روزنامه صبا

روزنامه صبا

نجم‌الدین شریعتی:

تلاش کردیم «ماه من» متفاوت باشد


تلاش شده از لحاظ دکور و بخش‌های مختلف که تقدیم نگاه مخاطب می‌کنیم، متفاوت باشیم. این بخش‌ها با وسواس و دقت تمام ساخته شده است.


«ماه من» ویژه‌ برنامه‌ سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه سه سیما است که چند سالی‌ با تهیه‌کنندگی و کارگردانی یوسف منصوری و اجرای نجم‌الدین شریعتی روانه آنتن شده ‌است. کارشناسان این ویژه ‌برنامه هرساله تغییر می‌کنند و امسال حجت الاسلام علیرضا پناهیان و حجت الاسلام سیدحسین آقامیری کارشناسان این ویژه ‌برنامه هستند. از تغییرات مشهود این فصل از «ماه من» فضای دکور متفاوت آن است که به کمک ارتباط‌گیری بیشتر مخاطبان با این برنامه آمده است. به بهانه پخش این برنامه خبرنگار صبا با نجم‌الدین شریعتی مجری «ماه من» گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه سحرگاهی «ماه من» درباره زندگی مجری برنامه سحرگاهی تلویزیون، اظهار داشت: به نظرم این ماه یک ماه بسیار حساس، سخت، پرکار و پردغدغه برای مجریان برنامه‌های سحرگاهی است. نکته اول این است که یکی از لذت‌های ماه مبارک رمضان نشستن دور سفره سحری و گوش دادن به دعای سحر با خانواده است و این مهم سالهاست اتفاق نمی‌افتد. خیلی دلم لک زده برای اینکه با خانواده لحظات ناب سحر را تجریه کنم.

وی افزود: بزرگترین دغدغه من در این سالها شب‌های قدر بود که با قرآن کوچکی وارد استودیو می‌شدم و یک گوشه می‌نشستم و قرآن به سرم می‌گذاشتم و بک یاالله می‌گفتم. یعنی باید در این فضا قرار بگیرید که وقتی در میان جمع نیستید و باید خود را برای برنامه سحرگاهی آماده کنید چقدر حس سختی است ولی با تمام این سختی‌ها من دلخوش به دعای خیر مومنینی هستم که پای تلویزیون نشسته‌اند و همیشه گفته‌ام اگر دعای یک صاحب دل، دعای یک مخاطب با دل صیقل خورده و جلاگرفته به شما اصابت کند می‌تواند فتح الفتوح زندگی شما باشد و می‌تواند خیلی کارها را پیش ببرد. این خیلی دلگرم‌کننده است و خیلی انگیزه می‌دهد و خیلی حال آدم را خوب می‌کند.

شریعتی در خصوص یکنواختی برنامه‌های سحر گفت: در مورد یکنواختی برنامه‌ها در وقت سحر و افطار من اینطور فکر نمی‌کنم. هر برنامه یک رسالتی بر دوش دارد و هر برنامه با یک ساختاری روی‌ آنتن می‌رود. برنامه افطار شبکه سه را ببینید، با برنامه افطار سایر شبکه‌ها کاملاً متفاوت است.

مجری برنامه «ماه من» اشاره کرد: برنامه سحر ما در سالی که شروع شد تقریباً برنامه‌های تلویزیون خالی از برنامه سحر بود و این فتح بابی شد تا شبکه‌های دیگر به میدان بیایند و متناسب با ذائقه مخاطب کار‌ کنند، برنامه‌سازی می‌کنند و در اینجا به همه خدا قوت می‌گویم که مهمان سفره‌های سحر مردم هستند. روایت شهدا را حسن مطلب برنامه قرار دادیم. آیتم ها و بخش‌هایی که با وسواس تمام برای مخاطب ساخته شده و این اتفاق بسیار مبارک است. دعای سحر متفاوتی را در هر شب داریم که هر یک مخاطب خاص خود را دارد. دعوت از ذاکران اهل بیت (ع) را داریم که هر یک متناسب با شب های مختلف به برنامه دعوت می‌شوند و این نکته مهمی است.

وی تاکید کرد: در نهایت بار محتوایی که روی دوش برنامه است و از فضائل امیرالمومنین (ع) شروع شد و این سالها به ریشه‌های مظلومیت امیرالمومنین (ع) با نگاهی به افق تمدن تاریخ پرداخته شد که چه بسا امروز هم گرفتار و مبتلابه آن هستیم. حاج‌آقا پناهیان درباره حسد صحبت می‌کنند و بحث حاج‌آقا آقامیری هم که در نیمه ماه مبارک رمضان به اتمام رسید، با یک نگاه تمدنی به مسئله انتظار و موانع ظهور پرداختند. بخش روایت شهدا همچنان در برنامه وجود دارد و پررنگ است و شب‌هایی از خانواده شهدا دعوت کردیم و در برنامه حضور پیدا کردند. همچنین تلاش شده از لحاظ دکور و بخش‌های مختلف که تقدیم نگاه مخاطب می‌کنیم، متفاوت باشیم. این بخش‌ها با وسواس و دقت تمام ساخته شده است.

شریعتی در خصوص دغدغه خود در این سالها گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که در این سالها داشتم این بود که مردم از روزمرگی، دغدغه‌ها و مشغله‌های خود در وقت سحر فارغ باشند و بتوانیم آرامشی را به مخاطبان خود القا کنیم که این آرامش در فضای دکور انعکاس دارد و این آب با امواج ملایم آرامش را القا می‌کند، حتی ادبیاتی که من انتخاب می‌کنم، حتی فضای بخش‌هایی که یوسف منصوری عزیز طراحی و ساخته است، خیلی چیزها دست به دست هم داده تا برنامه سحرگاهی «ماه من» از شبکه سه برنامه آرامش‌بخشی برای مخاطبان باشد.

مجری برنامه سحرگاهی «ماه من» در پایان خاطرنشان کرد: این بضاعت ماست و امیدوارم دوستان بپسندند و به نگاه آنها بنشیند. این دغدغه من است و اینکه محبت اهل بیت(ع) خاصه امیرالمومنین (ع) در این سحرها شامل حال ما و مخاطبین برنامه شود و زلفی با پیغمبر (ص) و اولاد ایشان گره بزنیم، برایمان خیلی مهم است. احساس می‌کنم بدون اهل بیت (ع) همه ما یک چیزی کم داریم خاصه امیرالمومنین (ع) که امیدوارم نگاه پدرانه خود را از ما دریغ نکند.

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است