تمام پلان‌های مربوط به حرم در فیلم، پنهانی و با گوشی‌های موبایل گرفته و در تدوین از آنها استفاده شد! حتی به ما اجازه کار در پیاده‌روهای کنار حرم داده نشد، این در حالی است که شاهد هستیم مسئولان همواره از اهمیت و لزوم فعالیت سینماگران و هنرمندان در این زمینه سخن می‌گویند. این نکته بسیار ناراحت‌کننده است که در عمل، حمایتی از سینماگران در راستای تولید پروژه‌های با محوریت مضامین دینی و اعتقادی صورت نمی‌گیرد. گاهی حتی اینگونه به نظر می‌رسد که نسبت به قدرت سینما خوش‌بین نیستند و نگاه دوستانه‌ای به سینماگران ندارند که این، بسیار تلخ است.

مهرداد فرید با بیان اینکه برخی از صحبت‌ها در این زمینه شعارگونه به نظر می‌رسد، افزود: متاسفانه وقتی عمیق‌تر به بطن ماجرا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی مسئولان در این حوزه، به حرف‌ها و شعارهایشان نه در عمل باور دارند و نه در پندار. بسیاری از سینماگران از صمیم قلب و با ارادت و علاقه خاصی که دارند به ساخت چنین پروژه‌هایی ورود می‌کنند و سرمایه تولید هم از عموما از بخش خصوصی تامین می‌شود. در این بین، تنها به همکاری و حمایت مسئولان نیاز است که گاه این حد دلگرمی دادن و حمایت هم از هنرمند دریغ می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است