روزنامه صبا

روزنامه صبا

شاه حسینی:

حل مشکلات هنرمندان مسئله بزرگی است


 کارگردان سینما معتقد است که ما نیازمند قوانین محکمی در حوزه سرقت ادبی هستیم و حل مشکلات هنرمندان مسئله بزرگی است.

روزنامه صبا – انسیه شاه حسینی، کارگردان سینما ، پیرامون ادامه روند قاچاق و سرقت ادبی و هنری طی سالهای اخیر گفت: متاسفانه سرقت ادبی و هنری در سینما طی سالهای گذشته به تناوب دیده شده و هیچ وقت این مشکل حل نشده است.

برای حل مشکلات حق مالکیت ادبی در سینما نیازمند قوانین محکم هستیم

وی پیرامون راه حل جلوگیری از سرقت ادبی و هنری افزود: به نظر من ما نیازمند قوانین محکمی در حوزه سرقت ادبی هستیم که شامل حمایت از هنرمندان و متخصصان سینما باشد تا اهالی هنر و ادب بتوانند شکایتشان را به آنجا برده و به حقشان برسند.

شاه حسینی در همین رابطه ادامه داد: اگر چنین قانونی شکل گیرد هنرمندان با آرامش خیال و با اطمینان از برقراری عدالت بعد از سرقت ادبی آثارشان به مراجع قضایی رجوع کرده و می‌توانند به حق خود دست پیدا کنند. این سرقت‌ها بسیار اتفاق می‌افتد و هر چه جلوتر می رویم لزوم تشکیل چنین قوانینی بیشتر احساس می شود.

این کارگردان پیشکسوت سینما در همین رابطه تاکید کرد: کارگردان، فیلمنامه نویس و هر هنرمندی باید خیالش راحت باشد که جایی وجود دارد که می تواند از حقش دفاع کند، مراجع قضایی مکانی امن برای ما خواهد بود که بتوانیم در شرایط سخت به آن پناه ببریم.

شاه حسینی ادامه داد: من قول می دهم که اگر قوانینی حقوقی و قضایی در زمینه مشکلات سرقت ادبی و قاچاق آثار هنری تصویب شود پیگیری آن به راحتی قابل حل خواهد بود.

محیط دادگاه‌های امن و روند دادخواهی تسریع پیدا کرده است

وی حل مشکلات هنرمندان را مسئله بزرگی خواند و اضافه کرد: به نظر من اگر قوانین بیشتری در زمینه قاچاق و سرقت ادبی در سینما شکل گیرد، مشکلات هنرمندان بدون حاشیه‌سازی و برداشت‌های اشتباه حل می شود.

شاه حسینی پیرامون وضعیت خوب این روزها در حوزه مسائل قضایی خاطرنشان کرد: پیشتر شاید رجوع به دادگاه برای هنرمندان سخت، هزینه‌بر و زمان‌بر بود، اما خوشبختانه بعد از آمدن حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای محیط دادگاه بی نهایت امن و راحت شده و رجوع به دادگاه به هیچ وجه سخت نیست. در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که رجوع به دادگاه و حل مشکلات بسیار سریع و در محیطی بسیار آرام صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است