روزنامه صبا

روزنامه صبا

حسین الهیاری:

فیلم کوتاه مجال طرح دغدغه‌هاست


کارگردان فیلم کوتاه «زیر سایه بلوط» مدیوم فیلم کوتاه را مجالی برای طرح دغدغه‌های خود دانست.

حسین االهیاری، کارگردان فیلم کوتاه «زیر سایه بلوط» به بیان انگیزه خود از ساخت این فیلم پرداخت و اظهار داشت: فیلم زیر سایه بلوط، یک نوع جستجوی درونی برای من محسوب می‌شود؛ انگیزه‌ام برای ساخت فیلم چیزی جز شناخت بیشتر جهان درون و بیرونم نیست.

او به تشریح مهم‌ترین ویژگی فنی و محتوایی فیلم خود پرداخت و افزود: فیلم زیر سایه بلوط جهان منسجمی را ارائه می‌دهد که در خدمت داستان و ایده‌ فیلم است؛ در این اثر فرم در خدمت محتواست و تمام تلاشم من بر این بود که همه‌ عناصر در هم تنیده شود.

این فیلمساز درباره حضور خود در دوره چهل و یکم جشنواره فیلم کوتاه تهران و حس و حالی که برای پذیرفته شدن دارد، گفت: این نخستین حضور من در جشنواره فیلم کوتاه تهران است و از اینکه قرار است فیلم در این جشنواره به نمایش گذاشته شود، خوشنودم.

االهیاری در تشریح چشم‌اندازی که برای آینده سینمایی خود دارد، عنوان کرد: به دلیل جهت گیری‌های دیکته شده در غالب جشنواره‌های سینمای کوتاه جهان و بازار کم رونق این عرصه، ساخت فیلم کوتاه تا حدود زیادی دشوار است اما چیزی که مرا به ساخت فیلم کوتاه و ادامه‌ این مسیر رهنمون می‌کند، دغدغه‌های شخصی‌ام است که بسیاری از آنها در قالب فیلم کوتاه به نمایش در می‌آید. بنابراین با تمام معضلات موجود در عرصه ساخت فیلم کوتاه هدفم ادامه‌ فعالیت در این عرصه است.

او در پاسخ به اینکه چقدر اهل تماشای آثار همکاران خود در ویترین جشنواره هستید، گفت: بله من خودم را مخاطب حرفه‌ای سینمای کوتاه می‌دانم و همیشه آثار کوتاه را تماشا می‌کنم. در این جشنواره بسیار خوشحالم که می‌توانم آثار هنرمندان سینمای کوتاه را تماشا کنم.

کارگردان زیر سایه بلوط» در طرح انتظاراتی که از جشنواره فیلم کوتاه تهران دارد، اظهار داشت: من به عنوان شرکت کننده در این جشنواره خواهان بیشتر دیده شدن فیلمم آن گونه که شایسته است، هستم و فکر می‌کنم این اتفاق رقم خواهد خورد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است