روزنامه صبا

روزنامه صبا

علیرضا استادی:

حضور در «شصتادیا» برایم افتخار است


دغدغه اصلی‌ام بازیگری بوده و هست.

مسابقه تلویزیونی «شصتادیا» که به تازگی روی آنتن شبکه دوسیما رفته است و علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون اجرای آن را برعهده دارد. این مسابقه رقابتی بین دو گروه متولدین دهه شصت و دهه هشتاد در چند مرحله برگزار می‌شود. این مسابقه به تهیه‌کنندگی سیدهاشم موسوی، سردبیری محمدجواد عزتی وکارگردانی علی فراهانی‌صدر هر هفته روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. از نکات جالب این مسابقه تلویزیونی تقابل دو نسلی است که به گفته خودشان با هم در تعارض‌اند، اما در همین رقابت با هم فضای شادی را برای مخاطبان و خودشان به عنوان شرکت‌کننده رقم می‌زنند. یکی از حواشی اصلی این مسابقه حضور علیرضا استادی در قامت مجری است که برای اولین بار رقم خورده‌است. خبرنگار صبا به بهانه پخش این مسابقه  با عوامل به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید.

 با توجه به اینکه سابقه اجرا نداشتید چه شد که «شصتادیا» را قبول کردید؟

طرح و موضوع «شصتادیا» برایم جذاب بود، تقابل دو گروه دهه شصتی و دهه هشتادی که دو نسل متفاوتی هستند و در عین تضادهایی که دارند، قرابت‌هایی نیز با هم دارند در اصل این دو نسل نه خیلی از یکدیگر دور هستند نه خیلی به یکدیگر نزدیک. بعضا هم در مسابقات دهه هشتادی ها فرزند دهه شصتی ها هستند. چالش های مسابقه نیز برایم جذاب بود و مهم تر از همه می‌خواستم در حیطه اجرا نیز خودم را محک بزنم.

«شصتادیا» چه ویژگی هایی دارد؟

بارزترین ویژگی این مسابقه یادآوری خاطرات در دوران مختلف است و از خاطرات قدیم برای دهه شصتادی‌ها یادآوری می‌شود که این مسائل دغدغه‌ها و موضوعات دوره شصت برای دهه هشتادی ها خیلی ملموس نیست. بارزترین اتفاقی که تعداد قابل توجهی از دهه شصتی ها آن را بخاطر دارند ۸ سال دفاع مقدس است. الان با توجه به افزایش سرعت تکنولوژی آدم ها تنهاتر شدند و خیلی از اتفاقاتی و خاطره هایی که برای دهه شصتی ها پیش آمده هشتادی‌ها درک نکرده‌اند. این مسابقه به تقابل و تضادهای جذابی بین این دو نسل می پردازد که برای خود شرکت کننده ها نیز جذاب است.

واکنش‌هایی که نسبت به اجرای شما در «شصتادیا» برانگیخته شد برایتان خوشایند است؟ یعنی اینکه می‌گویند بازیگر فلان سریال الان مجری شده، برای شما چه حسی ایجاد می‌کند؟

من در این زمان خیلی درگیر ضبط بودم و نتوانستم با دقت اخبار را دنبال کنم اما بازخوردهایی که از دوستان و شرکت کننده‌های برنامه داشتم بازخوردهای مثبتی بوده است. این برنامه برای من تجربه جدیدی است و در حرفه بازیگری هم همیشه به دنبال نقش های متفاوت بوده‌ام و الان نیز در یک قالب متفاوت در تلویزیون ظاهر شدم. معتقدم که باید قسمت های بیشتری از این مسابقه پخش شود تا بتوانیم واکنش دقیقی تری را از اهالی سینما تلویزیون و رسانه دریافت کنیم.

دغدغه اصلی شما اجرا است یا بازیگری؟

دغدغه اصلی‌ام بازیگری بوده و هست. این کار هم صرفا اجرا نیست و یک جایی دقیقا ایفای نقش است در این برنامه هم یک جاهایی نقش یک مجری را ایفا می‌کنم و امیدوارم بتوانم ذره‌ای از توانمندی‌های مجری‌های معروف و به‌ نام کشورم، بهره ببرم. هدفم از این برنامه مجری گری به معنای عام نبود و می‌خواستم در قامت جدیدی در یک برنامه شاد و مفرح حضور داشته باشم.

چهره هایی همچون شما این روزها با اجرای برنامه‌هایی مفرح به تلویزیون بازمی‌گردند، این روند تلویزیون را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر بازیگران زیادی در حال اجرای برنامه های تلویزیونی شده‌اند؛ اتفاق افتاده و چهره هایی که مردم با آن ها خاطرات نوستالژیکی در نقش های متعدد داشته اند برای اجرا به تلویزیون آمده اند. ای کاش این اتفاق زودتر رخ می‌داد! حضور در این برنامه را باعث افتخار می‌دانم و امیدوارم که رویکرد مدیران و سیاستگذاران تلویزیون همانطور که می‌بینیم به سمت جدیدی حرکت کند. در پایان برای همه مردم کشورم آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم غیر از اینکه برنامه های مختلف را ببینند؛ سیاستگذاران به مردم نزدیکتر شوند و دغدغه های مردم را بیشتر بیان کنند و قرابتی بین زندگی واقعی مردم و آنچه از صفحه تلویزیون نشان داده می‌شود رخ دهد و دغدغه های مردم در آثار تصویری نمایش داده شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است