روزنامه صبا

روزنامه صبا

حمایت اهالی هنر از وعده صادق؛

اولیاء‌زاده: از منظر هنر این حرکت انقلابی را به تصویر بکشیم


جهاد تبیین که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشته‌اند را باید سرلوحه کارمان قراردهیم و از منظر هنر این حرکت را به تصویر بکشیم.

دو هفته پیش بود که رژیم غاصب صهیونیستی دراقدامی ددمنشانه به دفتر کنسولی ایران در دمشق حمله کرد؛ حادثه تلخی که بازتاب‌های بین‌المللی متعددی داشت و اغلب رسانه‌های منطقه‌ای با «بی‌سابقه» خواندن این حمله تروریستی، هشدارهایی نسبت به واکنش احتمالی ایران و افزایش سطح تنش‌ها در غرب آسیا داده و از شیوه‌های دیپلماتیک برای انصراف ایران از عملیات انتقام استفاده کردند اما کلام آخر همان وعده صادقی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهید زاهدی و همرزمان شهیدش به آن اشاره کرده و فرمودند: «رژیم خبیث صهیونیستی به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد.»؛ پیامی که رعشه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت و آنها هر آن منتظر پاسخ به این اقدام شرارت‌بارشان بودند و شنبه شب به وقت انتقام کوک و سجاده آتش به وقت شام پهن شد و با اشاره فرمانده کل قوا، پهپادهای مهاجر برای تار‌و‌مار کردن اسقاطیلی‌ها همچون عقابها به پرواز درآمدند و پرچم عملیات تلافی‌جویانه به اهتزاز درآمد تا دنیا بداند که ما شیدا گونه به افق می‌نگریم و از پرواز در شب خاطره‌های کیمیایی داریم و از دوئل نمی‌هراسیم چرا که ما فرزند این خاک و سرزمین خورشید هستیم.

اهالی فرهنگ و هنر نیز همانند همیشه این بار هم از طریق تریبون روزنامه صبا به وعده صادق اقتدا کردند و با حمایت خود از این اقدام جسورانه در کنار سربازان غیور ایران جان، قرار گرفتند تا یک بار دیگر اقتدار و وحدت ملی را با غرور و افتخار فریاد کنند.

 

رسول اولیاء‌زاده؛ مدیرخانه عکاسان جوان: با جهاد رسانه‌ای به تبیین فرهنگی بپردازیم

هراتفاقی که از طریق دشمن درکشور ما شکل می‌گیرد مانند مورد هدف قراردادن کنسولگری ایران دردمشق، نوعی عملیات نظامی محسوب می‌شود. دشمن همیشه یک سری ارباب جمعی را دراختیار دارد که به ‌وسیله آنها به کار پیوسته فرهنگی و رسانه‌ای می‌پردازد. کمااین‌که بعداز حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، با گروه‌های اپوزسیون مواجه شدیم که سعی می‌کردند افکار عمومی را به بیراهه ببرند و حتی در لابلای تحلیل‌های خود به این مسئله اشاره داشتند که ایران در برابر این اقدام اسرائیل توان پاسخ را ندارد. دراین بین هستند کسانی که متاسفانه درخواب خرگوشی‌اند و نمی‌خواهند دربرابر دشمن حرکتی نشان دهند. در ارتباط با واقعه کربلا، حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یارانش با تمام وجود در برابر ظلم ایستادند و به شهادت رسیدند تا ما بتوانیم امروز از عصاره اسلام ناب محمدی بهره‌مند شویم. امام حسین(ع) وظیفه خود را تمام و کمال ادا کرد و حضرت زینب (س) بعد از شهادت ایشان، به تبیین جهاد پرداخت و با تصویرکردن رشادت و شهادت امام حسین(ع) نشان داد که حماسه عاشورا چگونه رقم خورده است. امروز هم وظیفه جامعه هنری و مردم است که با نشان دادن واکنش به این اتفاق به رسالت ملی خود عمل کنند. ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، آرامش و امنیت را برای جامعه فراهم کرده است و وظیفه جمعی است که در برابر این امکانات، به همدلی و همفکری بپردازد. شنبه شب، فرزندان حسینی کشور کار خود را به درستی درقبال حملات اسرائیل نشان دادند، چیزی که در مخیله اسرائیل هم نمی‌گنجید و تصورش این بود که نهایتا چیزی درحد حمله عین‌الاسد شکل می‌گیرد. درحالی‌که متوجه شد این حمله می‌تواند تبعات به مراتب سخت تری را برایش داشته باشد. اسرائیل با طوفانی از موشک و پهباد از سوی ایران مواجه شده است که امروز تمام رسانه‌های جهان از آن به‌عنوان پدیده‌ای نادر یاد می‌کنند و اولین بار است که چنین اتفاقی در سراسر جهان با این وسعت رخ داده که با واکنش‌های مختلفی نیز روبه‌رو شده است.

حرف من اینجاست که در حال‌ حاضر، اصلی‌ترین رسالت هنرمند چه می‌تواند باشد. شنبه شب فرزندان غیور نظامی کشور تنبیه جانانه‌ای را در برابر اسرائیل انجام دادند و حالا نوبت هنرمندان در شاخه‌های مختلف است که بتوانند به تبیین فرهنگی و رسانه‌ای بپردازند. این مسئله به مثابه تلنگری شد تا بعضی از دیگر کشورهایی هم که فکر می‌کردند می‌توانند به ایران آسیب وارد کنند متوجه شوند که توان نظامی ایران درچه ابعادی قراردارد. وظیفه فعلی ما چندان که اشاره کردم، پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است، به ‌ویژه جهاد تبیین که مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشته‌اند را باید سرلوحه کارمان قراردهیم و از منظر هنر، زیبایی و گستردگی این حرکت انقلابی را به تصویر بکشیم. ماجرای طوفان‌الاقصی به اسرائیل اثبات کرد که چقدر از منظر نظامی دچار تزلزل و ضعف است و عملیات شنبه شب ایران هم صحه دوباره‌ای براین جریان گذاشت. امروز جای آن است که با جهاد رسانه‌ای، جامعه را به سمت آگاهی و بینش درست پیش ببریم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است