روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان برنامه«میدون»:

محمدجوادحشمتی:امیدآفرینی در«میدون»


در واقع دو طبقه متخصص و مردم معمولی، «میدون» را می‌بینند و حفظ دو طرف واقعاً کار سختی است و ما دائم خود را تنظیم می‌کنیم.

توجه به کارآفرینان و معرفی کسب‌وکارهایی که به توفیقی رسیده و نیاز به مساعدت دارند تا توسعه یابند و سهم بیش‌تری در بازار داشته‌باشند، مدت‌ها جایش در قاب تلویزیون خالی بود. مسابقه «میدون» در یک رقابت تلویزیونی برای استعدادیابی شغلی، برای کسانی که فکر می‌کنند ایده یا کسب و کار خوبی دارند و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردند، پیشنهاد خوبی است که از سال ۱۳۹۸ روی آنتن شبکه سه رفته با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب‌وکار نوین اکنون به فصل چهارم رسیده‌است. اجرای این فصل از«میدون» را بهمن‌هاشمی، مجری شناخته‌شده تلویزیون بر عهده دارد. علیرضا یونچی، تاجر پیش‌کسوت و مینا مهرنوش، فعال اقتصادی حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی«میدون» حضور داشتند، داوران این فصل هم هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به‌عنوان داور جدید در کنار این دو حضور دارد.

در «میدون» به تهیه‌کنندگی مصطفی خلیل‌زاده صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب‌وکار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکارشان می‌گویند. داورها پس از بررسی کسب‌وکار کارآفرینان، به آن‌ها امتیازاتی در قالب«سکه» می‌دهند و پس‌ازآن، کسب‌وکارها توسط هیئت‌منصفه مورد داوری قرار می‌گیرند. کارآفرینی که بیش‌ترین امتیاز را دریافت کند، برنده مسابقه و صاحب وام چندمیلیاردی خواهدشد. «میدون» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

محمدجواد حشمتی:امیدآفرینی در«میدون»

محمدجواد حشمتی، کارگردان برنامه«میدون» نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی این فصل برنامه ۷۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای است که از پنجم شهریور به روی آنتن رفته است، گفت: فصل چهارم چندین تغییر جدی داشته؛ نخست آرایه برنامه است که کاملاً متفاوت است. شاید مهم‌ترین تغییر مجری باشد. بهمن‌هاشمی چهره شناخته‌شده‌ای است. تعداد داوران این فصل را هم کم کرده‌ایم و حسن سیرانی، فعال اقتصادی به داوران اضافه‌شده که امیدواریم مردم بپسندند.

وی به نحوه گزینش مشاغل در این برنامه اشاره کرد و افزود: ما هم مشاغل خرد و کلان داریم و هم روستایی، اما معمولاً کسب‌وکارهای خیلی بزرگ را دعوت نمی‌کنیم، چون بزرگ‌شده و به حدی رسیده‌اند که بتوانند تبلیغ بگیرند و فعالیت دارند، ولی کسب‌وکارهای کوچک نیاز به حمایت دارند و مردم همذات‌پنداری بیش‏‌تری با آن‌ها دارند.

حشمتی ادامه داد: فضای اقتصادی برنامه سخت است و تولیدکنندگان و کارآفرین‌های ما در فضای سختی قرار دارند. فضای ما فضای امیدآفرینی است، فضای بعدی برنامه هم کسانی هستند که برنامه را دنبال می‌کنند، رسانه وظیفه دارد مشکلات را بیان کند، داورها و کارشناسان ما در این برنامه کسب‌وکارها را راهنمایی می‌کنند تا مشکلاتشان را حل کنند کسب‌وکارها در این برنامه دیده می‌شوند.

کارگردان برنامه«میدون» با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که ما در فصل چهارم دعوت از کسانی است که در فصل‌های اول و دوم حضور داشته و قدیمی‌ترند، ادامه داد: قدیمی‌ترها می‌آیند در برنامه می‌گویند نسبت به قبل چقدر رشد کرده‌اند و برنامه«میدون» چقدر تأثیر داشته‌است.

وی به راه ارتباطی با برنامه اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند در وبگاه برنامه ثبت‌نام کنند. کارشناسان ما با آن‌ها مصاحبه‌های تلفنی انجام می‌دهند. یک بخش دیگر انتخاب ما حضور کارشناسان برنامه در نمایشگاه‌هاست و شرکت‌کننده‌ها را انتخاب می‌کنند. برخی از کسب‌وکارها را هم که برای ما جالب بوده‌اند پیدا و به برنامه دعوت می‌کنیم.

حشمتی به مبنای اولویت انتخاب کسب‌وکارها اشاره کرد و افزود: اولین اولویت ما راستگو بودن است. ما ایده نمی‌پذیریم و چیزی که تجاری‌سازی شده و فروش داشته باشد موردقبول ماست و اولین موردی است که کارشناسان ما آن را بررسی می‌کنند. همچنین بررسی می‌کنند که آیا پروانه‌ها و مجوزهایی که دارند درست است یا خیر. بعد از آن ما فرآیند مفصلی داریم و مصاحبه‌های مختلفی صورت می‌گیرد تا آن‌هایی که از بعد اقتصادی شایستگی دارند روی آنتن بروند.

وی ادامه داد: ما آنتن محدودی داریم و از طریق وبگاه‌ها حدود هفت هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. اشخاصی که بتوانند اهداف برنامه ما را از لحاظ اقتصادی و هنری تأمین کنند، کسانی را انتخاب می‌کنیم که بهتر مطالب را منتقل کنند و خوش‌صحبت‌تر و برای مردم جذاب‌تر باشند. تلفیق این دو صافی اقتصادی و هنری معیار ما برای انتخاب است.

کارگردان برنامه«میدون» با تأکید بر اینکه فصل چهارم برنامه ما ماحصل اصلاح و چکش‌کاری فصل‌های گذشته است، افزود: فصل چهارم ما با سایر فصل‌ها متفاوت است و این‌ها همه برگرفته از نظرات مخاطب است و این ارتباط ما هم پایدار است، چه از طریق راه‌های ارتباطی ۱۶۲، چه فضاهای مجازی برنامه، نظرات مردمی و پرسش از آن‌ها فضاهای ما را مشخص می‌کند که مردم کجا را دوست دارند و کجا بیش‌تر آموزش می‌بینند و استفاده می‌کنند.

حشمتی خاطرنشان کرد: یک کارآفرین که به برنامه می‌آید معمولاً خودش مخاطب برنامه است و می‌داند کجاها بیش‌تر برای او مفید است و کمکش می‌کند. مخاطب برنامه ما مخاطب پیچیده‌ای است. از سوی دیگر برنامه سرگرمی است و مخاطب عادی هم دارد و همین‌که سرگرم کند کافی، ارزشمند و خوب است.

وی تأکید کرد: این برنامه تخصصی و ویژه اقتصاددان‌ها و کارآفرین‌هاست و دایره مخاطبش مشخص است، گروهی که برنامه ما را می‌بینند متخصصان هستند و کسی که شرکت می‌کند باید برای مخاطب و کارآفرینی حرف داشته‌باشد و چیزی بیاموزاند. در واقع دو طبقه متخصص و مردم معمولی، «میدون» را می‌بینند و حفظ دو طرف واقعاً کار سختی است و ما دائم خود را تنظیم می‌کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است