روزنامه صبا

روزنامه صبا

پرونده شنبه های چالشی صبا

آمنه سادات ذبیح پور:برخی تصمیمات برای جامعه هزینه خواهد داشت


در پرونده چالش این هفته صبا به موضوع «بازگشت یا حذف سلبریتی‌ها» پرداخته‌ایم.

 در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر بازگشت دو هنرمند کشور از جمله محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به برنامه‌های تلویزیونی منتشر شد و تهیه‌کنندگان آن نیز این اخبار را تایید کردند. همچنین نام‌های دیگری از هنرمندان چهره به میان آمد و گویی بنا بر آن شد که تعدادی از سلبریتی‌ها طبق روال گذشته در تلویزیون به اجرا بپردازند. پس از انتشار این اخبار حواشی و واکنش‌های جنجالی رخ داد و در ادامه آن محمدرضا شهبازی مجری برنامه‌های تلویزیونی، استعفای خود را از برنامه «پاورقی» اعلام و با انتشار ویدئویی از خود در صفحه مجازی به بازگشت به اصطلاح سلبریتی‌ها اعتراض کرد. همچنین رضا رشیدپور پیرو این اتفاقات نیز در صفحه شخصی خود اعلام کرد که از اجرای فصل جدید برنامه «سیم آخر» انصراف می دهد و بازگشت خود را به زمان بهتری موکول می‌کند. همه این اخبار و حواشی دست به دست هم داد تا شائبه‌هایی بوجود آید.

با توجه به این اتفاقات، روزنامه صبا بنا را بر این گذاشت تا در چالش این هفته خود پی‌گیر مواضع اهالی رسانه و هنر در این باره شود تا در این تریبون آزاد از نظرات بی پرده آنان مطلع شویم. نظراتی که می‌تواند برای مخاطبان فهیم و دغدغه‌مند روزنامه صبا قابل تامل باشد

آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار: برخی تصمیمات برای جامعه هزینه خواهد داشت

پیمان جبلی ریاست محترم سازمان صداوسیما در روزهای گذشته صحبت‌های خوبی درباره این موضوع داشته‌اند و ما نیز اگر بخواهیم از واژه سلبریتی یک تعریف کلی داشته باشیم باید بگوییم چهره‌هایی هستند که به‌واسطه سرگرمی‌ای که برای مردم بوجود آوردند مشهور شده‌اند و بسیاری از آن‌ها برای مردم محبوب هم هستند که امتیازی است برای سلبریتی‌ها که می توانند از آن به نحو احسن استفاده کنند. اما زمانی که این افراد محبوب منافع ملی، سبک زندگی یا باورهای جامعه را هدف قرار می‌دهند، به نظر من باید در گماردن آن‌ها تجدید نظری صورت گیرد. ریاست صداوسیما هم گفتند حضور سلبریتی‌هایی که همراه مردم هستند و به اعتقادات ایرانی اسلامی مردم باور دارند، هم مفید و هم لازم هستند، اما ما یک دسته از سلبریتی‌ها را داریم که هر زمان منافع‌شان حکم می‌کند همراه مردم و نظام هستند و اگر منافع‌شان را در خطر ببینند، بلافاصله رنگ عوض می‌کنند و این برای جامعه ما هزینه خواهد داشت. بنده با صحبت‌های محمدرضا شهبازی مجری و نویسنده تلویزیون موافقم و به او هم گفتم حرف‌های شما به جا بود و می‌بایست تکلیف ما با یک سری از افراد مشخص شود. پایبند بودن به مواضع خود ملاک خوبی است که برای سایر سلبریتی‌ها نیز الگو شود و تصمیمی که صداوسیما راجع به افراد و سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات اخیر واکنش‌ها و رفتارهای عجیب و قابل تاملی داشتند، گرفت برای آینده این جامعه مفید خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است