روزنامه صبا

روزنامه صبا

جواد خواجوی:

لحظاتی که برای من آرزو بود


فکر می‌کنم جشنواره فیلم فجر برای تمام کسانی که مثل من سینما خوانده‌اند، مهم باشد.

«آغوش باز» عنوان اثر جدید بهروز شعیبی است که با روایت قصه عاشقانه سه زوج به جشنواره فیلم فجر امسال راه یافته است. مهدی هاشمی، احترام برومند، حسن معجونی، حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. گفت‌وگوی خبرنگار صبا با یکی از نویسندگان و بازیگران این فیلم را در ادامه می‌خوانید:

 

از «آغوش باز» و نقشی که در آن داشتید و دلیل پذیرفتن این همکاری برایمان بگویید؟

به خاطر دوستی و رفاقتی که دورادور بین من و بهروز شعیبی وجود داشت، پیشنهاد بازی در «آغوش باز» را  بلافاصله پذیرفتم، با این‌که اصلاً در جریان نبودم که چه نقشی است و برایم مهم نبود. آن‌چه برایم ارزشمند بود و اهمیت داشت، همکاری با بهروز شعیبی و حضور در این پروژه بود. روزی هم که به دفتر رفتم، ذهنیتم این بود که قرار است راجع به نقش کوتاه‌تری صحبت کنیم، ولی وقتی بهروز شعیبی در مورد این شخصیت برایم توضیح داد، دیدم که این شخصیت برایم جذاب ‌است. این کاراکتر، یک شخصیت مثبت و کار راه‌انداز از پایین شهر است به نام محسن، جوانی که دوست دارد به یک‌جاهایی برسد و برای رسیدن به آن‌ها دست به کارهای اشتباهی می‌زند. این شخصیت با نقش‌های گذشته‌ام تفاوت زیادی دارد.

«آغوش باز» چه چیزی به جواد خواجوی اضافه کرد؟

من تا پیش از این در حوزه تئاتر و تلویزیون فعالیت داشتم و این فیلم یک پروژه سینمایی به رزومه کاری من اضافه کرد. درواقع اولین فیلم سینمایی و اولین فریمی که من در زندگی‌ام، از خودم روی پرده سینما دیدم، «آغوش باز» بود.

حضور در جشنواره فیلم فجر چقدر برایتان اهمیت دارد؟

فکر می‌کنم جشنواره فیلم فجر برای تمام کسانی که مثل من سینما خوانده‌اند، مهم باشد. برای من از همان دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم بود، خاطرم هست که همان دوران وقتی جشنواره نزدیک می‌شد من و دوستانم همیشه دنبال این بودیم که چند فیلم در شهرمان اکران می‌شود تا برویم در صف خرید بلیت آن فیلم‌ها بایستیم. حتی یک وقت‌هایی به ناچار از بلیت‌ها پیرینت می‌گرفتیم و تقلب می‌کردیم، در واقع دزدی سینما می‌رفتیم و فیلم می‌دیدیم! این اتفاق برای ما خیلی مهم بود. درحال‌حاضر هم شاید جشنواره فیلم فجر برای بعضی‌ها خوشایند نباشد ولی برای من که از بچگی آرزویم این بوده که این لحظه‌ها را تجربه کنم، وقتی به خاطرات کودکی‌ام رجوع می‌کنم این لحظه‌ها برایم جذاب است. اگر به خاطرات کودکیم رجوع کنم باید بگویم این لحظات برای من آرزو بود.

ندا روزبه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است