روزنامه صبا

روزنامه صبا

حسین فردوسی:

استقبال مخاطب هزینه‌ها را برای‌مان سبک‌تر کرد


چالش کارگردانی اینکار که باعث می‌شد مسئولیت من سنگین‌تر باشد.

حسین فردوسی کارگردان جوان تئاتر که مخاطب تئاتر او را از نمایش «ناریا» می‌شناسد این بار نمایشی به نام «دجال» را در سالن شهرزاد به روی صحنه آورد. با پایان یافتن دوره اول اجرای این نمایش خبرنگار صبا به بهانه استقبال مخاطب و امتیاز بالای کاربران تیوال گفت‌وگویی با عوامل این نمایش داشته که در ادامه می‌خوانید.

شکل گیری متن این اثر به چه شکل بوده است؟

این موضوع و داستان، واقعیتی در زندگی من بود که مرا ترغیب کرد تا آن را به روی صحنه ببرم. یکی از اقوام نزدیک بنده را به خاطر مسائل و مشکلی که برایشان پیش آمده بود در تیمارستان بستری کردند ولی به جای اینکه حال‌شان بهتر شود مدام بدتر می‌شد تا اینکه فهمیدیم موضوع از چه قرار بوده است. من از طریق شاخ و برگ دادن به این داستان تلاش کردم تا به خواسته‌ام در این اجرا برسم.

چالش شکل‌گیری این گروه پر تعداد چه بود؟

من با تمام مخالفت‌هایی که نسبت به مقوله تست گرفتن دارم مجبور بودم با انجام چند مرحله تست به اخلاق و خلق و خوی بچه‌ها پی ببرم و خدا را شاکرم که در زمان تمرین تاثیر این کار را دیدم. در طول تمرینات ۸ ماهه که داشتیم تعداد خیلی کمی تغییر رویه داشتند و باقی همه با هم یک دل بودیم.

از چالش کارگردانی این اثر بگویید.

چالش کارگردانی اینکار که باعث می‌شد مسئولیت من سنگین‌تر باشد، بیشتر به خاطر موفقیت کار قبلی‌ام بود که انتظارات از من خیلی بالا رفته بود. خوشبختانه یا متاسفانه، من به این اجرا به چشم کار دوم نگاه می‌کردم و می‌خواستم بیاموزم اما مرا با بزرگان و آثار خیلی خوب مقایسه می‌کردند این موضوع مرا شدیدا به چالش می‌کشید و باز هم خدا را شاکر هستم که این اتفاق هم برای من یک حرکت رو به جلو بود.

در مرحله تهیه و سرمایه‌گذاری چه حمایت‌ها و چالش‌هایی داشتید؟

چه بگویم و از کجا بگویم. ما در مدت ۸ ماهه تمرینات‌مان هزینه بسیار زیادی بابت پلاتوهایی که پر و یا کوچک بودند پرداخت کردیم. این از اولین مواردی هست که برای تولید یک تئاتر به آن نیاز داریم ولی متاسفم، واقعا متاسفم… حال شما به بقیه چیزهای دیگر اصلا فکر نکنید که اگر همین اولینش را درست کنند خیلی کار بزرگی انجام داده‌اند. از لباس، دکور، گریم، تیزر، بنر، تراکت، موسیقی، نور، وسایل صحنه و… دیگر نمی‌گویم که اگر کارتان بگیرد و فقط هزینه‌های‌تان برگردد یا خیر، واقعا شرایطی است که نمی‌توان توصیفش کرد. ولی تهیه‌کنندگان کار ما چون از بدنه تیم خودمان بودند تمام نیروی خودشان را گذاشتند که کار بهتر و زیباتر ارائه بشود و خوشحالم که مردم استقبال خوبی از کار داشتند و این باعث می‌شود که حداقل هزینه‌ها کمی برای‌مان سبکتر شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است