روزنامه صبا

روزنامه صبا

سید محمدرضا خوشرو :

همراه با نشاط و سرگرمی در مسیر انتخابات


شبکه نسیم برای افزایش مشارکت در انتخابات و شکل‌گیری رقابت پرشور نگاهی نیز به پویش‌های مختلف خواهد داشت.

تقریبا یک ماه به برپایی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده‌‌است و سازمان صداوسیما قرار است برای اولین بار با یک طرح جدید به استقبال از انتخابات برود. طرحی درباره راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی که قرار است بر اساس حوزه‌های انتخاباتی و البته کمی کمتر از تعداد حوزه‌ها ایجاد شود. ۲۰۸ حوزه انتخاباتی وجود دارد و صداوسیما بنا دارد ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه اندازی کند تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با مردم بپردازند. چندی پیش پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اقدام بزرگ انتخاباتی این سازمان در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی را برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره دانست و گفت: سازمان صداوسیما با شجاعت زیر بار مسئولیت چنین کاری رفت تا راهبردهای انتخاباتی مورد تاکید رهبر انقلاب اعم از رقابت و مشارکت و امنیت را جامه عمل بپوشاند. در حالی که یک ماه تا دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی‌مانده‌است، صداوسیما به منظور فراهم‌آوردن فضای مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌‌های استانی سیما کرده‌است تا نامزدها با حضور در آن از برنامه‌‌ها و ایده‌های خودشان در ورود به مجلس شورای اسلامی بگویند. سازمان صداوسیما طی دوسال‌ونیم گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های فکری خوبی برای اجرای سندتحول ایجاد کند. در این میان باید به دو سرفصل در تحول رویکردی تحت عنوان « تولید محتوای رو به آرمان به جای محتوای تحت ضابطه» و « مدیریت خط سبزی به جای مدیریت خط قرمزی» اشاره کرد. در این میان اقدام بزرگ انتخاباتی رسانه ملی در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی مصداق روشن این دو سرفصل و در واقع برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره است.

سید محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم با اشاره به شعار شبکه نسیم گفت: شعار ما «شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی» است و تولید برنامه‌‌‌های مفرح بتدریج جای خود را بین مخاطبان باز کرده‌است.

وی افزود: این شبکه‌ای که مخاطب عام را با خود همراه دارد، با ویژه‌برنامه‌ها و اقدام‌های بزرگ و بی‌سابقه با تکیه بر «عدالت رسانه‌ای» برای یاری برگزاری باشکوه انتخابات، پای همت به پیش گذاشته است.

خوشرو با اشاره به راهبرد رسانه ملی برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات گفت: شبکه‌های تلویزیونی و مراکز معاونت سیمای رسانه‌ملی در راستای برگزاری شکوهمند و شایسته انتخابات، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اجتماعی با اهداف و رویکردهای مشارکت حداکثری مردم، انتخاب اصلح و تحقق اصل عدالت رسانه‌ای و انتخاباتی در شمایل ساختاری، محتوایی و اجرایی روشنگرانه و متنوع برنامه‌های ویژه‌ای را برای این دوره انتخابات تدارک دیده‌اند که شبکه نسیم نیز بخشی از این رسالت را برعهده گرفته است.

مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه آنچه این شبکه در این مسیر به تدارک آن همت گماشته، در نوع خود بی‌نظیر و همراه نوآوری و ابتکار است، افزود: برنامه «برمودا» در شبکه نسیم با اجرای کامران نجف‌زاده قرار است فضاهای مختلف با مهمان‌های برنامه از گذشته تا حال و از حال تا آینده را تجربه کند و در نهایت مهمان در مواجهه با قضاوت مخاطب قرار بگیرد، در انتها با طراحی فضایی شاد در برنامه، بیننده با حالی خوب و نگرشی مثبت همراه ‌شود. ‌برمودا‌ روز‌های شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه «نسیما» با رویکرد انتخاباتی در طول هفته ساعت ۱۷‌ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. مجموعه نمایشی طنز «یک و دو» مسایل سیاسی را به چالش خواهد کشید و از زاویه ای دیگر مسئولیت‌ها و عملکرد مسولان را زیر ذره بین طنز پردازان خواهد برد. این برنامه از اواسط بهمن پخش خواهد شد.

خوشرو تصریح کرد: شبکه نسیم برای افزایش مشارکت در انتخابات و شکل‌گیری رقابت پرشور نگاهی نیز به پویش‌های مختلف خواهد داشت. پویش من رای می‌دهم، یکی از آن‌هاست که به منظور مقابله با تبلیغات شبکه‌های معاند و گروه‌های مخالف نظام طراحی شده تا پاسخی به پویش‌های آنان برای دلسرد کردن مخاطبان از نظام باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است