روزنامه صبا

روزنامه صبا

بررسی عملکرد رسانه ملی در ایام نوروز

آذین: تلویزیون نمره قابل‌قبولی دریافت کرد


تلویزیون به‌رغم برخی کاستی‌ها در اجرا و نبود خلاقیت در بسیاری از تولیدات، در ایام نوروز با استقبال مردم روبرو شد

پیرو صحبت‌های برخی از مدیران و معاون سیما در واپسین روزهای سال گذشته و اعلام تدارک ‌دیدن برنامه‌های متنوع نوروزی؛ روزنامه صبا در اولین چالش شنبه‌های سال ۱۴۰۳ درخصوص ویژه‌ برنامه‌های ایام عید امسال و میزان توانایی‌ آن‌ها در سرگرم کردن و جذب مخاطبان، با منتقد تلویزیون به گفت‌وگو نشسته تا به میزان موفقیت این نوید مدیران پی ببرد.

جبار آذین منقد و مدرس سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ بیان کرد: تقارن دو مناسبت ملی و دینی نوروز و ماه رمضان فرصتی را فراهم ساخت تا رسانه‌ملی با بسیج مدیران و برنامه‌سازان صداوسیما و گروهی از هنرمندان کاربلد و پرمخاطب تلویزیون اقدام به تهیه، تولید و پخش انواع فیلم، سریال و برنامه‌‎ برای انواع سلیقه‌ها و گرایش‌ها نماید. صداوسیما با پخش چند سریال ایرانی خاطره‌انگیز قدیمی، ده‌ها فیلم و سریال خارجی مانند فصل ‌سوم سریال افسانه‌ای‌ کره‌ای«جومونگ» برای دوستداران این نوع آثار، ویژه‌ برنامه‌های متنوع و تولید محتوا محور افطار، سحر و تحویل‌سال که همه دارای جذابیت‌های موضوعی، اجرایی، دکور، آکسسوار، رنگ، نور و موسیقی بودند؛ نسبت به سال‌های پیش با دستان پرتر و تولیدات مردم‌پسندتر، رمضانی و نوروزی ظاهرشد. درکل ارائه برنامه‌های متعدد شاد و سرگرم‌کننده از ویژگی‌های کلی تولیدات امسال رسانه‌ملی بود.

او در ادامه به شاخص‌ترین این برنامه‌ها اشاره کرد: از نگاه مخاطبان دو برنامه «زندگی پس از زندگی» و «محفل» از بقیه برنامه‌های رمضانی بینندگان بیشتر و تاثیرات ایمانی و اعتقادی بیشتری داشتند. در میان ویژه‌برنامه‌های تحویل‌سال شبکه‌های مختلف سیما نیز شبکه‌های سه و یک طراوت معنوی افزون‌تری را به نمایش گذاشتند. بررسی تصویری هفت پرونده مفسدان اقتصادی و نمایش پشت و روی بعضی از سوءاستفاده‌کنندگان از بیت‎‌المال و تخریب‌گران اقتصاد ملی به روایت ابوالقاسم طالبی درمجموعه «هفت سراژدها» در مقایسه با دو سریال دیگر، مخاطبان بیشتری را جذب کرد. کودکان و خانواده‌ها نیز به میهمانی عروسک‌ها در برنامه ایرج طهماسب رفتند و به تماشای «کودک‌شو» نشستند و ساعاتی را به شادی گذراندند. حضور برخی از مجریان ویژه‌برنامه‌ها، حکایت از بازگشت چندتن از هنرمندان مطرح به تلویزیون در راستای تحول‌آفرینی مضمونی، محتوایی و اجرایی برنامه‌های سیما و توجه به نظرها و سلیقه قشرهای گوناگون جامعه داشت که حرکتی مثبت تلقی می‌شود.

جبار آذین در پایان گفت: تلویزیون به‌رغم برخی کاستی‌ها در اجرا و نبود خلاقیت و نوگویی در بسیاری از تولیدات، به‌ علت تعدد و تنوع برنامه‌ها و حضور چهره‌های شناخته‌شده هنری، ورزشی و اجتماعی در ایام نوروز با استقبال مردم روبرو شد و نمره خوب و قابل‌قبولی را از ملت دریافت کرد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است