روزنامه صبا

روزنامه صبا

مسعود اطیابی:

بهترین واکنش برایم دعای خیر مردم است.


آنچه که بیش از همه چیز برای من مهم است، تزریق نشاط و شادابی آن از قاب سینما به جامعه است.

فیلم سینمایی هتل به نویسندگی مشترک امیر برادارن و پیمان جزیی ، به کارگردانی مسعود اطیابی با تهیه کنندگی محمد شایسته  و در ژانر کمدی است. این فیلم از آبان ماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده اکران است. داستان این فیلم درباره زوج هایی است که به خاطر پنهان کردن اطلاعاتی ساده از یکدیگر به دردسرهای عجیبی می افتند و طی اتفاقی در هتل همه با یکدیگر رو در رو می شوند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون؛ پژمان جمشیدی، محسن کیایی، صدف اسپهبدی، مه لقا باقری، ریما رامین فر، غلامرضا نیکخواه، سام نوری و… به ایفای نقش پرداخته اند. خبرنگار صبا به بهانه اکران  فیلم و واکنش های مثبتی که فیلم در ماه اول اکران خویش از اهالی هنر و مخاطبان بدست آورده با مسعود اطیابی و امیر برداران گپ و گفتی داشته است، که در ادمه می‌خوانید.

مسعود اطیابی: بهترین واکنش برایم دعای خیر مردم است

با توجه به اینکه زوج سینمایی پژمان جمشیدی و محسن کیایی برای مخاطب سینمای کمدی ایران آشنا می‌نماید، آیا در چیدمان نقش به دنبال انتخاب های متمایزتری نبودید؟

پیش از این، این دو بازیگر تنها در اثر لانه زنبور کنار یکدیگر نقش آفرینی داشته‌اند. در لانه زنبور نوع رابطه آنها بر پایه رفاقت و همکاری بود، اما در فیلم هتل تعامل و ترکیب متفاوت‌تری از این دو کاراکتر را شاهد هستیم که با عنوان رئیس و کارمند در ضدیت و تقابل با یکدیگر نقش پردازی می‌کنند. در انتخاب نیز از همان ابتدا پژمان جمشیدی قطعی بود، برای نقش مقابل چند گزینه محدود بررسی شد،که در نهایت محسن کیایی نهایی شد.

رسالت سینمای کمدی را در جامعه و شرایط سینمای امروز ایران در چه می‌دانید؟

سینمای کمدی بازتاب های مختلف و زیادی را چه در جامعه و سینما به همراه دارد، اما آنچه که بیش از همه چیز برای من مهم است، تزریق نشاط و شادابی آن از قاب سینما به جامعه است. البته سینمای کمدی محملی است که در بستر آن حرف‌های مردم زده می‌شود و یا نقدهای اجتماعی را در لفافه و لایه‌های بطنی خود مطرح ‌کند. در شرایط کنونی و زمان حاضر این ژانر بیشترین نفوذ و تاثیر را روی مردم دارد، ممکن است در شرایط و دوره های دیگر ژانرهای دیگر این رسالت را بر عهده گیرند و مورد اقبال قرار بگیرند. همه به یاد داریم دوره هایی که فیلم های جنگی و یا ملودرام های عاشقانه با اقبال بیشتر مردم مواجه می‌شد، اما در این دوره، خاصه به شرایط که مردم با بحران‌های متناوب ومتفاوتی روبرو هستند و ذهن شان نیاز به فارغ شدن از بعضی مسائل را دارد، شاهدیم که به سمت این سینما بیشتر می‌روند.

از نحوه شکل گیری همکاری خود با نویسنده وتهیه کننده اثر بگویید؟

متن فیلمنامه هتل چند سال پیش نوشته شده بود، آقای شایسته  متن را برای خوانش برای من ارسال کردند، چند سالی قصد ساخت این اثر را داشتیم که قسمت شد در این بازه زمانی ساخته و روانه اکران سینمایی شود.

بهترین واکنشی که تابحال از نمایش فیلم داشته اید، چه بوده است؟

بهترین واکنش را از مردم دریافت کردم و دعاهایی خیری که مردم در کامنت ها برای بنده و تیم تولید می نویسند و برای من بسیار پر اهمیت و قوت قلب است. خوشبختانه اهالی هنر و اصحاب رسانه نیز واکنش‌های مثبتی در مواجه با اثر داشتند، مانند جناب قاسمخانی و … که جا دارد از لطف و محبت خالصانه و صادقانه دوستان نسبت به اثر تشکر کنم.

آیا از وضعیت اکران سینمایی «هتل» راضی هستید؟

مشخصا تخصیص سانس‌های ویژه و سالن های بیشتر به نفع فیلم است. اما نمی‌شود توقع داشت و به فیلمهای دیگر همکاران توجه نکرد. به نظرم در بدنه سینمای ایران همه زحمت می‌کشند و باید به یک اندازه سهم داشته باشند. اما در هر صورت فیلم «هتل» ظرفیت این را دارد که با سانس‌های بیشتر مخاطبان بیشتری را جذب کند. در حال حاضر از روز دوشنبه تا پایان هفته سانس های اصلی و صندلی‌های خوب همه تکمیل می‌شوند. با این حال  توقع ما مبتنی بر شرایط است، هم اکنون ۳۵ عنوان فیلم روی پرده اکران است و طبیعتا ظرفیت نمایش پرده، با توجه به این تعداد برآورد می‌شود.

بزرگترین چالش تان در ساخت و تولید اثر «هتل» چه بوده است؟

سختی خاصی نبوده است، بهرحال ما فیلمساز هستیم و می دانیم، سختی‌ها و چالش‌های ساخت اثر کمدی دو برابر فیلمهای دیگر است.به همین دلیل ما با درک سختی ها، کار خود را ادامه می‌دهیم. درحال حاضر نیز در حال تولید فیلم «تگزاس۳» هستم که امیدوارم در این اثر هم بتوانم رضایت مردم و جامعه سینما را جلب کنم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است