روزنامه صبا

روزنامه صبا

چهره روز؛

«طلوعی» باورپذیر


شهرام حقیقت دوست در سینما حضوری موفق داشته و تاکنون در ۲۴ فیلم سینمایی بازی کرده که مورد توجه قرار گرفته‌اند.

روزنامه صبا – شاید هنوز و بعد از گذشت سالها از پخش سریال «خط قرمز» شهرام حقیقت دوست با بازی خوبش در آن مجموعه شناخته می شود. او حالا در سریال «خون سرد» نیز بازی فوق العاده ای داشته و نقش یک افسر پلیس به نام سرگرد امیرعلی طلوعی را واقعی و باوورپذیر به تصویر کشیده است.

اولین بازی حقیقت دوست در تلویزیون به سریال «مهر خوبان» در سال ۷۴ مربوط می شود و او در سینما نیز اولین بار با داریوش مهرجویی در فیلم« درخت گلابی »همکاری کرد و نقش کوتاهی را برعهده گرفت.

حقیقت دوست بعد از مجموعه «مهر خوبان» در سریالی به کارگردانی قاسم جعفری بازی کرد. این سریال که «همسفر» نام داشت باعث شد جعفری در کار بعدی خود یعنی «خط قرمز» نیز از حقیقت دوست دعوت به همکاری کند و شهرام از همین سریال بسیار مشهور شد و یک سال بعد یعنی در سال ۸۰ برای سومین بار با جعفری کار کرد و در سریال« شب آفتابی» جلوی دوربین رفت. او همچنین در همین سال با اصغر فرهادی در سریال «داستان یک شهر» همکار کرد.

حقیقت دوست پس از آن در ۷ سریال دیگر نیز بازی کرد که شامل مجموعه های «ثارالله»، «مختارنامه»، «شوق پرواز»، «طلسم شدگان»، «خداحافظ بچه» و« جاده قدیم» می شود.

این بازیگر در سینما نیز حضوری موفق داشته است و  تاکنون در ۲۴ فیلم سینمایی بازی کرده که خیلی از آنها مورد توجه قرار گرفته است. فیلم هایی مانند «جنایت»، «معکوس»،« قاتل وحشی»،« زیر سقف دودی»، «عطر داغ»،« سرو زیر آب» و … از جمله کارهای سینمایی حقیقت دوست است.

شهرام حقیقت دوست با پشتوانه بسیار قوی وارد شبکه نمایش خانگی شد و نقشی پیچیده را در سریال «خون سرد» برعهده گرفته است. سرگرد امیرعلی طلوعی یک افسر آگاهی است، شغل و موضوعی که تاکنون بارها و بارها مورد توجه سریال سازان قرار گرفته است به همین دلیل بازی در چنین نقشی پیچیدگی های زیادی دارد و در گام اول باید شخصیت سازی به گونه ای انجام شود که تکراری نباشد.

حقیقت دوست تا الان نشان داده از عهده این امر به خوبی برآمده است. او نه مانند خیلی از ماموران پلیس در فیلم ها و سریال ها زیادی اتوکشیده و روتوش شده است و نه از آن طرف بام افتاده. سخت گیر است، جدی است، نترس است و البته گاه حقه می زند. برخی مواقع خشن می شود و … در مجموع ما تصویری از یک پلیس واقعی را می بینیم که وظیفه ای بسیار دشوار برعهده دارد و باید با یک باند قاچاق دختران سرشاخ شود

سریال «خون سرد» تازه‌ترین مجموعه نمایش خانگی است که کارگردانی آن را امیرحسین ترابی برعهده دارد. سریالی که در ژانر جنایی – پلیسی ساخته شده است و قرار است جمعه هر هفته در ساعت ۱۲ ظهر پخش شود. سازندگان «خون سرد» در مورد تعداد قسمت‌های این فیلم گفته اند که این سریال در ۲۶ قسمت از پلتفرم «فیلم نت» منتشر خواهد شد.

قصه سریال جنایی – پلیسی خون سرد نیز طبق گفته عوامل آن در مورد فردی است که عاملین پرونده‌های زن آزاری را در دام انداخته و به مجازات می‌رساند. تیزرهایی که برای این سریال منتشر شده بود این ابهام را ایجاد می کرد که حقیقت دوست یکی از عوامل باند خلافکاران باشد اما با  شروع پخش این سریال مشخص شد که  شهرام حقیقت دوست، نقش اول «خون سرد» احتمالا همان فردی است که عاملین پرونده‌های زن آزاری را شناسایی می کند و قرار است به مجازات برساند.

نقش آفرینی‌ها

«شهرام حقیقت دوست» زاده ۲۷ حوت/اسفندماه ۱۳۵۱ هجری خورشیدی در رشت، دانش‌آموخته لیسانس رشته تیاتر می‌باشد.

قبل از ورود به دانشگاه و تحصیلات آکادمیک مدتی در آموزشگاه «حمید سمندریان» در کنار «شهاب حسینی» مصروف آموزش اصول اولیه بازیگری شد.

شهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با نمایش «پسر کارون» شروع کرد و با حضور در سریال «مهر خوبان» در سال ۱۳۷۴ به تلویزیون آمد.

اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست با فلم «درخت گلابی» به کارگردانی «داریوش مهرجویی»  در سال۱۳۷۶ رقم خورد.

سریال بعدی حقیقت دوست، سریال «خط قرمز»  در سال ۱۳۷۹ بود که نقش آفرینی درخشان وی باعث شد که «اصغر فرهادی» برای حضور در یکی از قسمتهای سریالش یعنی «داستان یک شهر»از او دعوت کند.

نقش آفرینی حقیقت دوست در فلم «جنایت» به کارگردانی «محمدعلی سجادی» بازی ماندگاری در کارنامه او به جا گذاشت، وی برای این فلم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول از جشن خانه سینمای ایران شد.

همچنین این بازیگر برای نمایش «ابرهای پشت حنجره» به کارگردانی «رضا گوران»کاندیدای بهترین بازیگر جشنواره تیاتر فجر شد.

 از فلم هایی که حقیقت دوست در آن‌ها ایفای نقش کرده می توان به: چند می‌گیری گریه کنی (۱۳۸۴)، سنگ، کاغذ، قیچی (۱۳۸۵)، کلاشینکف (۱۳۹۲)، هیلانه (۱۳۹۲)، زرد (۱۳۹۵)، لابی (۱۳۹۵)، زیر سقف دودی (۱۳۹۵)، عطر داغ (۱۳۹۶)، معکوس (۱۳۹۷)، آنجا همان ساعت (۱۳۹۷) و قاتل و وحشی (۱۳۹۸) اشاره کرد.

گفتنی است او برای بازی در زیر سقف دودی کاندیدای جایزه از جشنواره نیس فرانسه شد.

 «همسفر» (۱۳۷۸)، «داستان یک شهر» (۱۳۸۰)، «ثارالله» (۱۳۸۱)، «طلسم‎شدگان» (۱۳۸۳)، «مختارنامه» (۸۹-۱۳۸۳)، «شوق پرواز» (۱۳۹۰)، «خداحافظ بچه» (۱۳۹۱) و «جاده قدیم» (۱۳۹۳) از دیگر سریال هایی می باشد که اقای حقیقت دوست در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است