روزنامه صبا

روزنامه صبا

ضيافت جام‌جهاني در تلويزيون

تدارک ویژه تلویزیون براى پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر


جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است از ۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱، در کشور قطر برگزار شود.

وسوسه تماشای مسابقات جام جهانی، اتفاقی نیست که تنها دغدغه دوستداران فوتبال باشد. مهم‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره ورزشی جهان، آن قدر رویداد فراگیری است که زن و مرد و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. یک ماه زندگی پردلهره و پرهیاهو در انتظار دوستداران فوتبال است. یک ماه پرافت و خیز که برنامه‌ زندگی خیلی‌ها را به هم می‌ریزد. کارمندان صبح‌ها با چشمانی خواب‌آلود سر کارشان حاضر خواهند شد، رانندگان تاکسی و اتوبوس تنها پناه‌شان تلوبیون خواهد بود و مغازه‌دار‌ها چند ساعتی دیرتر کرکره‌های‌شان را بالا خواهند کشید و دانش‌آموزان تماشای فوتبال را به خواندن کتاب‌های درسی ترجیح خواهند داد. جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است از ۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱، در کشور قطر برگزار شود. این نخستین جام جهانی است که در پاییز برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با امید و قدرت در این رقابت جهانی حضور خواهد داشت. به هرحال چه علاقه‌مند فوتبال باشید چه نباشید برای دیدن مستقیم این بازی‌ها شور و شعف ویژه‌ای دارید و تلویزیون اصلی‌ترین روزنه‌ای است که می‌شود از طریق آن ماجراهای پرهیجان «جام‌جهانی» را دنبال کرد. البته برنامه‌های صداوسیما در روزهای برگزاری جام‌جهانی فوتبال قطر تنها به پخش مسابقات خلاصه نمی‌شود. چندین شبکه در واپسین روزهای باقی مانده تا رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پرشماری را برای پوشش کامل جزئیات و حواشی این رویداد بزرگ تدارک دیده‌اند. محمدرضا احمدی، پیمان یوسفی و جواد خیابانی سه گزارشگری هستند که سه مسابقه ایران در جام جهانی را گزارش خواهند کرد؛ محمدرضا احمدی برای گزارش دیدار ایران مقابل انگلیس، پیمان یوسفی برای گزارش بازی ایران و ولز و جواد خیابانی برای گزارش آخرین بازی ایران مقابل آمریکا انتخاب شده‌اند.

گزارش روزنامه صبا از ضیافت جام جهانی در تلویزیون و نقطه نظرات برخی دست‌اندرکاران و برنامه‌سازان ویژه برنامه‌های جام جهانی را در پی می‌خوانید.

از گزارش تا مستند در ضیافت جام جهانی

محسن برمهانی، معاون سیما درخصوص برنامه‌‌های سیما برای جام‌‌جهانی و واردکردن زاویه دید تازه به این برنامه‌ها گفت: رسانه ملی با خرید حق پخش، ضمن پوشش ۶۴ بازی جام جهانی، با اعزام تیمی از گزارشگران‌، مجریان و عوامل فنی و تولیدی مخاطبان را در جریان این رویداد بزرگ قرار خواهد داد.

معاون سیما افزود: در دوره‌های گذشته ویژه برنامه‌های جام جهانی سیما محدود به شبکه‌هاى مربوط به همین امر بود اما وجه تمایز این دوره این است که انعکاس ابعاد دیگر جام جهانی در دستور کار دیگر شبکه‌ها و برنامه‌های عمومی سیما نیز قرار دارد.

وى از تدارک مفصل شبکه‌هاى سه و ورزش خبر داد و افزود: شبکه سه سیما‌، نیمی از جدول پخش ٢۴ ساعته خود را براى پرداختن به این رویداد بزرگ اختصاص داده است و از حوالى ظهر تا بامداد همراه علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود.

برمهانی تصریح کرد: ۵۶ بازی از رقابت‌های فوتبال جام جهانی از شبکه سه سیما و ۸ بازی هم به دلیل هم زمانی از شبکه تخصصی ورزش به روی آنتن خواهد رفت.

