روزنامه صبا

روزنامه صبا

تهیه کننده فیلم سینمایی «هایپاور» در گفتگو با روزنامه صبا: 

شرایط اکران شرایط ناپایداری است


مهدی عظیمی، معتقد است که، شرایط اکران شرایط ناپایداری است و نمی‌شود نظر دقیقی در این‌باره داد.

فیلم سینمایی «هایپاور» امروز در پردیس سینمایی ملت اکران جشنواره‌ای خودش را پشت سر می‌گذارد. داستان این فیلم به نقش و افتخارات پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری که باعث سرنگونی ۷۸ جنگنده‌ بعثی شد، می‌پردازد. اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور بازیگران این فیلم هستند. در ادامه گفتگوی روزنامه صبا با تهیه کننده این اثر را می خوانید:

باتوجه به حضور آقای اباذر جوکار به‌عنوان تهیه کننده، چه شد که شما هم در کنار ایشان قرار گرفتید؟

تولید فیلم به اندازه‌ای جلو رفته بود که آقای جوکار پیشنهاد همراهی و همکاری دادند و من هم این‌طور هستم که هرکس کمکی بخواهد حتماً تا اندازه‌ای که بتوانم به او کمک خواهم کرد، درنتیجه برای همراهی کنار پروژه قرار گرفتم.

ویژگی شاخص در تولید این اثر چه بوده است؟

یکی از ویژگی‌های این فیلم این بود که متکی به سیستم نظامی که پشت کار قرار داشت، یعنی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارتشی‌ها نظم و انظباط است و طبیعی بود که کار طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود و همین‌طور هم شد.

بودجه اثر چقدر بود و از چه منابعی تأمین شده است؟

بودجه محرمانه است و کسی نمی‌گوید. من هم نمی‌گویم. اما منبع اصلی، خود سازمان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم به صورت منابع مالی و هم در اختیار قرار دادن امکانات، ادوات و فضاهایی برای فیلمبرادری، بود.

از حمایت سازمان‌ها و نهادهای دیگری بهره برده‌اید؟

تا به اینجا خیر. اما فارابی قول‌هایی داده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

فکر می‌کنید «هایپاور» در جشنواره امسال شانسی دارد؟

ما دوست داریم تمام جایزه‌ها را بگیریم ولی خب نمی‌دهند(خنده). برای بخش جلوه‌های ویژه بصری و بازیگری شانس‌هایی را برای فیلم قائل هستم.

استقبال مخاطب را در اکران عمومی چطور ارزیابی می‌کنید؟

گمان می‌کنم اثر ما از جمله فیلم‌هایی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند. اما شرایط اکران شرایط ناپایداری است و نمی‌شود نظر دقیقی در این‌باره داد. باید ببینیم شرایط به چه شکل رقم خواهد خورد.

در این فیلم نگاه بین المللی هم مدنظر بوده است؟

به نظر من، از نگاه نیروهای نظامی دنیا به یکسری ابتکاراتی که در این اثر نشان داده می‌شود و مبتنی بر واقعیت است، توجه خواهد شد.

مصطفی کزازی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است