روزنامه صبا

روزنامه صبا

بازیگر سریال «آنتن» در گفت‌وگو با روزنامه صبا:

 ناخواسته به سمت کمدی رفتم


صحرا اسدالهی می گوید؛ بازی در اثر کمدی ناخواسته برایم اتفاق می‌افتد و درخودم این اتفاق کمدی را نمی‌بینم و بیشتر علاقه دارم درآثار جدی بازی کنم.

شاگرد استاد حمید سمندریان، است و الفبای بازیگری را نزد وی آموخته، لیسانس معماری و‌ فوق‌لیسانس‌کارگردانی سینما از دانشگاه سوره دارد و نزدیک به یک دهه است،که پایش به حرفه بازیگری باز شده و درکنارآن دست به قلم است و فیلم‌نامه می‌نویسد و بر صندلی کارگردانی فیلم مستند هم می‌نشیند‌. صحرا اسدالهی، این روزها با سریال شبکه نمایش خانگی آنتن؛ در نقش الناز محمدی، باری دیگر بازی در یک اثرکمدی را تجربه و بازتاب‌های خوبی هم دریافت کرده و همزمان مشغول بازی در سریال سلمان فارسی؛ به کارگردانی داوود میرباقری نیز هست و حال روزنامه صبا گفتگویی با وی داشته است.

چه‌شد یک باردیگردر اثری کمدی درشبکه نمایش خانگی بازی کردید؟

حقیقت‌اش را بخواهید ناخواسته برایم اتفاق می‌افتد، البته خیلی درخودم این اتفاق کمدی را نمی‌بینم و بیشتر علاقه دارم درآثار جدی، اجتماعی و تراژدی همکاری کنم، ولی پیش آمده و ناراحت هم نیستم و باز هم همان جمله همیشگی را که در مصاحبه‌هایم می‌گویم تکرار می‌کنم؛ اگر لحظه ای سبب حال خوش برای فردی شوم استقبال می کنم.

چه‌طور به جمع بازیگران سریال آنتن؛ پیوستید، همکاری قبلی با تیم داشتید؟

متاسفم که درگذشته تجربه همکاری با کارگردان این اثر را نداشتم و تاسفم به این دلیل است که سر فیلم‌برداری این سریال خیلی لذت بردم و برایم اتفاق ویژه‌ای بود، از این بابت که تمام ماه‌هایی که با آقای عامریان،کارکردم به یاد ندارم یک روز از سرکار با حال خراب برگشته باشم. از سوی دستیارکارگردان برای بازی در آنتن؛ دعوت شدم و با هم به تفاهم رسیدیم.

وقتی نقش الناز به شما پیشنهاد شد، مواجهه‌تان با این شخصیت چه‌گونه بود؟

با کارگردان برای بازی دراین نقش گپ زدم چون الناز، اندکی غیرقابل پیش بینی بود. او دخترریسک پذیری بودکه این ویژگی نزدیک به خودم است.من استاد ریسک کردن و خطرکردن هستم و خیلی از نقش استقبال کردم. بعد از این‌که بازی کردم دیدم واقعاً نقش همان‌گونه بود که برایم تعریف شده بود برای همین خیلی این کاراکتر را دوست داشتم؛ وقتی کاراکتری را دوست داری تلاش می‌کنی برای ایفای بهتر آن خلاقیت هایی داشته باشی و ویژگی‌هایی را اضافه کنی و تمام تلاش خودم را کردم که برای این کاراکتر این اتفاق بیفتد.

الناز و سینا دوکاراکتر جذاب و نقطه مقابل هم هستند و بالانس خوبی دارند، درکار چه بده بستانی با پارتنر مقابل‌تان داشتید؟

من تجربه کارکردن در مقابل پارتنرهای مختلفی را دارم و فکر می‌کنم این موضوع که دو پارتنر به هم انرژی می‌دهند و انرژی می‌گیرند و بازی‌های‌شان در هم انعکاس پیدا می‌کند، خیلی درست است. من و محمدجواد جعفرپور، بازیگر نقش مقابلم خیلی با هم گپ‌و‌گفت داشتیم و از صبح که سر صحنه می‌رفتیم مثل خواهر و برادرگپ می‌زدیم و به هم کمک می‌کردیم که چه‌گونه بازی کنیم. البته همگی ارتباط خوبی درکار با هم داشتیم و این فضا ایجاد شده‌بود و همیشه درباره سکانس‌ها و بازی ها گپ می‌زدیم.

همان‌طور که گفتید الناز شخصیتی ریسک‌پذیر با ابعاد مختلف شخصیتی دارد. چالش‌های بازی در این نقش چه بود؟

هر نقشی چالش‌های خاص خودش را دارد و مهم‌تربن چالش بازی در نقش الناز، این بود که جوری بازی کندکه این موضوع لو نرود برای چه چیزی در آن خوابگاه است، نگرانی‌هایش شبیه دیگر دانشجویان و دغدغه درس خواندن داشته باشد. حواسم بودکه در هنگام بازی نباید به این فکر کنم، چرا در این خوابگاه هستم. در هر نقشی که بازی می‌کنم فرقی نمی‌کند سریال جادوگر؛ باشد یا مافیا؛ به خودم می‌قبولانم که کاراکترم را دوست داشته‌باشم تا بتوانم بازی کنم. اولین و مهم‌ترین اتفاقی که برای الناز، افتاد این بود که کاراکتر را دوست داشتم و فکر می‌کردم هرکاری که انجام می‌دهد درست‌ترین کار است و به او حق می‌دادم.

