روزنامه صبا

روزنامه صبا

سعید خانی:

۹۰ درصد بازخوردهایی که از «دوزیست» گرفتیم، مثبت بود


تهیه کننده «دوزیست» با بیان اینکه حدود 90 درصد بازخوردهایی که گرفتیم مثبت بود، این را دلیلی برای استقبال مردم دانست.

موفقیت فیلم «دوزیست» در گیشه، گذشته از تیم پرستاره‌ای که با عنصر شهرت مخاطب را به تماشای این فیلم فرامی‌خواند، به یقین مرهون عوامل تهیه و تولید «دوزیست» هم بود. حتی گردآوری ستاره‌های مطرح سینمای ایران برای بازی در کار برزو نیک‌نژاد، سوای کارگردان خود به تلاش تهیه‌کننده این فیلم بستگی داشت. فضای فیلم با میزانس‌های ملودرام، هرچند محدود است اما این هم عاملی بود که به موفقیت «دوزیست» در گیشه کمک کرد. بی‌گمان تهیه و تولید آثاری مانند فیلم «دوزیست» گذشته از هر نقد فرمیک یا محتوایی که به آن وارد است، می‌تواند کمک شایانی برای نجات گیشه سینماهای ایران نام بگیرد. «دوزیست» تا امروز واقعا دوزیست بوده! از طرفی دغدغه‌های فرهنگی-اجتماعی برزو نیک‌نژاد را به خوبی بازگو کرده و از طرف دیگر موفقیت این فیلم در گیشه نوید روزهای بهتر و پر رونق‌تری را به سینمای ایران می‌دهد.سعید خانی تهیه کننده «دوزیست» پیش از اکران این فیلم با روزنامه صبا صحبت کرد، زمانی که هنوز این فیلم روی پرده نرفته بود و گیشه‌ها را تسخیر نکرده بود.

«دوزیست» در واقع همکاری جدید شما و برزو نیک‌نژاد است. از این همکاری رضایت دارید؟

بله چرا نداشته باشم. پیش از این با آقای نیک‌نژاد در فیلم «لونه زنبور» همکاری داشتیم و «دوزیست» کار جدید ما نبود. همانطور که می‌دانید برزو نیک‌نژاد، علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه «دوزیست» را هم برعهده داشت. نیک‌نژاد از آن دسته کارگردانانی است که کار خود را بسیار خوب بلد است. پیش‌تر هم گفته بود او دغدغه اجتماعی دارد اما به مخاطبان فیلم هم اهمیت زیادی می‌دهد و این موضوع در بازگشت سرمایه تولیدکننده فیلم نقش بسیار مهمی دارد. پیش از تولید «لونه زنبور» موسسه تولید و توزیع فیلم‌ «خانه فیلم» را بنا نهادیم و این اتفاق بسیار خوبی بود. حالا هم خانه فیلم «دوزیست» را به اکران رسانده و از این‌که حالا موسسه‌ای به نام خانه فیلم در ایران تاسیس شده بسیار خوشحالیم.

نظرتان درباره فیلم «دوزیست» و درونمایه اجتماعی‌اش چیست؟

این فیلم نقدی بر رفتار برخی آدم‌های امروز جامعه است. افرادی که رفتار آن‌ها بستگی به موقعیت‌ها دارد و در موقعیت‌های مختلف رفتار آن‌ها هم تفاوت می‌کند. هرچند می‌توان از آن به عنوان فیلمی با درونمایه تلخ یاد کرد اما می‌تواند مقبول مخاطبان قرار بگیرد.

 به فروش فیلم با توجه به ژانری که دارد، امیدوارید؟

خب باید منتظر ماند و دید چه خواهد شد. همه عوامل فیلم کارخود را انجام داده‌اند و اجازه دهید فیلم اکران شود و خودتان ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد. امیدواریم این فیلم بتواند مخاطب خوبی جذب کند.

با توجه به این صحبت‌ها و البته حضور ستاره‌های متعدد در فیلم «دوزیست» همنچنین نظر به داستان پرکشش که در قلم نویسنده‌اش دیده می‌شود که از عنصر تعلیق به خوبی بهره گرفته، تا این لحظه آیا بازخوردهای خوبی از فیلم «دوزیست» گرفته‌اید؟

 بله دقیقا، چیزی حدود ۹۰ درصد بازخوردهایی که گرفتیم مثبت بود و این هم یک دلیل دیگر که می‌توان با توجه به آن نسبت به استقبال تماشاگران از فیلم «دوزیست» خوشبین بود. امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

یاسر سماوات

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است