روزنامه صبا

روزنامه صبا


حامی بزرگ هنرمندان را از دست دادیم…


اهالی فرهنگ و هنر در پی شهادت رییس‌جمهور احساس خود را با روزنامه صبا به اشتراک گذاشتند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد، ‌ به شهادت رسید. نجم‌الدین شریعتی (مجری تلویزیون)، مژده لواسانی (مجری تلویزیون)، محمدمهدی سیار، امیر خسروشاهی (تهیه‌کننده)، سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده)،  آزیتا موگویی( تهیه‌کننده)، آزیتا ترکاشوند (بازیگر)، راحله امینیان ( مجری تلویزیون)، محیا دهقانی (بازیگر)، حسن روح‌الامین (هنرمند نقاش)، امید مهدی‌نژاد (شاعر و نویسنده)، احمد ایراندوست (بازیگر)، داود امیریان (نویسنده)، عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) از جمله کسانی هستند که پیام تسلیت خود را ابراز کردند.

در ادامه برخی اهالی فرهنگ و هنر که احساس خود درباره این حادثه تلخ و ناگوار را با صبا در میان گذاشته‌اند می‌خوانید.

بابک خواجه پاشا؛ کارگردان: ساده بودن از صفات بارز دولت حاضر است

به نظرم شهادت در راه ملت و مردم ایران یکی از بزرگترین نعمت‌هایی است که می‌تواند نصیب یک خدمتگزار شود و خیلی خوشحالم که این عزیزان این مقام نصیب شان شد. چنین رابطه‌ای به سادگی دست یافتنی نیست و ابراهیم رییسی رییس جمهور، سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی همواره در کنار مردم و بی غل و غش و ساده بودند. در دولت حاضری که وجود دارد همین ساده بودن و با مردم بودن است که مسیر را پیش برده ‌است و احساس می‌کنم پایانی تراژیک و غرورانگیزی برای این عزیزان اتفاق افتاده است.

 

محسن سوهانی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش:  تداوم راه این عزیزان راهگشا است

به اهالی محترم فرهنگ و هنر درگذشت و شهادت گونه رییس جمهور محترم جناب آقای آیت الله دکتر رییسی و هیات همراهشان را تسلیت عرض می‌کنم. همه ما دچار شوک شدیم و در فقدان این عزیزان سوگوار هستیم؛ جمعی از خدمتگزاران راستین و بی ادعای مردم ایران که دستاوردهایشان را به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر دیده‌ایم و دغدغه‌هایشان را لمس کرده‌ایم، اما به هر حال مسئله‌ای که وجود دارد، به نظرم تداوم راه همین افراد که در گرو گفتمان انقلاب اسلامی هستند، است. حتی از منظر حکمرانی و مدل‌های حکمرانی که در سطح جهان وجود دارد و شیوه‌های مختلفی که در طول تاریخ وجود داشته ‌است شاخص‌ترین‌هایش را می‌شود گفت که حکمرانی سلسله مراتبی بازاری و شبکه‌ای بوده ‌است که هر کدام مختصات و معادلات خاص خودش را دارد، اما نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران که بر اثر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد یکی از ساختار شکن‌ترین وقایع سیاسی دوران بوده است و منجر به یک مدل خاصی از قطب‌داری شده که کاملا متفاوت و متمایز و ویژگی اصلی این مدل حکمرانی گفتمان محور بودن است یعنی در واقع آن گفتمانی که دال‌های اصلی مرکزی و دال‌های شناورش متشکل از آرمان‌ها و ارزش‌ها و فرهنگ دیرین ملت بزرگ ایران انقلابی است، در این فرآیند همان آزمون‌ها است که ارزش و معنا دارد و در واقع آدم‌ها به صورت پروانه وار خودشان را در راه وصول این آرمان‌ها ادا می‌کنند و از جانشان می‌گذرند؛ معنا و مفهوم شهادت همین جاها است که خودش را نشان می‌دهد. در عین اینکه یاد و خاطره این عزیزان برای ما بسیار گرامی و حتما الگو بخش خواهد بود، اما چیزی که دغدغه این شهدای عزیز و همه مردم ایران هست تجلی این آرمان‌ها و رسیدن به آن قله‌های آرمانی پیشرفت و توسعه مردم ایران است و باید مطمئن بود که این مسیر تداوم پیدا می‌کند و همانطور که عرض کردم ویژگی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که قائم به فرض افراد نیست بلکه قائم به آرمان ها و ارزش‌ها است و همین است که قطعاً هر اتفاقی می‌افتد منجر به این می‌شود که جنبشی و در واقع یک پویشی شکل بگیرد و در دل مردم فرآیند رشد و توسعه و رسیدن به قله سریع‌تر اتفاق می‌افتد. امیدواریم که در امتداد مسیر خصوصاً در حوزه فرهنگ و هنر این دغدغه‌ها به صورت ویژه تداوم پیدا کنند و خون این عزیزان و دیگر شهیدان تاریخ جمهوری اسلامی ایران در دل موفقیت‌های بزرگ حوزه‌های مختلف از جمله عرصه کلیدی فرهنگ و هنر باشد.

