روزنامه صبا

روزنامه صبا

مجید پتکی:

همکاری با فیلمسازان جوان لذت بخش است


بحث درک در میان است و ما در شرایط سخت کرونا و اتفاقات سال گذشته پای کار بودیم.

سینمای کودک و نوجوان در سالهای اخیر خیلی مظلوم  بوده است و رونق چندانی نداشته است. امسال در جشنواره فیلم فجر با تولید چند انیمیشن و فیلم سینمایی در این ژانر می‌توانیم به احیای دوباره این ژانر امیدوار باشیم. رضا کشاورز فیلمساز جوان در اولین فیلم سینمایی خود به سراغ ژانر کودک و نوجوان رفته است. به بهانه حضور فیلم «باغ کیانوش» در جشنواره ۴۲ فیلم فجر با عوامل این فیلم گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که درادامه می‌خوانید.

مجید پتگی از جمله بازیگران محجوب و کار بلد شهرستانی است که در سال های اخیر در تعداد زیادی سریال و فیلم نقش‌های مکمل خوبی چه مثبت و چه منفی را با شایستگی ایفا کرده است.

بیش از یک دهه است که در سطح اول بازیگری فعالیت دارید. چقدر از این روند احساس رضایت می‌کنید؟

بابت این قضیه که در این سالها نقش های زیادی را بازی کرده‌ام خوشحالم. اما بابت تبعیضی که در بحث دستمزد وجود دارد ناراضی هستم. از من و خیلی از همکاران دیگرم توقع بهترین کیفیت بازیگری را دارند اما موقع قرار داد نوشتن کمترین میزان دستمزد را ارائه می‌کنند.

آیا این قضیه به علت محجوب بودن شما و یا شهرستانی بودنتان مرتبط است؟

بحث درک در میان است و ما در شرایط سخت کرونا و اتفاقات سال گذشته پای کار بودیم. اما اینها لحاظ نمی شود و شاید من بابت این قضیه سختگیری نکرده‌ام و به خواسته دوستان تن داده‌ام.

فیلم «باغ کیانوش» را یک کارگردان فیلم اولی ساخته است. بر اساس چه ویژگی‌ای بازی در فیلم را پذیرفتید؟

من سابقه همکاری زیادی با کارگردان‌های جوان دارم. حتی از قبول بازی در فیلم‌های کوتاه این جوان‌ها نیز ابایی ندارم و در کارنامه بازیگری‌ام تعداد زیادی فیلم کوتاه وجود دارد. موقعی که با جوان‌ها کار می‌کنم با مسائل جدید و سینمای امروز آشنا می‌شوم و چیزهای زیادی نیز می آموزم و افکار و انگیزه و پشتکار جوان‌ها را دوست دارم. انرژی جوانها نیز به من انگیزه مضاعف برای ارائه کار بهتر می‌دهد. خود من هم یک پسر ۱۹ ساله دارم و باید بتوانم روحیات او را درک کنم و این مسئله به جز با معاشرت با جوان‌ها به دست نمی‌آید.

در باغ کیانوش چه نقشی را بازی می‌کنید؟

در فیلمنامه دو نقش خلبان عراقی است که من یکی از آنها را بازی می کنم و خلبان‌ها در خاک ایران و نزدیک روستایی سقوط می‌کنند و با پوشیدن لباس مبدل سعی در فرار دارند. خلبانی که تکاور و بسیار باهوش است. آدمی که شخصیت منفی دارد و پروتکل‌های بین‌المللی خلبان‌هایی که در سرزمین زمین مقابل سقوط می‌کنند را رعایت می‌کند.

آیا برای گویش عربی معلمی داشتید؟

بله، آقای رادان مربی عربی بازیگران بود و راهنمایی خوبی انجام داد. ایشان در خیلی از فیلمها مربی لهجه عربی هستند.

چقدر به موفقیت بازی‌تان و دیده شدن فیلم در جشنواره فیلم فجر امید دارید؟

به نظر نمی‌رسد شانسی برای بردن سیمرغ با توجه به رقبا داشته باشم و نقش هم این پتانسیل را ندارد و من برای درست درآمدن نقش از تمام انرژی‌ام استفاده کردم و زیاد به بردن سیمرغ فکر نمی‌کنم. در واقع سیمرغ‌ام را از مردم می‌گیرم که به من لطف دارند.

احمد محمداسماعیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است