روزنامه صبا

روزنامه صبا

سیدحسین متولیان:

هیچ موضوعی به «نشان ارادت» تحمیل نشد


مجری برنامه «نشان ارادت» با بیان اینکه در این برنامه هیچ‌چیز به ما تحمیل نشد، گفت که حتی مدیر شبکه‌ دست ما را باز گذاشت.

سید حسین متولیان شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده و مجری تلویزیون در سری چهارم «نشان ارادت» به عنوان مجری حضور داشت. او در گفتگویی با روزنامه صبا درباره این حضور تازه گفت: دوستان شبکه دو و همچنین تیم تهیه و تولید برنامه «نشان ارادت» به من لطف داشتند و بارها خواستند من جلوی دوربین باشم. اما این پیشنهاد خودم بود که پشت دوربین باشم و این موضوع یک علت روان‌شناختی دارد.

او ادامه داد: وقتی ما می‌خواهیم به زوایای شخصیتی و به اعماق وجود افراد سری بزنیم، هر چیزی که توجه مخاطب را تقسیم به دو کند، مخل آن کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم. حضور من در مقابل دوربین، توجه مخاطب را به دو نیمه تقسیم می‌کرد و یک بخشی به مجری و یک بخشی به سوژه برنامه اختصاص پیدا می‌کرد. درواقع بنای ما این بود که به درونیات آدم‌ها احساس شان نسبت به امام حسین (ع) نزدیک شویم. بنابراین فقط باید میهمان مقابل دوربین قرار می‌گرفت.

متولیان گفت: مجری در چنین برنامه‌‌هایی کارکرد هدایت‌کننده دارد. شاید آن دوره‌ای که در رادیو کار کرده‌ام به کمکم آمد که اتفاقات خوبی رقم بخورد. اما این کار خیلی دشوار است.

این مجری ادامه داد: در «نشان ارادت» میهمان‌هایی داشتیم که معذوریات‌هایی داشتند اما ما درمورد خودشان حرف زدیم که در انتهای برنامه گفته‌اند چقدر حالم خوب شد. پس بخشی از این موضوع هم در چینش سوالات است که از یک نقطه‌ای شروع کنیم و به یک نقطه‌ای برسیم. خوشبختانه هیچ‌چیز به ما تحمیل نشد. همچنین من قبل از اینکه بخواهیم ضبط برنامه را شروع کنیم با مدیر شبکه‌ دو جلسه‌ای داشتم که ذره‌ای تحمیل از سوی ایشان صورت نگرفت و کاملا دست ما را باز گذاشتند. درمورد سازمان عتبات عالیات هم همین اتفاق افتاد و هیچ چیزی را به ما تحمیل نکردند. حتی آن تصاویری که از زحمات ستاد بازسازی و توسعه‌ عتبات عالیات نشان داده می‌شد هم پیوست خود برنامه و یک قسمتی از هویت برنامه است. اتفاقی که در آن‌جا میفتد برای همه ما ارزشمند است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است