انسیه شاه حسینی؛ کارگردان: شهادتی بی‌نظیر بود

من شب حادثه تا صبح، شب تلخی را گذراندم ولی صبح یک احساس خیلی درخشان و خوبی داشتم یعنی تمام شب می‌گفتم اگر این بزرگان پیدا نشوند چه می‌شود و خیال بافی می‌کردم. من همیشه عادت دارم بعد از نماز صبح که صدای پرنده‌ها بلند می‌شود به آن‌ها گوش کنم و خیلی حس و حال خوبی می‌گیرم، اما گفتم چطوری این لحظه را تحمل کنم ولی گذشت. به وعده خدا ایمان آوردم به آنکه می‌گوید خداوند پاداش بنده‌های خوبش را به بهترین شکل می‌دهد و شهادت به این گونه که در یک شب تمام مردم جهان و تمام آزادگان جهان و آن‌هایی که دلشان برای ارزش‌ها می‌تپد به آن چشم بدوزند و منتظر باشند و شب زنده داری کنند برای شنیدن خبر سلامتی یا شهادت این فرد. بعد از شهادت حاج قاسم می‌توانم این شهادت را یکی از زیباترین شهادت‌هایی بدانم که در طول تاریخ ما اتفاق افتاده‌است. چقدر زیبا خداوند پاداش‌شان را داد و پاداش این همه تلاش، کوشش و واقعاً چنین شهادتی در راه خدمت و اینکه تمام مردم منتظر باشند، خارق العاده است. من تبریک می‌گویم به این شهادت و امیدوارم که خداوند و تمام شهدا بهترین استقبال را از آن‌ها بکنند و روزگار خوشی را در بهشت داشته باشند.

یعنی من خوشحالم از اینکه بدین شکل به شهادت رسید اگرچه ایشان هنوز خیلی فرصت داشت و ما محروم شدیم از وجود ایشان ولی او به کاری را که می‌خواست خدا با او بکند، رسید و در بهترین شرایط و در بهترین موقعیت و با زیباترین تصویر سینمایی از این دنیا رفت که امیدوارم که خداوند بهترین جایگاه بهشت رو نصیبش بکند و با حاج قاسم ها محشور باشد.

فرهاد قائمیان؛ بازیگر: حامی بزرگ هنرمندان را از دست دادیم

فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد توضیح داد: متاسفانه همه درگیر این حادثه شهادت و شوک آن هستیم و چیزی که می توانم بگویم این است که حامی بزرگ هنرمندان را از دست دادیم. او همیشه در راستای حمایت از هنرمندان پیگیر دغدغه‌های هنرمندان بودند و به برنامه‌هایی که اعلام کرده بودند به تک تک‌شان عمل کردند و متاسفانه نتوانستیم تا آخر ایشان را داشته باشیم. خداوند به خانواده‌هایشان صبر عنایت کند و واقعا نمی‌دانم چه بگویم چون فقدان بزرگی است؛ من هم مشهد هستم و در حرم دست به دعا بودیم که این اتفاق به خیر بگذرد ولی به هر حال شهادت ریاست جمهوری و همراهانشان تقدیر و مشیت الهی بود.

