روزنامه صبا

روزنامه صبا

کارگردان انیمیشن بالاتر از نور:

سمیه نیلی:جشنواره انگیزه می‌بخشد


 موضوع اصلی در واقع امید است ولی از مرگ آغاز می‌شود.

سمیه نیلی کارگردان انیمیشن بالاتر از نور:جشنواره انگیزه می‌بخشد

شما را بیشتر بشناسیم.

حدود ۱۵ سال است که به انیماتوری می‌پردازم یعنی از سال ۸۵ و این دومین کاریست که کارگردانی کرده‌ام.  در آثاری مانند سینمایی فیل شاه، بچه زرنگ  و غیره کار انیمیت را انجام داده‌ام و تحصیلاتم کارشناسی رشد انیمیشن است. این اثر در واقع یک تجربه کامل کارگردانی برایم بود.

بالاتر از نور به چه موضوعی می‌پردازد؟

موضوع اصلی در واقع امید است ولی از مرگ آغاز می‌شود. این گونه که شخصیت اصلی یکی از عزیزان خود را از دست داده است  و در نهایت با مسیری که برایش پیش می‌آید، کمک خانواده و نور امیدی که به زندگی‌اش تابیده می‌شود امید به زندگی به او برمی‌گردد و او می‌تواند دوباره روی پاهایش بایستد. آنچه که این ایده را به من داد این بود که چطور وقتی یک انسان عزیزش را از دست می‌دهد بعد از مدتی که حالا برای هر کسی متفاوت است می‌تواند دوباره به زندگی بازگردد و من این مسئله را تحلیل کردم و با فانتزی ذهنی خودم دلیلش را به این شکل نشان دادم.

در این انیمیشن از چه تکنیکی استفاده کرده‌اید و تیم تولید چند نفر بودند؟

در واقع از دو نرم افزار اسفاده شده است و تکنیک تولید اثر دوبعدی دیجیتال است که بخش‌هایی از آن به صورت دستی انجام شده و بخش‌هایش هم با نرم‌افزار کات اوت  انجام شده است. ما یک تیم چهار نفره بودیم شامل طراح بک گراند، طراح کاراکتر و بخش موسیقی، بقیه کارها با خودم بود.

تاثیر جشنواره فیلم کوتاه تهران روی کار شما به عنوان یک کارگردان انیماتور چیست؟

به نظرم جشنواره‌ها خیلی خوب و انگیزه دهنده هستند چرا که باعث می‌شوند افراد شروع کنند. قطعاً کسی نمی‌تواند از یک اثر بلند کارگردانی را شروع کند و ساخت آثار کوتاه شروع حرکت است بدین ترتیب اینکه جشنواره به آثار کوتاه می‌پردازد مسلماً انگیزه بخش است برای کسی که فعالیتش را آغاز کرده و در این فضا اثرش می‌تواند مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و تحلیل شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است