روزنامه صبا

روزنامه صبا

مسعود رحیم‌پور:

«راز ناتمام» نمایش چند قصه مهم تاریخ بود


بازیگر شهید بهشتی سریال «راز ناتمام» گفت که این سریال به نمایش درآوردن چند قصه مهم تاریخی بود.

مسعود رحیم‌پور بازیگر تئاتر و تلویزیون و دانش‌آموخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، پس از نقش‌آفرینی در مجموعه‌های تلویزیونی چون «معمای شاه»، «ایراندخت»، «مینو» و «مختار نامه»، نقش شخصیت شهید بهشتی را در «رازناتمام» ایفا کرد و حال با توضیحات او درباره این تجربه منحصربه‌فرد که در گفتگو با روزنامه صبا مطرح شده است، همراه شوید.

چگونه برای ایفای نقش شهید بهشتی انتخاب شدید؟

«راز ناتمام» به نمایش درآوردن چند قصه مهم تاریخی بود که در زمانی نزدیک رقم  می‌خورد، برای همین گروه کارگردانی به دنبال هنرمندانی می‌رفتند که از لحاظ ظاهری و فیزیکی شباهت های خاصی به شخصیت های انقلابی داشته باشند. من به شخصه متوجه شباهت خودم با شهید بهشتی نشده بودم تا ۲ سال قبل‌تر از «راز ناتمام» که برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر برنامه زنده‌ای را اجرا کردم و در قالب نمایشی به بازسازی سخنرانی شهید بهشتی پرداختم. بعد از به پایان رسیدن آن برنامه و گذشت زمان، گویی از طریق عکس‌های همان اجرا، توسط خانه تئاتر به کارگردان پیشنهاد شدم و در نهایت برای ایفای نقش در این مجموعه با من تماس گرفته شد.

با توجه به مطالعاتی که درباره این شخصیت بزرگ تاریخ معاصر داشتید تا بتوانید نقش او را در «راز ناتمام» به خوبی اجرا کنید، شهیدبهشتی را چگونه توصیف می کنید؟

آنچه که در مورد شهید بهشتی می‌توان گفت این است که او دانشمندی بزرگ در علوم انسانی بود. او صادق بود و هدف‌های بزرگی داشت که متاسفانه به شهادت رسید و خیلی از امور مهم و اثرگذار به دست کسانی دیگر سپرده شد.

آیا در «رازناتمام» به او و سایر شخصیت‌های مهم انقلابی درست پرداخته شده است؟

بله. به هرحال مطالعات و پژوهش‌های زیادی توسط نویسندگان و کارگردان «راز ناتمام» روی این شخصیت‌ها انجام شد… البته موضوع اصلی زندگی شهید باهنر بود و لزومی به پرداختن به جزییات شخصیت‌های دیگر نبود. در ضمن ما نمی‌خواستیم مستند کار کنیم و صرفا شبیه‌سازی داشته باشیم، اگر این کار را انجام می‌دادیم، درام و جنبه‌های نمایشی کار از بین می‌رفت.

با توجه به این که بیشتر در کارهای تاریخی حضور داشته‌اید، فعالیت جدیدی در حیطه بازیگری دارید؟

خیر، اما در «موسی کلیم الله» که آن هم یک پروژه سنگین تاریخی مذهبی است، جز اعضای گروه انتخاب بازیگر در خدمت ابراهیم حاتمی‌کیا هستم.

پگاه زارعی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است