میکاییل دیانی؛ مستندساز: تلاش‌ ایشان برای اصحاب فرهنگ و هنر مغتنم بود

آقای رییسی هم مردمی و هم تلاشگر بودند و یک خلوص و نیتی در رفتارشان داشتند و مردم‌دارانه پیگیری مسائل را می‌کردند. ایشان سعی می‌کردند که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و نگاه‌های سیاسی با آدمای مختلف برخورد بکنند و به صورت خاص برای ما که در حوزه فرهنگ و هنر هستیم یک پشتوانه از حیث توجه به عدالت فرهنگی بودند و بر اینکه توسعه فرهنگ را در داخل نقاط مختلف ایران گسترش دهند، تمرکز داشتند. او توانست شرایطی را برای استعدادهای فرهنگی و هنری در زمینه‌های کشف و پرورش و توانبخشی فراهم بکند و این توجه همه جانبه ایشان به مناطق مختلف کشور به جهت رشد عدالت فرهنگی و از طرف دیگر خستگی ناپذیری و تلاش‌های مجاهدانه ایشان، متفاوت بود. این موضوع برای من که در حوزه فرهنگ و هنر زیست می‌کنم، مغتنم بود که فرصت کشف آدم‌های فرهنگی و هنری در منطق نگاه ایشان بیشتر فراهم می‌شد و البته که پاداش آدمی که در این مسیر خالصانه مجاهدت انجام می‌دهد چیزی غیر از این نیست و جناب رییسی در مسیر خدمت و اینگونه به شهادت رسیدند.

احمد نجفی؛ بازیگر پیشکسوت: واقعا حیف شد

احمد نجفی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها گفت: من از شب حادثه تا صبح از شدت ناراحتی و نگرانی نخوابیدم. حسی به من می‌گفت این سقوط معمولی نیست. واقعا حیف شد؛ چون آقای رئیسی انسان بسیار خوب و مهربان و خوشرویی بودند.

ایشان جسارتی بی‌نظیر داشتند و با این خستگی ناپذیری که داشتند ایشان را از دست دادیم. ملت ایران لیاقت بیشتری دارند و حیف شد که همچین آدمی از دست رفت. او برای خودش و برای مردمش و برای خانواده‌اش، بسیار خوب داشت کار می‌کرد و آدم بسیار مهربان و آدم بسیار صمیمی و مصممی بود که خیلی خیلی ساده از دست ما گرفته شد.

وی افزود: امیدوارم نفر بعدی هم با انرژی بیشتری ادامه بدهد. آقای رئیسی خیلی کارهای خوبی برای کشور انجام داد. ایشان از نابسامانی‌ها آزرده خاطر بود؛ اما همیشه با تواضع و خوشرویی رفتار می‌کرد. معتقدم آیت الله رئیسی نیروی خوب برای توسعه و پیشرفت ایران بود. او منشا خدماتی شد که باید برای ایران نوین انجام می‌شد. کمک حال بسیاری از افراد بودند و با یک نگاه تازه و با یک صمیمیت تازه و با یک مهربانی تازه درحال پیشرفت بودند. دلم خیلی سوخت برای این مملکت که خادم خودش را اینگونه از دست داد و تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است که بسیار متاسفم

علیرام نورایی؛ بازیگر: بسیار حالم بد شد

این حادثه‌ای که اتفاق افتاده و شهادت ریاست محترم جمهوری و کادر پروازی و وزیر امورخارجه و همه عزیزان که به اتفاق ریاست جمهور به شهادت رسیدند را خدمت مردم عزیز کشور تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر می‌خواهم. مشخص است که چنین اخباری زمانی که می‌رسد حال آدم را بد می‌کند و این گونه خبرها که یک سمتش کشته شدن و وفات آدم‌هاست به هر حال در روحیه تاثیرگذار است و از بعد از ظهر که این خبر سانحه آمد، پیگیر بودم و شب هم دنبال می‌کردم و از صبح که متاسفانه با خبر شهادت ریاست محترم جمهوری و هیات همراهشان مواجه شدم، بسیار حالم بد شد.

