روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان و تهیه کننده سریال «آنتن» در گفت‌وگو با روزنامه صبا:

تا فیلم‌نامه‌ای من را نخنداند نمی‌سازم


ابراهیم عامریان می گوید؛ تا فیلم‌نامه‌ای من را نخنداند نمی‌سازم. یعنی اول فیلم‌نامه برایم اهمیت دارد .

نخستین ساخته سریال سازی ابراهیم عامریان اثری در ژانر کمدی، خنده بر لب مخاطب جاری کرده و اثری قابل قبول است. داستان این سریال در یک دانشگاه می‌گذرد، که در آن اتفاق‌هایی در قالب طنز رقم می‌خورد. گوهر، پس از مرگ همسرش، یک سال درس می‌خواند و با پشتکار فراوان در رشته پزشکی پذیرفته می‌شود. او که حالا با نوه خود هم دانشگاهی شده، ماجراهایی در خانواده دارد.

روزنامه صبا،  به بهانه پخش این سریال در شبکه نمایش خانگی که مورد اقبال مخاطب نیز قرار گرفته،  با ابراهیم عامریان کارگردان و تهیه کننده و صحرا اسدالهی بازیگر این اثر گفتگویی انجام داده‌است.

سید ابراهیم عامریان، متولد اولین روز اسفند ماه سال ۱۳۶۰ است. او از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را به عنوان مجری طرح و مدیرتولید فیلم من سالوادور نیستم؛ شروع کرد و پس از آن مجری طرح فیلم کارگر ساده نیازمندیم؛ شد. بعد از این دوکار او به تهیه‌کنندگی در سینما مشغول شد و سریال آنتن؛ اولین تجربه کارگردانی اوست.

 ابراهیم عامریان: ژانر اکشن را بیشتر دوست دارم

سریال طنز آنتن؛ مورد اقبال مخاطب قرارگرفته‌ و سریال موفقی است. دلیل این موفقیت  این است که شما ریتم و زبان طنز را به خوبی می‌شناسید؟ وبه نظر شما مولفه خاصی برای طنز در ایران وجود دارد؟

نمی‌خواهم از خودم و تیمم تعریف کنم، البته خودم هیچ زمان نمی‌گویم کار موفق بلکه می‌گویم دیده شده و کاردیده شده ازدیدگاه من با ارزش است. این‌که کار ما موفق بوده و هرفردی نقدی برکار ما دارد جریانش فرق می‌کند؛ اما حداقل این است که بگویم کاری ساخته‌ام که دیده شده و حالم خوب است. محکم‌ترین دلیلی که درکارهای مان رعایت می‌کنیم این است که به روزکار می‌کنیم. یعنی سلیقه مخاطب را در جامعه امروز می‌سنجیم و درباره‌اش مطالعه می‌کنیم و این‌که مردم به چه چیزی می‌خندند و چه موضوعی می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد. واقعا  تک‌تک این کارها را انجام می‌دهیم و براساس آن تمام المان‌ها را در فیلم نامه اجرا می‌کنیم. این سبب می‌شودکه قدم اول را محکم برداریم از طرفی دیگر به سراغ انتخاب درست بازیگر می رویم‌که کدام بازیگر گزینه بهتری برای هر نقش در فیلم نامه است و می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند. همه این ها را کنار هم گذاشتیم تا توانستیم آنتن؛ را بسازیم که دیده شد.

با توجه به این‌که کار مطالعاتی برای نگارش فیلمنامه‌ انجام می‌دهید، به نظر شما مخاطب بیشتر جذب تقابل‌های کلامی می‌شود یا کنش‌های فیزیکی (کمدی موقعیت)؟

به نظرم همه این ها باید در کنار هم و به یک اندازه وجود داشته باشند. تا بتواند طیف بیشتری از مخاطب را جذب کند.

بیشتر موقعیت‌های کمدی سریال آنتن؛ قبلا در فیلمنامه لحاظ شده و یا سر صحنه شکل گرفته‌شده؟

تا فیلم‌نامه‌ای من را نخنداند نمی‌سازم. یعنی اول فیلم‌نامه برایم اهمیت دارد و این‌گونه نیست که خودم را راضی کنم و بگویم برویم تو دل کار در می‌آید ودرست می‌شود، من کاملا با فیلم‌نامه جدی برخورد می‌کنم.

طرح فیلم‌نامه آنتن؛ را شما به نویسنده پیشنهاد دادید یا خودشان طرح را ارائه دادند؟

طرح آنتن؛ را آقای صالحی ارائه داد، البته در کارهای دیگرمان اتفاق افتاده که طرح را خودم دادم، به‌طور مثال طرح فیلم انفرادی؛ را خودم نوشتم.

خودتان طنز وکمدی را دوست دارید یا به دلیل استقبال مخاطب به این سمت این ژانر گرایش پیدا کردید؟

قطعا به‌خاطر خودم نبوده، به‌خاطر جامعه‌ای به این ژانر روی آوردم که مردمش نیاز به امید و روحیه شاد دارند.

ژانر مورد علاقه‌تان چیست؟

خودم به شخصه ژانر اکشن را دوست دارم.

از میان فیلم‌هایی که کارکرده‌ایدکدام را بیشتر دوست داشتید؟

به عنوان کارگردان آنتن؛ و در مقام تهیه کننده دینامیت؛ را بیشتر دوست دارم.

مریم ضیغمی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است