معاون سیما گفت: فارغ از نگاه ورزشی و حرفه‌ای به موضوع فوتبال و جام جهانی، برخی از برنامه‌سازان ما با نگاه اجتماعى، فرهنگی به این رویداد نگاه کرده‌اند که می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های برنامه‌های سیما در این دوره از جام جهانی فوتبال است.

وی درخصوص انتخاب مجریان غیرورزشی برای اجرای برنامه‌های جام‌جهانی عنوان کرد: این مسأله که در موضوعات ورزشی، یک مجری غیرورزشی وارد شود قبلا هم بوده و چیز جدیدی نیست. اگر یک برنامه ورزشی را مجری غیرورزشی اجرا کند به معنای دورشدن از فضای حرفه‌ای ورزش نیست. کما این‌که شبکه ورزش و سه، برنامه‌های ورزشی دارند و دیگر شبکه‌ها هم به همین میزان به‌صورت تخصصی به ورزش نگاه می‌کنند، اما در کنار آن، شبکه نسیم و امید و دیگر شبکه‌ها با نگاه غیرتخصصی ورزشی برنامه‌سازی می‌کنند. در حقیقت برنامه‌سازان سیما تلاش کرده‌اند فرامتن موضوع را به مخاطب بگویند.

معاون سیما در اشاره به برخی برنامه‌های ویژه شبکه‌های سیما در رقابت‌های جام‌جهانی گفت: شبکه دو ظرف هفته اخیر دو برنامه فرهنگی با محوریت جام‌جهانی به برنامه‌های خود اضافه کرده است. شبکه نسیم سه برنامه و امید دو برنامه برای جام‌جهانی دارد. شبکه سه هم تقریبا کنداکتور خود را منعطف با جام‌جهانی نهایی کرده است. شبکه یک، برنامه روزانه ورزشی به مناسبت جام‌جهانی دارد. تیم‌های مستندسازی هم برای تهیه مستندهای جام‌جهانی در قطر هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های مستندسازی هم در دوحه برای تهیه مستندهای روز حضور دارند که در دل برنامه‌های دیگر پخش خواهد شد.

برمهانی به برخی برنامه‌های مستند سیما اشاره و بیان کرد: مرحوم ابراهیم اصغرزاده مستندی در جام‌جهانی فرانسه ساخته بود و حالا احسان اصغرزاده برادر او که از مستندسازان توانمند است، به جام‌جهانی می‌رود تا مستند دیگری بسازد. مستندهای روزتولید هم با حضور تیم‌های حرفه‌ای ساخته می‌شود و در میان برنامه‌هایی مثل «سندباد» پخش خواهد شد.

شبکه دویی‌های تحلیل محور

جدای از شبکه سه و شبکه ورزش سیما که بازی‌ها را پخش خواهند کرد، این شبکه دو است که با برنامه محبوب «ورزش از نگاه دو» میزبان مخاطبان فوتبال خواهد بود.

این برنامه قرار است همزمان با جام جهانی در ویژه برنامه‌ای به مدت ۳۰ شب به بررسی و تحلیل این تورنمنت بپردازد. پس از پایان جام‌جهانی نیز این برنامه در پخش هفتگی خود قرار است با رویکردی متفاوت و از زاویه‌ای جدید به ورزش ایران پرداخته و از دریچه‌ای نو اتفاقات ورزش کشور در میادین داخلی و بین‌المللی را مورد ارزیابی قرار دهد.

برنامه «ورزش از نگاه دو» در ایام جام جهانی میزبان بزرگان فوتبال ایران و جهان است و در ویژه برنامه‌ای که هر شب به صورت زنده از شبکه دوم سیما به روی آنتن تلویزیون می‌رود.

فوتبال زندگی است

شبکه نسیم با ویژه‌برنامه ۳۰ قسمتی«فوتبال زندگی است» در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه مردم است.

بخشی از کار این ویژه برنامه در قطر آماده می‌شود و بخشی دیگر در استودیو ضبط شده و شامل آیتم‌های مجری محور و آیتم‌های نمایشی است. این برنامه سرگرم‌کننده است و به حواشی جام جهانی و به طور عمومی فوتبال و زندگی عموم مردم در ارتباط با فوتبال می‌پردازد.