چه بازتاب‌هایی در این مدت از بازی‌تان در سریال آنتن؛ دریافت کردید؟

 در فضای مجازی با توجه به شرایط کنونی بازتابی نداشته، اما در بیرون بازتاب‌های خیلی خوبی دریافت کردم و برایم عجیب بودکه دراین شرایط مردم سریال را می‌بینند و خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده چون در شرایط بدی آنتن؛ پخش شد.

در سال‌های اخیر در چند اثر شبکه نمایش خانگی چون جادوگر؛ و مافیا؛ بازی کردید، به طورحتم تجربه کاردرشبکه نمایش خانگی به تلویزیون و سینما می‌چرید که همکاری‌تان را ادامه دادید.

قطعاً همین‌طور است‌. من اکنون ۷ فیلم سینمایی اکران نشده دارم! در ۴ مورد از آن‌ها نقش اصلی زن را بازی کرده‌ام و در ۳ فیلم دیگر هم نقش مهمی داشتم، اما هیچ‌کدام اکران و دیده نشده است و نمی‌دانم سرنوشت‌شان چه خواهد شد، اما در شبکه نمایش خانگی نتیجه اعجاب انگیزی گرفتم، واقعا بیننده زیادی دارد.

سخت‌ترین سکانسی که در آنتن؛ بازی کردید،کدام بود؟

سکانسی که بچه‌های دانشگاه برای تولد به ویلای همکلاسی‌شان می‌روند و الناز، در اتاق با موش و مار رو به رو می‌شود. به شدت ترسو هستم و فوبیا دارم. بعد از فیلم‌برداری این سکانس می‌خواستم سر صحنه فیلم‌برداری سریال سلمان فارسی؛ بروم و خیلی شرایط عجیب و غریبی بود و ترس داشتم. اغلب سکانس‌هایی که گرفتیم سخت بود چون سکانس‌های جمعی و شلوغ بود، تعداد زیادی دانشجو در سکانس‌ها بازی داشتند و تعداد هنرورها زیاد بود و فیلم‌برداری در زمستان انجام شد. ولی باز هم تاکید می‌کنم، چون همه سر صحنه حال‌شان خوب بود، سخت نگذشت.

پس نخستین تجربه همکاری‌تان با تیم ابراهیم عامریان،  لذت بخش بود؟

می‌خواهم بگویم کلمه اولین، دومین یا آخرین خیلی فاکتور مهمی مبنی بر این‌که کارگردان خوب یا بد است، نیست.آنتن؛ نخستین تجربه کارگردانی آقای عامریان، بود ولی مهم‌ترین ویژگی که برایم اهمیت داشت اخلاق‌گرایی و حرفه ای بودن‌شان بود و به شدت کار بلد. درکار هم بی‌نظیراست وآرامش در صحنه حاکم بود و همه چیز  به بهترین شکل پیش رفت.

از این نمی‌ترسید که پیشنهادهای‌تان به سمت کمدی سوق داده شود و در این‌گونه نقش ها کلیشه شوید؟

خیلی می‌ترسم، چون خودم فیلم‌ساز مستند هم هستم و مستند پرتره‌گرافی کار می‌کنم. می‌خواهم بگویم دغدغه مسائل اجتماعی را دارم و فیلم‌های کوتاهی که ساخته‌ام فیلم‌نامه های‌شان را خودم در ژانر اجتماعی نوشتم و اصلاً نمی‌خواهم در فضای کمدی بمانم و ماندگار شوم، کما این که بعد از سریال آنتن؛ دوکار کمدی به من پیشنهاد داده شد که نپذیرفتم و ترجیح دادم منتظر بمانم تا در یک کار جدی بازی کنم. نمی‌خواهم بگویم کمدی فضای مورد علاقه‌ام نیست بلکه دغدغه‌ام نیست.

حتی اگر مهران مدیری یا رضا عطاران، برای سریالی با دستمزد خوب به شما پیشنهاد بازی بدهند، نمی پذیرید؟

 نمی‌توانم بگویم تا ابد بازی نمی‌کنم یا بازی می‌کنم چون این حرفه به گونه‌ای است که در لحظه تصمیم می‌گیری و بستگی به عوامل متعددی دارد. واقعا نمی دانم چه بگویم! قطعاً پیشنهاد هر دو وسوسه انگیز است ولی در آن لحظه که پیشنهاد کارمی‌دهند به این فکر می‌کنم که چه مسیری را طی کرده‌ام؟ کجا ایستاده‌ام؟ و جایی که ایستاده‌ام زیر پایم سفت و محکم است یا نه؟ آن چه که می‌دانم و مطمئن هستم این است که نمی‌خواهم فقط در فضای کمدی کارکنم و درآن ماندگار شوم.

ساخت اولین فیلم سینمایی‌تان به کجا رسید؟

در این مدت فیلم‌نامه را به اتمام رسانده‌ام و خدا را شکر سرمایه‌گذار هم پیدا شده و تا مراحل خوبی پیش رفته و اکنون وقتش است که کارکنم. وقتی که کارکنم دغدغه‌ام در سینما جدی‌تر می‌شود.

مریم ضیغمی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است