احمد معظمی؛ کارگردان: در مرحله‌ای به شهادت رسیدند که ماندگار خواهد شد

شهادت آیت‌الله رییسی را تسلیت عرض می‌کنم. از زمان  اعلام خبر این حادثه نگرانی‌ها بیشتر و بیشتر شد و در نهایت خیلی غمگینانه به پایان رسید. به هر حال روز غمگینی برای خود من به شخصه بود. از طرفی هم معتقدم در یک مرحله‌ای ایشان به شهادت رسیدند که بسیار ماندگار خواهد شد.

به نظر من ایشان جزو رییس جمهورهایی بود که مسیری که داشت می‌رفت، خیلی درست بود و در واقع برنامه کارهایی که در دستور کارش بود، داشت به خوبی انجام می‌شد. ایشان رئیس جمهوری بودند که روابط خیلی خوبی با افراد مختلف جامعه داشتند و خصلت مردمی بودن در رابطه با ایشان کاملاً درست است. در حوزه کاری ما و بین هنرمندان، گپ و گفت‌های مستقیم توسط ایشان انجام می‌شد و مسیر خیلی خوب داشت پیش می‌رفت. امیدوارم همین مسیرتوسط همکاران ایشان ادامه دار باشد.

امیرعباس ربیعی؛ کارگردان:این مسیرها ادامه پیدا خواهد کرد

از زمانی که این خبر را شنیدیم تا صبح که دیگر شهادت ایشان اعلام شد نگران ناگواری‌هایی که قطعاً برای انقلاب ما و برای مردم‌مان رقم خواهد خورد، بودم و به نظرم این مسیرها ادامه پیدا خواهد کرد و ان‌شالله به اهداف بلندمان خواهیم رسید. بیشتر از همه این مصیبت را به مردم عزیز و به رهبر عزیز تسلیت می‌گویم و برای خدمتگزارانی که از نزدیک ایشان را می‌شناختند، طلب صبر می‌کنم. به صداقت و خلوص و روحیه جهادی که داشتند، غبطه می‌خورم و شهادت ایشان واقعاً جانسوز بود و امیدوارم که خداوند به مردم صبر عنایت کند.

حامد سلطانی؛ مجری:  امام رضا(ع) خوب بلد است آبرو جمع کند

چقدر لفظِ شهید برازنده است

برای مردانی که سرشان به تنشان می‌ارزد…

برای مردانی که دلشان برای مردم می‌تپد…

برای مردانی که استراحت را گذاشته‌اند بعدِ شهادت…

آقای رئیسی!

آقای آل هاشم!

آقای امیرعبداللهیان!

آقای مالک رحمتی!

آقای محافظ!

آقای خلبان!

آقای همراه!

امام رضا خوب بلد است چطور آبرو جمع کند برای خادمانش

و خادمانِ خادمانش

و خادمانِ زائرانش…

حالا هر سال روزِ ولادتش، سالروزِ شهادتِ شماست!

گوارای وجودتان…

جایتان روی زمین خالیست،

آدم‌حسابی‌های کاردرست!

لیلی عاج؛ کارگردان: مشاهدات همه ما مشابه است

من خیلی دیر متوجه خبر شدم چون جلسه کاری بودم و در واقع ما دو نفری که در جلسه بودیم اخبار را چک نکرده بودیم و خیلی هم در بحث جدل داغی بودیم ولی واقعیتش زمانی که خبر را شنیدیم خیلی شوکه شدم. به هرحال آدم دچار یک سرگردانی می‌شود و تا صبح به ترتیب خبرها را دنبال می‌کردم و حس می‌کنم موقعیت خاصی بود که تقریباً مشاهدات همه ما شبیه به هم می‌شوند و در مورد آن صحبت می‌کنیم و دچار ناراحتی می‌شویم و همین که آدم فکر بکند که آدم‌های ارزشمندی را از دست داده‌است، غم‌زده می‌شود. تسلیت عرض می‌کنم خدمت مردم و خانواده این بزرگواران ارزشمند.

علیرضا نجف‌زاده؛ کارگردان: منتظر بودیم خبر سلامتی ایشان برسد

تسلیت می گویم به مردم و جامعه هنری و امیدوارم مسیر پیشرفت برای کشور به سرعت قبل طی شود. ابراهیم رییسی شجاع بود و خدا رحمتش کند، بالاخره چند ساعت کل دنیا در شوک و بهت بود و خیلی هم شوک سنگینی بود و تمام خبرگزاری‌های دنیا را تحت تاثیر قرار داد و منتظر بودیم که خبر سلامتی ایشان برسد و قصه جور دیگری تمام شود، نه که اینگونه تلخ  به سرانجام برسد.