برنامه«ورزشیا» هم به تهیه کنندگی پیمان یوسفی، به مرور تاریخچه جام جهانی در ادوار مختلف، اخبار جام جهانی و حواشی و ناگفته‌های جام جهانی می‌پردازد.

مهدی‌هاشمی: اقتدار و همدلی ایرانی‌ها را به رخ تمام جهان می‌کشیم

رسانه ملی در واپسین روزهای باقی مانده تا رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پرشماری را برای پوشش کامل جزئیات و حواشی این رویداد بزرگ تدارک دیده است.

این روزها آنتن شبکه سه سیما شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است. شبکه سه سیما به عنوان با سابقه‌ترین شبکه سیما در پخش و کارشناسی مسابقات ورزشی، این‌بار نیز گوی سبقت را در پخش مهم‌ترین مسابقات جهان از شبکه‌های دیگر خواهد ربود. هر چند این‌بار رقبای سرسختی چون شبکه ورزش، و شبکه دو دارد، اما این شبکه پخش رسمی و پوشش کلیه رقابت‌های فوتبال جام جهانی قطر را چون سال‌های قبل بر عهده دارد و قرار است چندین مسابقه مرحله گروهی که از اهمیت کمتری برخوردارند، از قاب شبکه ورزش سیما روی آنتن بروند.

ویژه برنامه شبکه سه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از روز جمعه۲۷ آبان با اجرای محمدرضا احمدی و محمد حسین میثاق آغاز خواهد شد و بخش‌های ویژه‌ای چون ارتباط مستقیم با گروه اعزامی به دوحه قطر، پوشش ویژه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات، برگزاری مسابقات پیش‌بینی برای مخاطبان، نمایش آیتم‌هایی از جزئیات حاشیه‌ای پیرامون جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و… از این شبکه پخش خواهد شد.

مهدی‌هاشمی، تهیه‌کننده ویژه برنامه «جام ۲۰۲۲» شبکه سه با بیان این‌که رسانه‌ ملی تدارک خیلی ویژه‌ای در این دوره جام جهانی در تمام بخش‌ها دیده است، بیان کرد: شبکه‌ سه متولی اصلی این دوره از مسابقات است. در هفته اول روزانه چهار بازی داریم که قبل از شروع مسابقات از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه، ویژه برنامه‌ها شروع می‌شود تا پایان شب ادامه دارد و یک ویژه برنامه هم از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا ۲:۳۰ بامداد روی آنتن می‌رود که تقریبا ۱۲ ساعت برنامه داریم.

تهیه‌کننده «جام ۲۰۲۲» افزود: ۲۵۰ آیتم متفاوت قبل از شروع جام تولید شده است. گروهی به قطر اعزام کردیم که بعضی از آیتم‌ها در حین برگزاری جام جهانی تولید می‌شود و سعی شده در تولید آیتم‌ها از فناوری‌های روز(ای آر) استفاده کنیم تا جذابیت‌های بصری این جام رو بالا ببریم.

هاشمی، با اشاره به موضوعات سیاسی روزهای اخیر و تلاش برای حذف ایران از این دوره از مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات مهم این است که ما جزو ۳۲ کشوری هستیم که در جام جهانی، حضور داریم و این نقطه قوت ما است. مردم باید از این جام لذت ببرند و سعی ما بر این است که اقتدار و همدلی ایرانی‌ها را به رخ تمام جهان بکشیم. فارغ از هر نتیجه‌ای ما تمام آرزوی‌مان این است که ایران بازی‌های مقتدرانه و جوانمردانه‌ای همانند دوره‌ قبل داشته باشد و ان‌شاءالله نتیجه نیز به نفع تیم ملی کشورمان باشد.

وی ادامه داد: آیتم‌های ویژه‌ای مثل تحلیل تیم‌ها، ستاره‌ها، نوستالژی، معرفی کشورها و … تولید شده است که در تولید این آیتم‌ها هم به مخاطب عام و هم به مخاطب خاص توجه ویژه داشته‌ایم.

