روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان فیلم کوتاه عبور:

حمیدرضا نوروزی:یک بداهه پردازی بصری


 فکر می‌کنم تقریباً 5 ماه طول کشید تا عبور را بسازیم.

در روزهای پایانی چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران خبرنگار صبا با سه نفر از راه یافتگان این دوره که در بخش فیلم های تجربی به رقابت می‌پردازند گپ و گفتی داشته که در ادامه می‌خوانید.

حمیدرضا نوروزی کارگردان فیلم کوتاه عبور:یک بداهه پردازی بصری

لطفا به شکل مختصر خودتان را معرفی کنید و از تحصیلات و تجربیات فیلم سازی خود بگویید.

متولد سال ۷۷ هستم و تحصیلاتم در هنرستان رشته گرافیک بود. در مقطع لیسانس به تحصیل نقاشی پرداختم و مرحله ارشد را در رشته انیمیشن به اتمام رساندم. در واقع بک گراند سینمایی ندارم و از بخش تجسمی وارد این فضا شده‌ام. انیمیشن از دو سال پیش در مقطع ارشد برایم جدی شد و فعالیتم را در این زمینه آغاز کردم عبور اثری است که به عنوان پایان‌نامه دوره ارشد روی آن کار کردم و با تکنیک طراحی دستی اجرا شده است. این اثر انیمیشنی با رویکرد تجربی است، ساختار داستانی کلاسیک ندارد و بیشتر یک بداهه‌پردازی بصری است. یک سری ابژه و فرم هستند که در روندی به هم تبدیل می‌شوند و شاید بشود گفت که تم آن سرگشتگی است.

 مراحل تولید عبور به چه شکل بود و چقدر طول کشید؟

فکر می‌کنم تقریباً ۵ ماه طول کشید تا عبور را بسازیم. بخش تصویر کار را تماماً خودم انجام دادم یعنی بخش داستان، استوری بورد، کامپوزیت و انیمیت و برای موسیقی هم با آقای عرفان عباسی که از دوستانم  بودند کار کردم خوشبختانه ایشان خوب توانستند با محتوای کار ارتباط برقرار کنند و آنچه که تولید کردند در نهایت با فضای ذهنی من سازگار بود.

 هزینه‌های مربوط به تهیه به چه شکل فراهم شد؟

برای تهیه این کار از هیچ ارگان و سازمانی حمایت دریافت نکردم و تنها هزینه‌ای هم که برای من داشت هزینه‌ای بود که برای بخش موسیقی باید صرف می‌شد.

تاثیر جشنواره فیلم کوتاه تهران بر روند کاری شما چه خواهد بود؟

من پیش از این در اتمسفر حرفه‌ای سینما نبودم و اینکه شانس حضور در جشنواره را دارم و می‌توانم کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را ببینم و بیشتر بشناسم و با مجموعه انجمن سینمای جوان بیشتر آشنا بشوم شانس و فرصت مهمی بود که فکر می‌کنم بدست آوردم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است