روزنامه صبا

روزنامه صبا

پرونده شنبه های چالشی صبا

فاطمه امینی:تلویزیون با عروسک زیباست‌


برنامه‌های ترکیبی کم شده و شور و جذابیت بیش‌تری لازم است تا نگذارد بچه‌ها به سمت فضاهای دیگر بروند.

معمولا با آغاز هفته جهانی کودک اهالی صداوسیما امواج تلویزیونی و رادیویی بیشتری را به سمت کودکان تنظیم می‌کنند. تمام خاله‌ها و عموهای مجری، عروسک‌‌های مورد علاقه بچه‌ها، برخی از برنامه‌سازان و نیز کارشناسان حوزه کودک و نوجوان میهمان خانه‌‌ها می‌شوند تا کودکان بدانند که تلویزیون به یاد آن‌هاست. به مناسبت فرا رسیدن این ایام به سراغ مجریان محبوب سال‌های دور و نزدیک تلویزیون رفتیم، جویای احوال‌شان شدیم، دغدغه‌های‌شان را شنیدیم و برای دعاها و آرزوهای دلسوزانه، مادرانه و سراسر عشق‌شان در قبال آینده بهتر کودکان این مرزوبوم آمین گفتیم؛ آرزوهایی که رسانه ملی می‌تواند سهم قابل توجهی در تحقق‌شان ایفا کند.

فاطمه امینی:تلویزیون با عروسک زیباست‌

فاطمه امینی را با آن لهجه شیرینش در قامت«خاله گلی» در کنار عروسک محبوب «ململ» می‌شناسیم. او از سال ۱۳۸۸ با برنامه «ترمه طلا» کار خود را در شبکه پویا آغاز کرد و پس از برنامه «نردبان»، ۱۲ سال در برنامه«ململ» حضور پیدا کرد و  آخرین کارش برنامه«عروسک خانه» برای عید نوروز بوده‌ است.

او  درباره روز جهانی کودک و اهمیت آن می‌گوید: روز جهانی کودک همیشه جذاب و زیبا بوده و خواهد بود و اینکه آیا در این سال‌ها به باشکوهی سال‌های قبل برگزار می‌شود یا خیر، جای بسی تأمل دارد؛ اینکه می‌شود خیلی پربارتر اتفاق بیفتد. این روز اتفاق مبارکی است و اگر در رسانه‌های مختلف بیش‌تر به آن بها دهیم روز زیباتری برای کودکان خواهیم ‌ساخت.

او می‌گوید: اگر برنامه‌های ترکیبی نظیر برنامه‌های دهه شصتی چون«بستنی‌ها» از رسانه ملی پخش شود، کودک را درگیر می‌کند و مورد پسندشان قرار می‌گیرد. اگر در برنامه‌سازی تنوع و خلاقیت داشته باشیم، بچه‌ها قطعاً بیش‌تر برنامه‌های تلویزیون را دوست خواهند داشت.

امینی از سلایق کودکان امروزی می‌گوید: بپذیریم که بچه‌های این دوره با بچه‌های ۱۰ سال پیش متفاوت هستند، سلایق موسیقایی متفاوتی دارند و ما می‌بایست این نکته را در نظر بگیریم. این سال‌ها کار عروسکی به‌شدت کم شده. مدت‌هاست کار عروسکی قابل‌توجهی نداشته‌ایم و درحالی که بچه‌ها عروسک‌ها را دوست دارند، مدتی است که در شبکه پویا برنامه عروسکی نداریم.

وی اضافه می‌کند: به نظر من رنگ و موسیقی در برنامه‌های کودک کم است. برنامه‌های ترکیبی کم شده و شور و جذابیت بیش‌تری لازم است تا نگذارد بچه‌ها به سمت فضاهای دیگر بروند. کاش شادی و نشاط بیش‌تری در شبکه‌های کودک و پویا و کل صداوسیما موج بزند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است