روزنامه صبا

روزنامه صبا

علی مهام:

«آتش سرد» سفارشی نیست


تهیه کننده سریال «آتش سرد» می‌گوید که اين طرح سفارشی نبود، و از همان ابتدا به‌عنوان طرح به سازمان ارائه شد.

مجموعه تلویزیونی آتش سرد؛ به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام، مدتی است پخش آن ازشبکه دو سیما شروع شده است و داستان آن درباره داستان آن فرید،پسری است که  پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمی از کارخانه‌ای بزرگ است. محسن تاجیک شوهر عمه فرید که قیم قانونی او نیز هست، متوجه دستکاری در حساب‌های کارخانه می‌شود.

 نازنین فرخلو، رضا ابوفاضلی و علی مهام در مجموعه‌های شاید برای شما اتفاق بیفتد و حانیه؛ تجربه‌های مشترکی با هم داشته‌اند،پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی، شیوا خسرومهر، شاهد احمد لو و… از بازیگران نام آشنایی هستند که در آتش سرد؛ ایفای نقش می‌کنند، روزنامه صبا گفتگویی با برخی از هنرمندان این سریال داشته که در ادامه مصاحبه با علی مهام، تهیه کننده این سریال را می خوانید.

از روند شکل گیری آتش سرد؛ از طرح فیلمنامه تارسیدن به اثر توضیحی بدهید؟ 

شکل گیری این طرح تا تبدیل شدنش به اثری قابل ساخت حدود۱۳ ماه طول کشیده‌است، این طرح سفارشی نبود، و از همان ابتدا به‌عنوان طرح به سازمان ارائه شد. و قطعا در طول نوشتن ممیزی ها و آئین‌نامه‌هایی که باید رعایت می‌کردیم، در روند شکل گیری اثر اعمال شد. تا جایی‌که برای ما مبرز شد، فیلمنامه نیاز به بازنویسی دارد به همین دلیل نادر برهانی مرند و داوود میرباقری، نیز در بازنویسی کنار همکاران تیم فیلمنامه‌نویسی آتش سرد؛ حضور داشتندودرنهایت تولید و ساخت آن حدود ۸ ماه طول کشید.

بازتاب این سریال در شرایط فعلی جامعه را چطور ارزیابی کرده‌اید؟

از نظر من رسانه تلویزیون مخاطبان ثابت و همیشگی خود را دارد، در همه این سال‌ها و حتی در شرایط فعلی این تعداد به طور محسوس نه اضافه شده و نه کم شده‌است، چه بسا به خاطرعدم دسترسی آزاد به اینترنت، بعضی‌ها به رسانه تلویزیون روی آورده‌باشند، اما به‌طورکلی از نظر من تغییر آن‌چنانی نکرده‌است.

انتخاب بازیگران به چه شکل اتفاق افتاد

انتخاب بازیگر، با توافق من وکارگردان اتفاق افتاد، به این شکل که برای هر نقش ۵ گزینه در نظر می‌گرفتیم و بعد به ترتیب سراغ آن‌ها می‌رفتیم و در صورتی که قبول می‌کردند به گروه معرفی می‌شدند.

یک‌دستی خاصی در این انتخاب‌ها دیده می‌شود، استفاده از بازیگران با سابقه‌ای که مدتی است کم کار بوده‌اند، آیا عمدی در این انتخاب‌ها بود؟

نه به آن مفهمومی که در سئوال شما نهفته‌است. واقعا می‌خواستیم بهترین‌ها را به کار دعوت کنیم و البته کسانی که وقت همکاری با ما را هم داشته باشند. در همان ابتدا وقتی که فیلمنامه برای‌شان ارسال می‌شد، اگرنقش را دوست داشتند می‌آمدند، به‌‌طور مثال شاهد احمدلو بعد از اولین خوانش فیلمنامه گفت این نقش برای من خیلی تازگی دارد و به گروه اضافه‌شد و یا مهسا کرمتی که با نقشی که برایش در نظر گرفته‌بودیم ارتباط خوبی برقرار کرد.

در واقع هر دوی آن‌ها جذب چابکی و اکتیو بودن نقش و همین‌طور قصه این سریال شدند و به همین دلیل پذیرفتند که در این مجموعه با ما همکاری کنند.

سمیه نجفی خاتونی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است