روزنامه صبا

روزنامه صبا

پرونده شنبه های چالشی صبا

مهدی علینقی پور:فردی که وارد رسانه می‌شود باید پروتکل آن را بپذیرد


در پرونده چالش این هفته صبا به موضوع «بازگشت یا حذف سلبریتی‌ها» پرداخته‌ایم.

 در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر بازگشت دو هنرمند کشور از جمله محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به برنامه‌های تلویزیونی منتشر شد و تهیه‌کنندگان آن نیز این اخبار را تایید کردند. همچنین نام‌های دیگری از هنرمندان چهره به میان آمد و گویی بنا بر آن شد که تعدادی از سلبریتی‌ها طبق روال گذشته در تلویزیون به اجرا بپردازند. پس از انتشار این اخبار حواشی و واکنش‌های جنجالی رخ داد و در ادامه آن محمدرضا شهبازی مجری برنامه‌های تلویزیونی، استعفای خود را از برنامه «پاورقی» اعلام و با انتشار ویدئویی از خود در صفحه مجازی به بازگشت به اصطلاح سلبریتی‌ها اعتراض کرد. همچنین رضا رشیدپور پیرو این اتفاقات نیز در صفحه شخصی خود اعلام کرد که از اجرای فصل جدید برنامه «سیم آخر» انصراف می دهد و بازگشت خود را به زمان بهتری موکول می‌کند. همه این اخبار و حواشی دست به دست هم داد تا شائبه‌هایی بوجود آید.

با توجه به این اتفاقات، روزنامه صبا بنا را بر این گذاشت تا در چالش این هفته خود پی‌گیر مواضع اهالی رسانه و هنر در این باره شود تا در این تریبون آزاد از نظرات بی پرده آنان مطلع شویم. نظراتی که می‌تواند برای مخاطبان فهیم و دغدغه‌مند روزنامه صبا قابل تامل باشد.

مهدی علینقی پور (تهیه کننده):فردی که وارد رسانه می‌شود باید پروتکل آن را بپذیرد

تلویزیون و هر رسانه دیگری با مخاطب زنده است و در همین راستا هنرمندانی بوده‌اند که نشان دادند در جذب مخاطب موفق‌ هستند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که در سیاست حذف این هنرمندان به راحتی نمی‌توان افراد دیگر را تربیت کرد و بر سر کار گذاشت چرا که شاخصه‌هایی وجود دارد و نمی‌توان در عرض مدتی کوتاه یک فرد محبوب و موفق را تربیت کرد. ما شاهد افراد بسیاری بودیم که نتوانستند موفق شوند و به هرحال افرادی که نیز موفق بودند با پول تلویزیون به چهره‌ای شاخص  تبدیل شدند و حذف این‌ها یعنی آن رسانه به سرمایه خود احتیاج ندارد. به نظرم بهره‌گیری از سلبریتی‌ها و چهره‌های مردمی به سیاست تلویزیون مربوط است و افراد مذکور در اخبار اخیر خارج از چارچوب نبوده‌‌اند. البته که می‌بایست نظارتی جدی صورت گیرد و بدین صورت نباشد که هرکسی هر آنچه می‌خواهد بگوید. به اعتقاد من موضع گیری‌های بیرونی برخی دوستان این چالش‌ها را در سال گذشته ایجاد کرده است و تصورم این است که در هر جای دنیا پرتکل‌هایی وجود دارد، حال اینکه این پروتکل اینجا رعایت می‌شود یا نه را نمی‌دانم ولی باید رسانه ملی دارای آن پروتکل باشد و طرفی هم که وارد آن رسانه می‌شود باید آن پروتکل را بپذیرد. تصمیم  به بازگشت این دوستان اتفاق بهتری است تا حذف آنان و اگر طبق آمار هم بخواهیم بررسی کنیم برنامه‌های تلویزیون دچار افت کیفی شدیدی شده‌اند و باید در نظر داشت این رسانه همان تلویزیون همچنان پر بیننده بود و برنامه‌های پر طرفدار داشت و برای کسی مثل من که ۲۰ سال از عمرم را در آن مجموعه گذارنده‌ام این موضوعات نارحت کننده است و مشتاق هستم تا این تصمیمات اتفاقات خوبی را رقم بزند تا مخاطب مجدد با رسانه خودش آشتی کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است