روزنامه صبا

روزنامه صبا

داور برنامه میدون:

مینا مهرنوش:خواستن، توانستن است


امیدوارم جوانان کشورمان با موفقیت در حال رشد و توسعه و ایجاد کسب‌وکارهایشان باشند.

توجه به کارآفرینان و معرفی کسب‌وکارهایی که به توفیقی رسیده و نیاز به مساعدت دارند تا توسعه یابند و سهم بیش‌تری در بازار داشته‌باشند، مدت‌ها جایش در قاب تلویزیون خالی بود. مسابقه «میدون» در یک رقابت تلویزیونی برای استعدادیابی شغلی، برای کسانی که فکر می‌کنند ایده یا کسب و کار خوبی دارند و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردند، پیشنهاد خوبی است که از سال ۱۳۹۸ روی آنتن شبکه سه رفته با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب‌وکار نوین اکنون به فصل چهارم رسیده‌است. اجرای این فصل از«میدون» را بهمن‌هاشمی، مجری شناخته‌شده تلویزیون بر عهده دارد. علیرضا یونچی، تاجر پیش‌کسوت و مینا مهرنوش، فعال اقتصادی حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی«میدون» حضور داشتند، داوران این فصل هم هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به‌عنوان داور جدید در کنار این دو حضور دارد.

در «میدون» به تهیه‌کنندگی مصطفی خلیل‌زاده صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب‌وکار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکارشان می‌گویند. داورها پس از بررسی کسب‌وکار کارآفرینان، به آن‌ها امتیازاتی در قالب«سکه» می‌دهند و پس‌ازآن، کسب‌وکارها توسط هیئت‌منصفه مورد داوری قرار می‌گیرند. کارآفرینی که بیش‌ترین امتیاز را دریافت کند، برنده مسابقه و صاحب وام چندمیلیاردی خواهدشد. «میدون» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مینا مهرنوش:خواستن، توانستن است

مینا مهرنوش، فعال اقتصادی و داور برنامه میدون با بیان اینکه«میدون» در فصل چهارم سعی کرده بیش‌تر به کسب‌وکارهای عمومی بپردازد، گفت: این فصل تلاش کرده رویکردش از فصل سوم که دانش‌بنیان بود تغییر یابد. نه اینکه به دانش‌بنیان‌ها نپردازیم، بلکه قرار است مشاغل را گسترده‌تر ببینیم و کسب‌وکارهای کوچک، خانگی، روستایی و … را نیز که در همه جای کشور جریان دارد وارد برنامه کنیم.

وی به یکی دیگر از تغییرات فصل چهارم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در شکل مسابقه داریم. در فصل قبل ما آسانبری داشتیم که به‌صورت ریلی بود، کارآفرینان می‌آمدند و از بین آن‌ها برخی انتخاب و تعدادی رد می‌شدند.

مهرنوش ادامه داد: اما الان همه شرکت‌کنندگان به دو گروه قرمز و آبی تقسیم می‌شوند و با هم رقابت می‌کنند. یکی از تغییرات مهم دیگر این است که وقتی کسب‌وکارها حضور پیدا می‌کردند یکی از داوران به‌صورت برنامه‌ریز دو هفته قبل شروع به کار می‌کرد و موقعی که کسب‌وکارها می‌آمدند آمادگی لازم را داشتند، اما در فصل جدید برنامه‌ریزی کسب‌وکارها و آموزش به آن‌ها را خود برنامه انجام می‌دهد و داور هیچ آشنایی قبلی به‌جز میدان پلنی که به آن‌ها داده می‌شود، ندارند و از طریق میدان پلن با کسب‌وکارها آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از تغییرات مهم برنامه کم شدن تعداد داوران از پنج به سه داور است، تأکید کرد: هدف اصلی برنامه ایجاد امیدآفرینی، الگوسازی، ارائه الگو‌های موفق و انجام‌شدنی کسب‌وکار در کشور است. خیلی از عزیزان می‌گویند نمی‌شود در اوضاع کنونی، کسب‌وکار موفق داشت، ولی ما در برنامه«میدون» نشان می‌دهیم که برای همه نوع سن و سال مخاطب و از هر شهری می‌شود کسب‌وکار موفق داشت.

