روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان فیلم کوتاه یوکای:

سهراب کریمی:موجوداتی افسانه‌ای از دل رویا و کابوس


 فیلمبرداری اثر دو روز طول کشید یک مدیر تولید و دو بازیگر داشتیم.

در روزهای پایانی چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران خبرنگار صبا با سه نفر از راه یافتگان این دوره که در بخش فیلم های تجربی به رقابت می‌پردازند گپ و گفتی داشته که در ادامه می‌خوانید.

سهراب کریمی کارگردان فیلم کوتاه یوکای:موجوداتی افسانه‌ای از دل رویا و کابوس

این فیلم را با همکارتان آقای سعید رمضانیان کارگردانی کرده‌اید لطفاً در مورد این همکاری بگویید.

من و آقای سعید رمضانیان حدود ۲۰ سال است که با هم دوست هستیم  و سعید رمضانیان هم فارغ التحصیل انجمن است و در دانشگاه هم هر دوی ما تئاتر خوانده‌ایم. یوکای در واقع نام یک افسانه ژاپنی است. موجودات افسانه‌ای که نزدیک به انسان زندگی می‌کنند و گاهی به حریم زندگی انسانها وارد می‌شوند. زیست این موجودات به خواب، رویا و کابوس باز می‌گردد. خب ما صحبتی در این زمینه با هم داشتیم و بعد چند روز فیلمنامه را نوشتیم و ساخت اثر را شروع کردیم.

 چه مولفه‌هایی باعث شد تا فیلم شما در زمینه آثار تجربی قرار بگیرد؟

ما با بودجه خیلی کم کار را آغاز کردیم. حتی فیلمبرداری اثر را با موبایل انجام دادیم و این فیلم چه از نظر تولیدی و چه  قصه و روایت آن و همینطور حال و هوایی که بر اثر حاکم است به شدت تجربی است.

 گروه تولید یوکای چند نفر بودند؟

فیلمبرداری اثر دو روز طول کشید یک مدیر تولید و دو بازیگر داشتیم. مدیر تولیدمان کارهای پشت صحنه را انجام دادند و ما با فیلمبردار توانستیم طی دو روز فیلم را بسازیم

  از نکته پررنگی که در فیلم وجود دارد برای مخاطبان بگویید.

ما در این فیلم  و در مرحله فیلمنامه اثر تحت تاثیر داستان‌های رئالیسم جادویی مارکز قرار  داشتیم و باقی نکات هم چیزهایی است که فکر می‌کنم مخاطبان با دیدنش به آن پی خواهند برد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است