روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهسا کرامتی:

مخاطب هنوز من را با مجموعه خط قرمز؛ می شناسند


بازیگر سریال «آتش سرد» با اشاره به وضعیت سریال‌ها، می‌گوید هنوز با مجموعه خط قرمز شناخته می‌شود.

مهسا کرامتی، بازیگری را در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم خانه ابری؛ آغاز کرد. این بازیگر با بازی در سریال خط قرمز به شهرت رسید.او بازیگری است که نقش‌های ماندگاری از خود بر جای گذاشته و فیلم‌های قابل تاملی چون قدمگاه؛ در سینما و مرگ تدریجی یک رویا؛ را کارنامه تلویزیونی خود دارد. اما او بازیگری کم کار به حساب می‌آیدکه شاید بر می‌گردد به حساسیت او برای انتخاب نقش و هم‌چنین گروهی که قرار است با آن‌ها کارکند. اما دلیل هر چه باشد او جزو بازیگرانی است که محبوبیت را به شهرت و معروفیت ترجیح می‌دهد و این خصیصه نیز باز می‌گردد به احترامی که او برای مخاطبانش قائل است.وی در آخرین کار سینمایی که در سال ۱۳۹۳حضور داشته فیلم چاقی؛ به کارگردانی همسرش راما قویدل بوده و رویای گنجشک‌ها؛ نیز آخرین مجموعه تلویزیونی بودکه آن نیز به کارگردانی راما قویدل، در سال ۱۳۹۱ تولید شد. و حالا پس از سال‌ها این بازیگر سینما و تلویزیون با نقش رویا، در مجموعه تلویزیونی آتش سرد دوباره به تلویزیون بازگشته است . روزنامه صبا به سراغ او رفته‌ تا از حضور دوباره و نقش رویا بگوید.

ایفای این نقش برای شما چه جذابیتی داشت؟

مهم‌ترین ویژگی منفعل نبودن نقش این زن بود، که متاسفانه در مجموعه‌های دیگر معمولا از نقش زن به‌عنوان یک عنصر زینتی و غیر تاثیرگذار در روند داستان استفاده می‌شود، اما رویا زنی جسور و شجاع است که به دنبال حق می‌رود، و برای آن می‌جنگد.

در آتش سرد؛ چهره متفاوتی از شما نسبت به کارهای قبلی دیده‌ می‌شود؛ این تفاوت برای خودتان هم محسوس بود؟

بله در بازتاب‌هایی که از جانب دوستان رسانه و مطبوعات داشتم این نکته را متوجه شده بودند، و این باعث خوشحالی من است که تلاش‌های من در این مجموعه دیده شده است. البته در شرایط فعلی که از نظر من بسیار ناراحت کننده است استقبال کلی مخاطب است که دیگر مثل سابق تلویزیون و سینما را دنبال نمی‌کنند که باعث نارضایتی بیشتر هنرمندان این عرصه شده است، این مسئله کاملا درآمار فروش بلیط‌های سینما مشهود است. و این مسئله مربوط به شرایط فعلی جامعه هم نمی‌شود، قبل‌تر هم عدم استقبال واقبال مخاطبان محسوس بودکه متاسفانه مشاغل هنری در تمامی رشته‌ها بیشترین ضربه را در شرایط و بحران‌های سیاسی و اجتماعی می‌خورند. و این جریان ها به‌طور کلی آسیب زننده هستند.

فکر می‌کنید مردم شما را با چه نقشی به یاد می‌آورند؟

متاسفانه و هم‌چنان خط قرمز، به این خاطر که در طول این هجده سال هیچ سریالی به پر مخاطبی خط قرمز ساخته نشده‌است، این سریال ۹۶ درصد مخاطب داشته است، و این موضوع خوبی نیست چرا که نشان دهنده نبود آثار برجسته و نقش‌های موثر در سریال‌های ساخته شده اخیر است.

بازی در چه نقشی در ذهن شما ماندگار شده‌است؟

بازی در سریال رویای گنجشک‌ها، که اتفاقا خیلی هم دیده نشد، در این سریال من نقش زنی را داشتم که در پرورشگاه بزرگ شده و با بچه‌های بی‌سرپرست مواجه می‌شود. من این نقش و روابط او با اطرافیانش را بسیار دوست داشتم و قصه برای من بی نهایت حس خوبی داشت.

همکاری شما با بازیگران دیگر وعوامل سریال آتش سرد؛ چه‌طور بود؟

بازیگران دیگر از همکاران قدیمی و دوستان من بودند و خوشبختانه تعامل و درک خوبی با هم داشتیم، ابوفاضلی کارگردان مجموعه نیز بسیار همدلانه در هدایت نقش درکنار مجموعه بودند، اما حس من این است که روند بازنویسی فیلمنامه می‌توانست کامل‌تر اتفاق بیفتد، و لزوم اضافه کردن جریان‌های مهیج‌تری نیز در فیلمنامه احساس می‌شد. و نکته‌ای که برای من تجربه شد ، این بودکه قبل از شروع فیلمبرداری و تولید ، بازنویسی نهایی فیلمنامه با مجموع اعمال نظرها باید لحاظ شود. چرا که در طول و روند ساخت این کار ناشدنی است.

سمیه نجفی خاتونی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است