روزنامه صبا

روزنامه صبا

شیوا خسرو مهر:

تمام نقش‌های من متفاوت هستند


بازیگر سریال «آتش سرد» می‌گوید که برای وی تمام نقش‌هایی که بازی کرده است کاملا متفاوت بوده‌است.

شیوا خسرو مهر، شروع فعالیت بازیگری خود را از ۵ سالگی با حضور در تئاترهای پدرش شروع کرد، او فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است و در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان و امین تارخ حضور داشته، او علاوه بربازیگری در عرصه سینما و تئاتر و تلویزیون در زمینه داستان‌نویسی هم فعالیت دارد اولین حضورحرفه‌ای او بر روی صحنه نمایش به سوی دمشق؛ به کارگردانی استاد سمندریان در سال ۱۳۷۹ بوده است. از مجموعه فعالیت‌های تصویری او می‌توان از بازی او در مجموعه‌های تازه وارد، بچه های نسبتا بد، بچه مهندس، کامیون، نرگس و … نام برد. در اولین ارتباطی که با او می‌گیرید او را زنی بسیار خون‌گرم و مهربان با ذهنی مثبت اندیش در می‌یابید. به بهانه بازی او درمجموعه تلویزیونی آتش سرد، روزنامه صبا درباره نقش منیره با او صحبت کرده است که در ادامه متن آن را مطالعه می کنید.

ویژگی این نقش نسبت به نقش‌هایی که قبلا کار کرده بودید، چه بود؟

برای من تمام نقش‌هایی که بازی کرده ام متفاوت بوده‌است، علاوه براین قصه این سریال و کارکردن با افراد جدید دراین مجموعه را دوست داشتم. چرا که این اولین همکاری من با مهام و ابوفاضلی بود، من به دعوت محمد کاسبی به این مجموعه اضافه شدم، ایشان قرار بود نقش محسن را بازی کنند اما متاسفانه دچار بیماری شدند و این نقش به پرویز فلاحی پور سپرده شد که کارکردن درکنار ایشان هم برای من تجربه جذابی بود. دراین سریال تقش یک عمه مهربان را دارم، البته پیش از این تجربه بازی درنقش مادر را داشتم ، اما نگرانی عمه برای، برادرزاده اش برایم شکل تازه تری داشت.

مشکلی در روند ساخت سریال پیش نیامد؟

بیشترین مشکلی که ما با ان درگیر بودیم،  بیماری کرونا بود که آقای مهام  بسیار حساب شده و دقیق با انجام تست و حضور دکتر درپشت صحنه، این مسئله را کنترل می‌کردند، یادم می‌آید یک روز بعد از انجام تست متوجه بیماری کرونا در هفت نفرازعوامل مجموعه شدند، با این‌که به سرعت جایگزینی صورت گرفت، اما به‌هرحال این نگرانی و اضطراب در طول ساخت مجموعه با ما همراه بود.

چه‌طور با یک نقش آشنا شده و به اصطلاح آن را مال خود می کنید؟

هر نقشی که به من پیشنهاد می‌شود، پنجاه درصد نقش است و پنجاه درصد دیگرخود شیوا خسرومهراست که خوشبختانه آقای ابوفاضلی نیز در این راه با ما همکاری می کردند و دست ما را باز می‌گذاشتند.

نظر شما درباره انتخاب بازیگر دراین مجموعه چیست؟

البته این‌طور به نظر می‌رسد که بازیگران این مجموعه کاراولی هستند درصورتی که انتخاب این چهره‌های جدید از میان بچه‌هایی بوده که سابقه درخشانی در تئاتر و یا بازی در فیلم کوتاه داشته اند. درواقع تیم بسیارحرفه‌ای و کاربلد بودند و به همین دلیل درطول کار به هیچ مشکل خاصی از نظر فنی برنخوردیم، همین‌طوراقای بهرنگ ملک محمدی مدیرگروه فیلم وسریال شبکه دو که جا دارد همین‌جا از ایشان تشکر کنم، برای رفع هرگونه مشکل احتمالی خیلی به پروژه سر می‌زدند و حضورشان در پروژه برای ما قوت قلب بود.

تا به‌حال نقشی را به اجبار بازی کرده اید؟

بله درمواقعی که همکاری در حین بازی دچار مشکل ویا بیماری شده است، گاها من به‌صورت ناگهانی وارد یک پروژه شده ام.

از بازتاب این مجموعه درجامعه راضی بوده‌اید؟

اتفاقی درجامعه ما درحال وقوع است، ممکن است جوامع دیگر نیز چنین دوره‌ای را به این شکل سپری کنند، اما از نظرمن سریالی موفق می‌شود که درهمان قسمت‌های ابتدایی مخاطب خود را جذب ‌کند وخوشبختانه درمورد آتش سرد؛ این اتفاق افتاد. در کل به نظر من با وجود تمامی بحران‌ها و شرایط فعلی، تلویزیون مخاطب ثابت وهمیشگی خود را دارد که بیشتر افراد سن بالا هستند، مانند مادر خودم که همیشه از دیدن سریال ها لذت برده و آن‌ها را دنبال می کند.

سمیه نجفی خاتونی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است