سینا معتضدی: پویش «تا پای جان برای ایران» در راستای حمایت رسانه ملی از تیم ملی است

شبکه ورزش سیما در ایام مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است در قالب ۴ بخش ویژه خبری در جدول پخش روزانه خود، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به تیم‌های حاضر در این رقابت ورزشی را با هدف بی‌نیاز کردن مخاطبان از اخبار فضای مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

سینا معتضدی، مدیر شبکه ورزش درباره تدارک این شبکه تخصصی برای فوتبال دوستان گفت: با توجه به این که شبکه ورزش، شبکه تخصصی معاونت سیما در حوزه ورزش است سعی کردیم ویژگی‌هایی را در تعدد، تنوع قالب و ساختار برنامه‌ها لحاظ کنیم.

معتضدی بیان کرد: برنامه‌های ویژه شبکه ورزش صرفا، برنامه‌های ترکیبی نیست و از ساختار مسابقه تا مستندهای داستانی روایی، تیزر، کلیپ را در کنداکتور ویژه جام جهانی شبکه گنجاندیم تا رضایت مخاطبان به ویژه نوجوانان، جوانان و علاقه‌مندان به ورزش فوتبال را فراهم کند.

وی افزود: شبکه ورزش از تابستان ۱۴۰۱، تهیه و تولید برنامه‌ها را با محوریت جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز کرده و تعدادی از مستندها از تیرماه به روی آنتن رفته و از تابستان ۱۴۰۱ تا پایان جام جهانی ۳۵ هزار دقیقه برنامه تدارک دیده است و حدود ۱۰ عنوان برنامه به روی آنتن خواهد رفت.

معتضدی، اصلی‌ترین برنامه جام جهانی شبکه ورزش را برنامه «جام ۲۲» عنوان کرد که از اول مهرماه روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۲۱ پخش آن آغاز شده و نخستین برنامه تحلیلی معاونت سیما درباره جام جهانی قطر است که رسول مجیدی، مجری اصلی این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی این برنامه «قطرنامه» است که جذابیت‌ها و حاشیه‌های جام جهانی را با رویکرد طنز به تصویر می‌کشد.

مدیر شبکه ورزش افزود: این ویژه برنامه با آغاز جام جهانی فوتبال هر روز با اجرای عبدالله روا، از شبکه ورزش پخش می‌شود و مهدی توتونچی، نیز در این ایام برگزاری مسابقه آنلاین جام جهانی را بر عهده دارد.

معتضدی، ادامه داد: «قطرنامه» که قرار است از کشور قطر، محل برگزاری مسابقات جام جهانی پخش شود، روایتی متفاوت از متن و حاشیه جام جهانی قطر با درون مایه طنز است. قالب این برنامه مستند داستانی است و همزمان با جام جهانی در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه ورزش پخش می‌شود.

مدیر شبکه ورزش افزود: مسابقه «تله کیو جام ۲۲» با همکاری تلوبیون هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلوبیون آنلاین در مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین مسابقه بزرگ پیش بینی هم طراحی شده است که مخاطبان می‌توانند در آن شرکت کنند و با پیش‌بینی نتایج بازی‌ها امتیازات خود را افزایش دهند که در پایان جام جهانی به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

معتضدی، سپس یادآور شد: یکی از ویژگی‌های دیگر برنامه «جام ۲۲» این است که برخی مسابقات مهم را با حضور خانواده‌ها در استودیو «جام ۲۲» خواهیم دید و همزمان بازی‌ها را مشاهده می‌کنند. همچنین در پویش «تا پای جان برای ایران» که در راستای حمایت رسانه ملی از تیم ملی کشورمان می‌باشد، مخاطبان می‌توانند شعارها و دلنوشته‌های‌شان را در این پویش برای برنامه ارسال کنند تا حامی تیم ملی فوتبال کشورمان باشند.

به گفته مدیر شبکه ورزش، این برنامه چهار استودیو خواهد داشت، استودیو جام ۲۲، استودیو اخبار جام جهانی، استودیو مسابقه جام جهانی و استودیو قطر.

