روزنامه صبا

روزنامه صبا

محمد آقاکثیری:

ذهن شنونده را با برنامه همراه می‌کنیم


در رادیو، مخاطبان ناظر اعمال ما هستند.

برنامه‌های صبحگاهی رادیو ویترین شبکه‌شان هستند و هرکدام بنا به مأموریت‌شان سعی می‌کنند طیف وسیعی از شنونده‌های رادیو با سلیقه‌های مختلف و قومیت‌های متنوع را در بخش صبحگاهی با خود همراه کنند. برنامه سازان صبحگاهی هم با علم به این ویژگی بهترین گویندگان و عوامل را انتخاب می‌کنند تا حال و هوای خوبی به برنامه‌های صبحگاهی بدهند. تهیه‌کننده برنامه‌ صبحگاهی در هر شبکه‌ای که باشد، فارغ از مأموریت‌های ویژه آن شبکه با ساختار تعریف‌شده‌ای برای برنامه‌های صبح آشنا است. نوع بهره‌گیری از متن و صدای گوینده، تحرک، ریتم و تمپوی برنامه، کیفیت و کمیت موسیقی، حجم اطلاع‌رسانی و اخبار، گزارش‌های محیطی زنده و تولیدی و از همه مهم‌تر موضوع محوری برنامه، از جمله مسائلی است که در ساخت برنامه صبحگاهی اهمیت دارد و می‌تواند معیاری برای مخاطب سحرخیز باشد.

برنامه «صبح صبا» که نزدیک به یک دهه روی آنتن رادیو صبا می‌رود، یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های صبحگاهی است که به دلیل ریتم تند و فضای طنزآلودی که فراهم کرده، توانسته مخاطبان خوبی را با خود همراه کند. مخاطبانی که انتخاب‌شان موج اف ام ردیف ۱۰۵٫۵ و رادیو صباست، می‌دانند که کار و بار این برنامه به طور کلی خنداندن و دادن حال خوب به شنوندگانش است و اگر روزتان را در خانه یا در مسیر رسیدن به محل کار روی موج صبا تنظیم کرده‌اید، قطعا حالتان بهتر از قبل می‌شود. با عوامل این برنامه با نشاط گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

محمد آقاکثیری، مسئول روابط‌عمومی و ارتباطات برنامه «صبح صبا» نیز در مورد ارتباط مخاطبان با بدنه برنامه و مدیریت این فضا گفت: در رادیو، مخاطبان ناظر اعمال ما هستند و من به عنوان رابط بین شنونده و مجریان، انرژی گذاشته و با روی گشاده نظرات شنوندگان را به عوامل برنامه منتقل می‌کنم. چالشی که در این برنامه با آن روبه‌رو هستیم، محتوای طنز آن است و با تدابیری که داریم، ذهن شنونده را درگیر کرده و با برنامه همراه می‌کنیم.

نیره رضایی مطلق

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است