روزنامه صبا

روزنامه صبا

صباح گویلی:

جشنواره فیلم کوتاه بستری برای دیده شدن همه عوامل ایجاد کند


صباح گویلی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌ها در عرصه فیلمسازی هیچ‌گاه دیده نمی‌شود، گفت: امیدواریم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بستری ایجاد کند که موجب دیده شدن تمام عوامل سینمای کوتاه شود.

 

صباح گویلی، کارگردان فیلم کوتاه «نیجریه» حاضر در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه فیلم کوتاه «نیجریه» به تهیه‌کنندگی اینا تدژوا و زینا برایان محصول مشترک ایران و بلژیک است، عنوان کرد: جدا از این موضوع که فیلم بیشتر به انگیزه پرداختن به وضع حاضر جامعه که جوانان بیشتر با آن درگیر هستند ساخته شده، حالت فانتزی بودن فضای فیلم و لوپ یا همان دورانی بودن آن از جذابیت‌های فیلم است.

او به تشریح ویژگی‌های فیلم پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی فیلم «نیجریه» به نظر خودم اورجیناله کردن یک فضای جنوب شهری به‌ واسطه استفاده کردن از تم صحنه و لباس و بازیگران است.

این فیلمساز خود را مخاطب همیشگی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی کرد و ادامه داد: من در این جشنواره توانستم با دیدن فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف ایده برای پرداخت کردن درست فیلمنامه، دکوپاژ، صحنه، لباس و تا حدودی برطرف کردن یک سری اضافه گویی در تولید فیلم کوتاه دریافت کنم و امروز بخاطر حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران به شدت خوشحالم هستم و می‌توانم بدون دغدغه در فضای جشنواره حضور داشته باشم و از باکس‌های جذاب و مختلف از فیلم‌های درجه یک و درخشان استفاده کنم و بتوانم زحمتی که برای تولید فیلم «نیجریه» کشیدم را با بزرگان فیلم کوتاه ایران به اشتراک بگذارم.

گویلی به تشریح آینده فیلمسازی خود پرداخت و با بیان اینکه با توجه به پُر هزینه بودن تولید فیلم کوتاه برای فیلمسازهای مستقل بیشتر دوست دارم بعد از ساختن دو فیلم کوتاه در فضای بومی و اورجینال ادامه کار بدهم، افزود: امیدوارم بعد از طی شدن این مراحل بتوانم بعدا در حوزه تولید فیلم بلند اقدام کنم. البته این پروسه امکان دارد طی ۲ الی ۳  سال آینده رقم بخورد ولی در نهایت فعلا تمرکزم روی تولید آثار کوتاه در فضای بومی است.

او عنوان کرد: قطع به یقین یکی از جذابیت‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدن آثار جذاب و درخشانی است که از میان هزاران اثر پذیرفته می‌شوند. دیدن این آثار برای من همیشه با شور و اشتیاق فراوانی همراه بوده است و این مسئله مربوط به همین دوره نیست بلکه در گذشته این آثار برای من همراه با حس خوب و مثبت بوده است.

این فیلمساز گفت: من فکر کنم همین که جشنواره بستری را برای دور هم جمع شدن بزرگان فیلم کوتاه ایران ایجاد می‌کند خودش بزرگترین حمایت است ولی به عنوان یک مخاطب و فیلمساز همیشه نقدی به تمام جشنواره‌ها دارم که شامل فیلم کوتاه تهران هم می‌شود. ما می‌دانیم که ساخت اثر فیلم کوتاه بدون حضور عوامل حرفه‌ای و درجه یک محقق نمی‌شود ولی بعضی از سمت‌ها وجود دارد که هیچ وقت جلوی چشم نبوده‌اند درحالی که نبودشان واقعا به تولید فیلم ضرر می‌زند. عواملی مثل مدیر تولید، دستیار یک و برنامه‌ریز، منشی صحنه و… که امیدوارم بستری شکل بگیرد تا زحمات چنین عزیزانی هم دیده شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است