روزنامه صبا

روزنامه صبا

اتابک نادری در گفتگو با روزنامه صبا:

 می‌خواستم روایت شهید ستاری را درست و صمیمی ارائه بدهم


بازیگر فیلم سینمایی «هایپاور» معتقد است که، شخصیت شهید اساساً شخصیت فاصله‌داری از همه ما است. اما شخصیت شهید ستاری هم از من بسیار فاصله‌دار بود.

اتابک نادری، بازیگر فیلم سینمایی «هایپاور» است که درباره این فیلم با روزنامه صبا به گفتگو نشسته است:

چه چیز از فیلمنامه اثر برای شما جذاب بود که نقش را پذیرفتید؟

من دوست‌دار این هستم که نوابغ ما زندگی و عملکردشان ثبت شده و از آن‌ها کار ساخته شود. از این نوع کارها در سینمای جهان زیاد است و متأسفانه در سینمای ما خیلی کم است. یک خاطره برای شما بگویم. قبل از کرونا در سالن تئاتر بودم. پسر بچه‌ای نه ساله آمد و پرسید: آقا شما در سریال شوق پرواز، شهید اردستانی بودید؟ گفتم: بله. گفت: من خیلی سریال را دوست داشتم و وقتی بزرگ شدم، می‌خواهم خلبان بشوم. این همان چیزی است که باید به دنبال آن باشیم و برایش تلاش کنیم. الگو کردن قهرمان‌های واقعی کشور برای نسل‌های جوان‌تر. از سؤال شما دور نشویم. این کار شخصیت محور بود و شهید ستاری را روایت می‌کرد، اما آن وجه از شهید را که به نبوغ و عملکرد خاص او مربوط بود. درواقع وجه قهرمانانه شهید را به واسطه تخصص به تصویر می‌کشد. این‌ها دلایل من برای پذیرش این نقش بودند.

زمینه همکاری شما با کارگردان اثر چطور شکل گرفت؟

آقای محمدپور در حوزه تئاتر فعالیت داشتند و چهار، پنج سال پیش در اجراهای تئاتری باهم آشنا شدیم. سال پیش برای یک کار کوتاه داستانی به سفارش نیروی پدافند ارتش از من دعوت کردند که آن زمان صحبت این پروژه هم شده بود و امسال بعد از عید کلید زدند و همکاری در این پروژه شروع شد.

کاراکتر، چه اندازه نسبت به زیست شخصی شما دور یا نزدیک بوده است؟

شخصیت شهید اساساً شخصیت فاصله‌داری از همه ما است. اما شخصیت شهید ستاری هم از من بسیار فاصله‌دار بود.

برای رسیدن به نقش چه اندازه تحقیقات میدانی یا مطالعه داشته‌اید؟

در مورد شخصیت شهید ستاری همه ما چیزهایی شنیده‌ایم. اما من بسنده نکردم و درباره ایشان هم مطالعاتی داشتم و هم تحقیقات میدانی انجام دادم. قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود با چند تن از همکاران ایشان که بازنشسته شده بودند ترتیب ملاقات حضوری دادم و با آن‌ها به گفت‌وگو نشستم. و نه تنها به نزدیک شدن من به حال و هوای شخصیت کمک کرد، بلکه حتی چند اکت استفاده شده در کار هم از نکاتی است که آن دوستان برای من تعریف کرده‌اند. مدنظرم این نبوده که ادای شهید ستاری را دربیاورم، می‌خواستم روایت شهید ستاری را درست و صمیمی ارائه بدهم.

مصطفی کزازی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است