وی ادامه داد: برای اطلاع مخاطبان از آخرین اخبار جام جهانی، ویژه برنامه «دست اول» به صورت روزانه و در دو نوبت و در ساعت‌های ۱۱ و ۱۶ اخرین اخبار و حواشی جام جهانی را به اطلاع مخاطبان شبکه ورزش سیما خواهد رساند.

ملک‌آبادی: جام و جزیره، جذابترین آیتم خواهد شد

پوریا ملک‌آبادی، تهیه کننده ویژه برنامه «جام ۲۲» نیز درباره‌ رویکرد این ویژه برنامه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، با اشاره به آیتم «جام و جزیره» با اجرای جواد خیابانی، گفت: یکی از استودیوهای اصلی ما در قشم است. پیش از این قرار بود در کیش باشد اما میسر نشد و بنابراین با تیمی که در قشم، دومین جزیره نزدیک به قطر حضور دارند، هر روز جاذبه‌های گردشگری، خاصه جزیره قشم را معرفی می‌کنیم و تصور می‌کنم یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های برنامه خواهد شد.

وی، با اشاره به این که‌ یکی دیگر از استودیوهای برنامه در قطر است، اظهار کرد: این بخش در آستانه جام جهانی قرار است توسط عبدالله روا و محمد میر روی آنتن برود و این دو مجری، گزارش‌های ضبطی و زنده از قطر خواهند داشت. در بخش اخبار مربوط به قطر هم دو گزارشگرمان سعید زلفی و نیما تاجیک از تهران اخبار دست اول جام جهانی را اعلام می‌کنند.

خیابانی: مردم‌محوری در برنامه‌های این دوره جام‌جهانی اولویت ماست

جواد خیابانی از مجریان و گزارشگران پیشکسوت فوتبال محسوب می‌شود و همه ورزش‌دوستان با علاقه گزارش‌ها و برنامه‌های او را دنبال می‌کنند. اگر چه گاف‌های او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، اما او بدون هیچ موضعی با این حواشی کنار آمده‌است. خیابانی با اجرای «جام و جزیره» در شبکه ورزش در جام جهانی امسال حضور دارد.

خیابانی، درباره پذیرش اجرای این برنامه گفت: از زمانی که کارم را در تلویزیون شروع کرده‌ام هر چهار سال یک‌بار جام ملت‌ها را اجرا کرده‌ام و این وظیفه من به‌عنوان مجری است که اجرای برنامه‌هایی از این جنس را قبول کنم. البته نام درست جام ملت‌های آسیایی، جام آسیایی است، اما از آن‌جا که این اصطلاح در میان مردم و رسانه‌ها متداول شده و عادت کرده‌ایم، به همین دلیل من هم  جام‌ملت‌های آسیا می‌گویم .

وی با اشاره به تجربیاتش در گزارشگری ورزشی بیان کرد: همیشه بر این باور بودم که باید داشته‌هایمان را به نسل جوان انتقال دهیم برای همین در برنامه‌های تلویزیون تلاش کرده‌ام چیزهایی راکه یاد گرفته‌ام در اختیارجوان‌ترها بگذارم. خودم را شاگرد بزرگ‌ترها و پیشکسوتان می‌دانم و قدردان هر آنچه یاد می‌گیرم هستم، چون ما هر چه داریم از بزرگ‌ترهاست.

این مجری پیشکسوت با اشاره به برنامه‌های شبکه ورزش در جام جهانی قطر، اظهار داشت: شبکه ورزش تلاش می‌کند مردم به نوعی در برنامه‌های این شبکه خودشان را دخیل بدانند به همین دلیل سعی دارد تا با مخاطب ارتباط برقرار کند. هدف برنامه «جام و جزیره»  هم همین است و گروه سازنده این برنامه تلاش می‌کند با یک برنامه خوب مردم را با جام ملت‌های آسیا همراه کند.

خیابانی، با اشاره به حضورش در جزیره قشم افزود: در این بخش به سرتاسر ایران سفر کرده و گفت و گوهای مختلفی با خانواده‌های بازیکنان از جمله سردار آزمون، سعید عزت اللهی، احمد نورالهی و … خواهیم داشت، بین مردم می‌رویم، با مردم فوتبال تماشا می‌کنیم و گزارش می‌گیریم.