اعظم بروجردی؛ نویسنده: خداوند گلچین است

زمانی که خبر را شنیدم شوکه شدم و اصلاً اولش ناگهان به شدت خالی شدم اما بعد از اینکه مقام معظم رهبری صحبت کردند یک مقداری آرامش به دست آوردم. واقعاً جای تاسف است آدم‌هایی که برای کشور و مردم کار می‌کنند و برای جامعه تاثیر گذارند رخت سفر می‌بندند و باید جواب کسی که می‌خواندشان را بدهند. ان‌شالله که این رفتن شهادت گونه در وضع و روز مردم ما تاثیر بیشتری می‌گذارد، همانطور که قاسم سلیمانی گذاشت. یعنی به نظر من شهادت قاسم سلیمانی از زندگی‌اش خیلی تاثیرگذارتر بود و واقعا شهادت ریاست جمهوری و هیات همراه ایشان تاثیرش را ان‌شالله در جامعه می‌گذارد و کسانی که واقعاً نمی‌دانستند و جاهلانه برخورد می‌کردند و به هر حال حرف‌هایی می‌زدند که نباید بزنند، شاید الان به یک نوعی متوجه شدند که خداوند گلچین است و گل‌هایی را می‌چیند که در حقیقت زیبایی زیادی  به جامعه، جهان ما، دنیای ما و به کشور ما می‌دادند.

سیدرضا میرکریمی؛ کارگردان: خبر تلخی بود

سیدرضا میرکریمی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران ضمن دلخراش دانستن شهادت تعدادی از مسؤولان تراز اول کشور در مسیر انجام وظیفه، تصریح کرد: خوب است همه کسانی که دل در گرو این سرزمین داریم با هم برای سربلندی ایران عزیز تلاش و دعا کنیم.

وی در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان گفت: خبر تلخی بود. فارغ از اینکه چه دیدگاه سیاسی با دیگری داشته باشید، به عنوان یک ایرانی از این‌که تعدادی از مسؤولان تراز اول کشور در مسیر انجام وظیفه به این شکل جان خودشان را از دست بدهند، دلخراش است.

وی یادآور شد: من هم مثل بسیاری از مردم در شب حادثه تا صبح نخوابیدم و پیگیر اخبار بودم و امیدوار بودم که این سانحه هولناک با خبری خوش به انتها برسد. ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود و باید تسلیم بود.

 

فاضل جمشیدی؛ فعال فرهنگی هنری و جامعه‌شناس: مرد میدان عمل و حامی هنرمندان بود

فاضل جمشیدی فعال فرهنگی هنری و جامعه‌شناس از شخصیت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به عنوان مرد میدان عمل و حامی هنرمندان یاد کرد و گفت: ایشان انسان شریفی بود و در عین حال نگاهش نسبت به فرهنگ و هنر خوب و مهربانانه بود.

وی با تسلیت رحلت جانگداز شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به خانواده و جامعه فرهنگ و هنر کشور با ذکر خاطره‌ای از ایشان در زمان قائم مقامی قوه قضائیه، گفت: از مشهد در حال برگشت بودیم قسمت شد در هواپیما تا تهران باهم باشیم. خلبان هواپیما سی دی‌ای را که قبلا با عنوان: «این نیز بگذرد» به او داده بودم به یکباره آورد و تقدیم آیت الله رئیسی کرد و گفت: این سی دی را قبلا آقای جمشیدی به من داده بودند و من آن را به شما تقدیم می کنم و بعدا یکی دیگر از آقای جمشیدی می‌گیرم.

جمشیدی افزود: آیت الله رئیسی با دریافت سی دی به عنوان هدیه خیلی خوشحال شد و مرا بوسید و از من سوال کرد چرا این عنوان را انتخاب کرده‌ای؟ به ایشان گفتم من روی سختی‌های زندگی و مشکلات و مسائل مردم کار کردم؛ خلاصه تا تهران با ایشان هم کلام شدیم و چندین سوال در حوزه‌های مختلف هنری به ویژه موسیقی از من پرسیدند.

