روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهدی شهاب تالی:

پیام انتخابات، پیام حضور


رادیو پیام که وظیفه اطلاع رسانی دارد با مسئولین در ارتباط است تا آخرین اخبار و اطلاعیه‌های انتخاباتی را در اختیار مردم قرار دهد.

تقریبا یک ماه به برپایی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده‌‌است و سازمان صداوسیما قرار است برای اولین بار با یک طرح جدید به استقبال از انتخابات برود. طرحی درباره راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی که قرار است بر اساس حوزه‌های انتخاباتی و البته کمی کمتر از تعداد حوزه‌ها ایجاد شود. ۲۰۸ حوزه انتخاباتی وجود دارد و صداوسیما بنا دارد ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه اندازی کند تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با مردم بپردازند. چندی پیش پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اقدام بزرگ انتخاباتی این سازمان در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی را برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره دانست و گفت: سازمان صداوسیما با شجاعت زیر بار مسئولیت چنین کاری رفت تا راهبردهای انتخاباتی مورد تاکید رهبر انقلاب اعم از رقابت و مشارکت و امنیت را جامه عمل بپوشاند. در حالی که یک ماه تا دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی‌مانده‌است، صداوسیما به منظور فراهم‌آوردن فضای مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌‌های استانی سیما کرده‌است تا نامزدها با حضور در آن از برنامه‌‌ها و ایده‌های خودشان در ورود به مجلس شورای اسلامی بگویند. سازمان صداوسیما طی دوسال‌ونیم گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های فکری خوبی برای اجرای سندتحول ایجاد کند. در این میان باید به دو سرفصل در تحول رویکردی تحت عنوان « تولید محتوای رو به آرمان به جای محتوای تحت ضابطه» و « مدیریت خط سبزی به جای مدیریت خط قرمزی» اشاره کرد. در این میان اقدام بزرگ انتخاباتی رسانه ملی در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی مصداق روشن این دو سرفصل و در واقع برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره است.

مهدی شهاب تالی مدیر شبکه‌های رادیویی پیام و آوا گفت: شبکه‌های رادیویی پیام و آوا در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، آگاهی‌بخشی به جامعه با هدف انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری جمهور مردم و تحقق عدالت رسانه‌ای، برنامه‌های ویژه انتخاباتی را تهیه و روانه آنتن کرده‌است.

وی افزود: در ادوار گذشته نامزدها امکان تبلیغ به شکل گسترده نداشتند و به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات رسانه‌ای برای آن‌ها تبلیغ نمی‌کرد اما در دوره تحولی سازمان با نگاه عدالت رسانه‌ای این امکان فراهم شد. با راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی امکان خوبی ایجاد شده تا نامزدها از این بستری که رسانه ملی برای افزایش مشارکت فراهم کرده استفاده کنند تا با پیاده‌سازی سیاست رسانه ملی و راه اندازی این شبکه‌ها فضای رقابتی خوبی بوجود آمده تا حداکثر مشارکت مردمی رخ دهد.

شهاب تالی با اشاره به برنامه‌های این شبکه بیان کرد: در این راستا شبکه رادیویی پیام چند برنامه مهم با موضوع انتخابات تولید کرده‌است که مهمترین آن «پیام انتخابات»، «پیام حضور»، «پیام امام»، «ایران ما» است که به بیان اهمیت مجلس شورای اسلامی در تعیین سرنوشت جامعه می‌پردازد. برای روز برگزاری انتخابات نیز، رادیو پیام و آوا در کنار تمام شبکه‌های رسانه ملی ویژه برنامه‌هایی طراحی کردند، ویژه برنامه‌های مناسب روز را دارند. در روز انتخابات، خبرنگاران برای انعکاس شور و حال انتخابات به سطح شهر می‌روند.

این مدیر رادیویی تصریح کرد: رادیو پیام که وظیفه اطلاع رسانی دارد با مسئولین در ارتباط است تا آخرین اخبار و اطلاعیه‌های انتخاباتی را در اختیار مردم قرار دهد. پوشش اخبار انتخابات، ارتباط با مسئولان از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه روز انتخابات خواهد بود. در این ایام پخش آهنگ‌های حماسی و موسیقی‌های ملی و بومی نیز در رادیو آوا در دستور کار قرار دارد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است