روزنامه صبا

روزنامه صبا

کاوه عیدی:

جای آموزش موسیقی در آموزشگاه‌های بازیگری خالی‌ست


آهنگساز نمایش «توران دخت» با بیا اینکه ریتم و موسیقی باید در ذات بازیگر باشد، معتقد است که؛ جای آموزش موسیقی در آموزشگاه‌های بازیگری خیلی خالی است.

 کاوه عیدی آهنگساز نمایش «توران دخت» که پیش تر سرپرستی کنسرت رویارویی آوازهای نواحی ایران را بر عهده داشت در گفت و گو با روزنامه صبا از تجربه خود در این نمایش گفته است .

آقا عیدی به نظر شما نقش موسیقی در نمایش «توران دخت» آن طور که در بروشورها آمده است پررنگ هست یا خیر؟

 نمایش «توراندخت» یک نمایش موزیکال محسوب نمی‌شود اما هدف این بود که موسیقی جایگاه ویژه‌ای در آن داشته باشد و معمولا خودم نیز سعی می‌کنم در پروژه‌هایی که حضور دارم سهم مجزایی برای موسیقی خودم ایجاد کنم و از آنجایی که تئاتر پویا و زنده است و تا آخرین لحظات اجرا نیز می‌تواند دچار تغییراتی شود و هر اجرا می‌تواند بهتر از اجرای قبل باشد امیدوارم که در شب‌های آتی نقش موثرتری را نیز در جایگاه آهنگساز ایفا کنم.

از همکاری تان با بازیگران نمایش«توران دخت»بگویید باتوجه به اینکه بازیگران کم تجربه بودند چقدر کار با آنها سخت و چقدر لذت بخش بود؟

در سه چهار ماه آخر تمرین‌ها در کنار بازیگران حضور داشتم و به آنها تمرین صداسازی دادم تا بتوانند از عهده آواز گروهی روی صحنه بربیایند و باید بگویم از آنجایی که بخشی از کار آواز به ذات حنجره نیز مربوط است، آموختن آواز به یک بازیگر که اصلا تجربه موسیقی ندارد کار آسانی نیست و من فکر می‌کنم توانستم از عهده این کار تا حدودی بربیایم.

گلایه‌ای از آموزشگاه‌های بازیگری دارم و آن هم این است که ریتم و موسیقی باید در ذات بازیگر باشد حال آن که جای آموزش موسیقی در آموزشگاه‌های بازیگری خیلی خالی است و خوشحالم که با موسسه‌ای همکاری دارم که این مهم را جدی گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است