این هنرمند پیشکسوت کشور از آیت الله شهید رئیسی به عنوان فردی دلسوز و حامی فرهنگ و هنر و هنرمندان یاد کرد و گفت: ایشان همواره نگاهش به هنرمندان مثبت و با آنها همیشه مهربان بود و از سویی دیدش به موسیقی بسیار خوب بود.

 

محمد گلریز؛ خواننده: خالصانه خدمت کردند و مردمی بودند

محمد گلریز خواننده ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت: به‌عنوان عضوی کوچک از جامعه هنری از این بابت غمگینم و بغض امانم نمی‌دهد و از این اتفاق ناراحت و متاثر شدم، ایشان خالصانه خدمت کردند و مردمی بودند.

گلریز ادامه داد: در این واقعه تلخ هرکسی با هر سلیقه‌ای همدردی کرد و همین نشان‌دهنده این است که رئیس جمهور از دل مردم و با مردم بود. اگرچه از این شهادت متاثر هستیم اما این اتفاق نشان داد ملت ایران با وجود تفاوت سلایق در اتفاق‌هایی بدین شکل انسجام و اتفاق نظر و یکپارچگی دارند.

این خواننده در پایان نیز گفت: خاطره‌هایی از زمانی که در آستان قدس بودند، دارم… ایشان از من درخواست خواندن شعری در مدح رضا (ع) کردند و به زبان طنز رو به من گفتند آقای گلریز هنوز صدا هست؟

او در حالی که بغض کرده بود، ادامه داد: ایشان دستور دادند این کار به شکل مناسب ضبط شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد اما متاسفانه توفیق ادامه همکاری صورت نگرفت. امیدوارم توفیق داشته باشم باردیگر برای اهل بیت بخوانم.

محمود گبرلو؛ مجری، منتقد و روزنامه‌نگار

محمود گبرلو در یادداشتی از خاطره برخورد خود با رییس جمهور شهید در افطاری هنرمندان گفت.این مجری تلویزیون و منتقد فیلم با اشاره به حضور در برنامه‌های دیدار اهالی فرهنگ و هنر با شهید ابراهیم رئیسی در زمان ریاست‌جمهوری او، نوشته است:دوبار به اتفاق جمعی از هنرمندان و نویسندگان، افطار میهمان جناب رئیسی، رییس جمهور فقید بودم. عمدا به این مهمانی‌ها می‌رفتم که از نزدیک شاهد برخورد شخصی رئیس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر باشم.

فارغ از نوشته‌هایم که منتقد سیاست‌های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر بخصوص سینما بودم، هنگام برخورد رو در رو شاهد رفتار صادقانه و خیرخواهانه ایشان با همه اهالی فرهنگ و هنر از هر طیف و تفکری بودم. هیچ وقت نمی‌توان خوش و بش‌های گرم و صمیمانه ایشان را با آنکه معلوم بود شناخت جامعی از هنرمندان این کشور ندارد و اسامی آنان را نمی‌دانند و حتی ممکن است آثارشان را ندیده و یا نخوانده باشند، فراموش کرد.

کافی بود احساس کند فرد مقابلش اهل فرهنگ و هنر و قلم است، نجیبانه و به سادگی پذیرا می‌شد و با مهربانی گفت‌وگو می‌کرد.

به عنوان یک شهروند ایرانی نمی‌توانم در غم از دست دادن یک مقام دلسوز و پرتلاش که بعد از مقام معظم رهبری، بالاترین شخصیت رسمی کشور محسوب می‌شود و از سوی دیگر خصلت‌های فردی‌اش هم نشان از دلسوزی و سادگی و صداقت در خدمت به مردم و اهل فرهنگ و هنر داشت و تاسف‌بارتر اینکه در یک حادثه غیر منتظره در مسیر تلاش برای بهتر شدن ایران به همراه عزیزان دیگر جان خود را از دست داد، همانند خانواده و هوادارانش و سایر ایرانیان، عزادار و غمخوار نباشم.

تسلیت عرض می‌کنم. روح ایشان و سایر همراهانشان با اولیای خدا محشور باشد.

 

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است