روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» در گفتگو با روزنامه صبا:

دریچه دوربین آخرین قاب یک کارگردان است


فرشاد گل سفیدی معتقد است که دریچه دوربین آخرین قابی است که کارگردان با بستن آن هر چه را که در ذهن دارد به تصویر می کشد.

روزنامه صبا به بهانه اکران فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» در جشنواره فجر به سراغ کارگردان این فیلم که پیش از این نام آن را در عرصه فیلمبرداری شنیده ایم رفته است و گفتگویی با فرشاد گل سفیدی داشته است.

فرشاد گل سفیدی فیلمبردار و حالا کارگردان! چطور شد که به حوزه کارگردانی وارد شدید؟

محمد کمالی پور این فیلم نامه را به بنده پیشنهاد داد. موضوع  این درام عاشقانه به قدری برایم جذاب بود که مجابم به کارگردانی این اثر کرد.

تجربه های فیلمبرداری چقدر روی کارگردانی تان تاثیر داشت؟

خیلی تاثیر داشت، در این فیلم علاوه بر کارگردانی، مدیر فیلمبرداری این پروژه هم بودم. دریچه دوربین آخرین قابی است که کارگردان با بستن آن هر چه را که در ذهن دارد به تصویر می کشد و من سال‌های سال است مسحور و تماشاگر این قاب از زوایای مختلف هستم. اما به هر حال کارگردانی هم سختی های خودش را داشت که به عنوان تجربه اول برایم جذاب بود.

هفت بهار نارنج در چه ژانر و سبک سینمایی ساخته شده است ؟

یک ملو درام با ماهیت عاشقانه که در پس زمینه فارغ از هر زمان و مکان است، عشق یک دستمایه ای قوی است در وجود هر آدمی است. که در این درام با قصه ای روان و ساده با مخاطب ارتباط می گیرد. به دنبال سبک پردازی نبودیم، هدفمان روایت قصه‌ای اصیل و تاثیرگذار ازعشق بود که آن را در یک فضای عاشقانه متفاوت به تصویر بکشم.

داستان فیلم درباره چیست ؟

فیلم درباره داستان عاشقانه طلعت و شمس است، یک عشق اساطیری و پر کشش که در این دوران کمیاب و یا به کل نایاب شده است.

از چه زمانی تصمیم به ساخت اثر گرفتید و برای مجوز اقدام کردید؟

حدود ۳ سال پیش این اثر به دست من رسید. و با بازنویسی فیلمنامه وجلسات توجیهی تولیدی که در نهایت در اسفند ماه ۱۳۹۹ مجوز را گرفتیم و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰  موفق به اخذ مجوز شدیم. مسائل پست پروداکشن این فیلم زمان بیشتری را برد حدود ۱۴ ماه برای صداگذاری، تدوین و اصلاح رنگ بودیم. شاید به نظر بیاید که وسواس زیادی به خرج دادم، اما از نظرخودم برای کیفیت کار لازم بود.

تحرکات اخیر آیا بر روند فیلم تاثیر داشته یا نه ؟

خیر به هیچ عنوان، پیام و مضمون شرافتمندانه این اثر که ملهم از یک عشق اساطیری بود، ما را مبری از هر گونه حاشیه سازی از سیاسیت زدگی می کرد و در واقع موضوع این فیلم معنایی داشت که وابسته به زمان، مکان و یا دوره  خاصی نمی شد.و امیدوارم این فیلم جایگاه خودش را پیدا کند و بازخورد خوبی در جامعه داشته باشد.

پرسش فیلم از چیست ؟

از عشق ناب و گمشده ای که نیاز به شناخته شدن و درک شدن داشت از زاویه ای متفاوت، عشق اصیلی که در دوران پیری همچنان زنده و پابرجاست، یکی از دلایلی که علی نصیریان پذیرفتند در این اثر بازی کنند، این بود که در دوران سوگ همسر خود به سر می بردند و گویا با نقش پردازی این فیلم دین خود را به عشق ماندگار سفر کرده خود اعطا کردند.

از فیلم تولید شده راضی هستید، تا به الان نظرات مخاطبین را از دیدن فیلم چگونه ارزیابی کرده اید ؟

مخاطبین از دیدن فیلم راضی بوده و آن را یک فیلم شریف خوانده اند. اما باید منتظر نظرات بیشتر بود تا ببینیم که در پایان چه اتفاقی برای این اثر می افتد.

لوکیشن اصلی فیلم کجاست؟

در شمال کشور بود که در طول یک ماه فیلم برداری شد.

هر چه می خواهد دل تنگت بگو …..

سعی کردم فیلم درست در اندازه مخاطبان شریف ایرانی بسازم. فیلمی عامه پسند که هم نظر تخصصی منتقدین را جلب کرده باشد و هم مردم را در اکران عمومی.

فرهومند ناظریان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است