وی ادامه داد: رویکرد مردم‌محوری در برنامه‌های این دوره جام‌جهانی اولویت ماست و کاملا محسوس خواهد بود. برنامه‌هایی که با مشارکت و حضور خود مردم است. همچنین به خیریه‌ها و انجمن‌ها می‌رویم و همراه مردم و برای مردم جام جهانی را دنبال می‌کنیم.

سعید شهبازی: نوجوانان پیشتاز در ویژه برنامه‌های جام جهانی هستند

سعید شهبازی، تهیه کننده برنامه «پاس گل» گفت: برنامه«پاس گل» با محوریت جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان اولین ویژه برنامه صداوسیما برای جام جهانی قطر در شبکه امید آغاز به کار کرده است، پخش این برنامه از ۹ شهریور سال جاری به صورت زنده آغاز شده است.

 شهبازی، با اشاره به محوریت برنامه گفت: محوریت برنامه رویداد مهم ورزشی در جهان است که ابعداد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی نیز دارد، جام جهانی دارای پر بیننده‌ترین رویداد ورزشی دنیا است به طوری که میزان ببینندگان آن و بازخوردهایش از المپیک هم بیشتر است.

وی، استعداد یابی در حوزه فوتبال را یکی دیگر از اهداف این برنامه برشمرد و بیان کرد: با توجه به این‌که امسال جام جهانی در نزدیکی کشور ما برگزار می‌شود و از آن جایی که نوجوانان کشور به حوزه فوتبال بسیار علاقه‌مند هستند، دومین محور این برنامه استعداد یابی از نوجوانان فوتبال دوست است.

 وی مخاطبان برنامه «پاس گل» را از طیف نوجوانان دانست و گفت: تا کنون بازخورد این برنامه مثبت بوده است که از طریق سامانه پیامکی برنامه نظرات در طول هفته به دست ما می‌رسد. در صفحه مجازی، برنامه «پاس گل» هم شاهد بودیم که پر بازدید است. از آن جهت که استعداد یابی یکی از محور‌های این برنامه است. مخاطبان زیادی به این صفحه پیام می‌دهند، هم‌چنین نوجوانان بسیاری نسبت به پوشش فیلم‌ها و تصاویر ارسالی خود واکنش مثبت نشان داده‌اند که باعث انگیزه آن‌ها شده است.

به گفته این برنامه ساز، در مجموع رقابت شدیدی بین نوجوانان برای انتخاب شدن در تیم شبکه امید وجود دارد که قرار است اعضای تیم شبکه امید از میان این نوجوان انتخاب شود و رقابت‌های بین آن‌ها صورت بگیرد.

شهبازی با اشاره به مجریان و مهمانان برنامه «پاس گل» گفت:‌هادی خضاب، به عنوان مجری اصلی در این برنامه حضور دارد که دارای سابقه بیش از ده سال در حوزه اجرا به ویژه در برنامه‌هایی با حیطه نوجوانان است، هم‌چنین پیش از این برنامه، سابقه اجرای برنامه‌های ورزشی در شبکه امید با عنوان جام برتر، که در حوزه ورزش و فوتبال است را در رزومه کاری خود به همراه دارد. دیگر مجری این برنامه، حمید دانایی است که مجری بخش چالش و پویش است و در حوزه ورزش علاقه‌مند، پیگیر و مطلع است.

وی با اشاره به استفاده از نیروی جوان در برنامه گفت: یاسین معصومی، دبیر خبر برنامه “پاس گل» نوجوان ۱۸ ساله‌ای است که به تازگی وارد دانشگاه شده و مجری بخش خبر برنامه ما هستند، مجری دوم برنامه «پاس گل» با وجود سن کم، اما سابقه گزارشگری فوتبال را در بستر‌های اینترنتی و فضا‌های اجتماعی در کارنامه خود دارد و در سایت‌های معتبر به عنوان خبرنگار ورزشی با چندین سایت معتبر خبری و خبرگزاری‌ها همکاری می‌کند.

معتقدم با حضور این افراد، نوجوانان پیشتاز در اجرای ویژه برنامه جام جهانی امسال هستند.

نیره رضایی مطلق

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است