روزنامه صبا

روزنامه صبا

پرونده شنبه های چالشی صبا

فرزاد جمشیدی:اراده سازمان صداوسیما اراده مخاطب است


در پرونده چالش این هفته صبا به موضوع «بازگشت یا حذف سلبریتی‌ها» پرداخته‌ایم.

در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر بازگشت دو هنرمند کشور از جمله محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به برنامه‌های تلویزیونی منتشر شد و تهیه‌کنندگان آن نیز این اخبار را تایید کردند. همچنین نام‌های دیگری از هنرمندان چهره به میان آمد و گویی بنا بر آن شد که تعدادی از سلبریتی‌ها طبق روال گذشته در تلویزیون به اجرا بپردازند. پس از انتشار این اخبار حواشی و واکنش‌های جنجالی رخ داد و در ادامه آن محمدرضا شهبازی مجری برنامه‌های تلویزیونی، استعفای خود را از برنامه «پاورقی» اعلام و با انتشار ویدئویی از خود در صفحه مجازی به بازگشت به اصطلاح سلبریتی‌ها اعتراض کرد. همچنین رضا رشیدپور پیرو این اتفاقات نیز در صفحه شخصی خود اعلام کرد که از اجرای فصل جدید برنامه «سیم آخر» انصراف می دهد و بازگشت خود را به زمان بهتری موکول می‌کند. همه این اخبار و حواشی دست به دست هم داد تا شائبه‌هایی بوجود آید.

با توجه به این اتفاقات، روزنامه صبا بنا را بر این گذاشت تا در چالش این هفته خود پی‌گیر مواضع اهالی رسانه و هنر در این باره شود تا در این تریبون آزاد از نظرات بی پرده آنان مطلع شویم. نظراتی که می‌تواند برای مخاطبان فهیم و دغدغه‌مند روزنامه صبا قابل تامل باشد.

فرزاد جمشیدی (مجری تلویزیون): اراده سازمان صداوسیما اراده مخاطب است

از آنجا که مطلع هستم، سند تحول در سازمان به هیچ شمار به معنای عدم همکاری افراد نبوده است. سند تحول چند نکته در بطن خود دارد که یکی از آن نکات نوسازی برای بهبود برنامه و آینده است. انطباق اینکه مرکز سنجش ما نظری را مطرح کند و برنامه ساز آن را بسازد از عمده مسائل سند تحول است و این موضوع اصلا به معنای عدم همکاری با افراد خاصی نیست. سند تحول رسانه ملی مبنی بر این است که سازمان مبتنی بر ذائقه مخاطب پیش برود و من جایی را در سند تحول ندیدم این موضوع ذکر شود که افراد نمی‌توانند با سازمان همکاری کنند. پیش از این موضوع بندهای سند تحول را با دقت تمام خواندم و این موضوع صحت ندارد. اکنون تصمیم است افرادی بازگردند و ما هم از بازگشت آن دوستان خوشحال هستیم. من معلم اجرا و فن بیان هستم و حتی سند تحول را نیز تدریس می‌کنم اما این را به خوبی از لحاظ علمی می‌دانم که برنامه تلویزیونی‌ای موفق است که ۳۲٫۲ درصد مخاطب را جذب کند و طبیعی‌ است که درصدی از کار خوششان نیاید. در سازمان اینگونه نیست که مدیر گروه، مسئول و یا بالادستی با اجرای فردی موافق نباشند؛ این مهم است که مخاطب دوست دارد این هنرمندان برگردند و اراده سازمان صداوسیما در دوره جدید تحولی اراده مخاطب است و این را نوید می‌دهم که در دوره جدید شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و بنا بر این است که مجریان دیگری که در سازمان نیستند نیز به زودی بازگردند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است