مهرنوش با بیان اینکه در حوزه صنعت و کشاورزی کسب‌وکارهایی را انتخاب می‌کنیم تا به همه نشان دهیم «خواستن توانستن است»، افزود: درست است که وضعیت اقتصادی و کسب‌وکار خیلی فضای راحتی نیست، اما در همین وضعیت هم مردم کسب‌وکارهای خوبی دارند و با ایجاد امیدآفرینی، آموزش و فرهنگ‌سازی کسب‌وکارهای نمونه و موفق کشور را از طریق قاب تلویزیون به مردم ارائه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: کارآفرینان از جاهای مختلف معرفی می‌شوند برای نمونه وزارت کار، وزارت صمت، انجمن‌های مختلف حوزه کارآفرینی، دانشگاه‌ها و معاونت علمی و خود مردم. شرکت‌کنندگان قبلی«میدون» نیز کارآفرین‌هایی را معرفی می‌کنند و حتی داورها اگر جایی کسب‌وکاری را ببینند آن‌ها را معرفی می‌کنند.

داور برنامه«میدون» تصریح کرد: بیش‌تر سعی می‌شود از افرادی که روحیه خطر‌پذیری و شجاعانه خوبی دارند برای حضور در برنامه استفاده کنیم. سعی می‌کنیم اگر خود فرد قابلیت ارائه کسب‌وکارش کمی پایین باشد از سایر همکارانش دعوت کنیم با او همکاری کنند که برنامه‌ای جذاب در سطح تلویزیون برای مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه همچنین از کارآفرینانی که از گروه‌های خاص جامعه هستند دعوت‌شده، افزود: از کارآفرینانی مانند نابینایان، زنان سرپرست خانوار و کسانی که در دام اعتیاد قرار داشته و توانسته‌اند خود را نجات دهند نیز دعوت کردیم. کارآفرینانی که هرکدام یک داستان جالب برای زندگی‌شان دارند و برای مردم می‌توانند الگو باشند قصه کارآفرینی خود را تعریف می‌کنند.

مهرنوش با اشاره به اینکه ما مرتب جلسات داخل برنامه داریم، گفت: حین کار با عوامل، سردبیر، تهیه‌کننده و کارگردان بر اساس بازخوردهایی که از آنتن حتی شب‌به‌شب گرفته می‌شود صحبت می‌کنیم و نظرات مردم در برنامه اعمال می‌شود. سعی می‌کنیم نظراتی را هم که مردم در وبگاه«میدون» ارائه می‌کنند لحاظ کنیم. تمام تلاش دست‌اندرکاران برنامه این است که بتوانند دقیقاً مبتنی بر مخاطب برنامه و با توجه به نظرات مخاطبان کارهای خود را تطبیق دهند و موجبات خرسندی و رضایت مخاطبان شبکه سه برنامه«میدون» را فراهم آورند.

وی افزود: خوشحالم که هرکجا حضور پیدا می‌کنم با استقبال و لطف و محبت مردم روبه‌رو می‌شوم و اگر نکته‌ای هم بوده بیش‌تر در حد انتقاد بوده برای بهتر شدن برنامه. بالای ۸۰ درصد تشویق، محبت، مهر و علاقه‌مندی مردم به من نیرو داده است و علی‌رغم سختی‌هایی که اجرای برنامه دارد و در طی هفته، وقت بسیاری از من می‌گیرد و مشکلات بسیار زیادی در کارم ایجاد می‌کند با این حال به من انگیزه می‌دهد که در خدمت مردم باشم و خوشحالم که جزو دست‌اندرکاران«میدون» هستم.

این داور برنامه«میدون» گفت: امیدوارم جوانان کشورمان با موفقیت در حال رشد و توسعه و ایجاد کسب‌وکارهایشان باشند و پرچم پرافتخار کشورمان را در تمام دنیا با ارائه کالا و خدمات ایرانی و ایجاد ویژند ایرانی به اهتزاز درآورند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است