روزنامه صبا

روزنامه صبا

تهیه‌کننده برنامه«میدون»:

مصطفی خلیل‌زاده شبستری:میدون هدایتگر و حامی کسب‌وکارهای کوچک


سعی ما این است که تنوع جغرافیایی و شغلی داشته‌باشیم تا مخاطب بتواند با بعضی از سوژه‌ها همذات‌پنداری پیدا و ارتباط برقرار کند.

توجه به کارآفرینان و معرفی کسب‌وکارهایی که به توفیقی رسیده و نیاز به مساعدت دارند تا توسعه یابند و سهم بیش‌تری در بازار داشته‌باشند، مدت‌ها جایش در قاب تلویزیون خالی بود. مسابقه «میدون» در یک رقابت تلویزیونی برای استعدادیابی شغلی، برای کسانی که فکر می‌کنند ایده یا کسب و کار خوبی دارند و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردند، پیشنهاد خوبی است که از سال ۱۳۹۸ روی آنتن شبکه سه رفته با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب‌وکار نوین اکنون به فصل چهارم رسیده‌است. اجرای این فصل از«میدون» را بهمن‌هاشمی، مجری شناخته‌شده تلویزیون بر عهده دارد. علیرضا یونچی، تاجر پیش‌کسوت و مینا مهرنوش، فعال اقتصادی حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی«میدون» حضور داشتند، داوران این فصل هم هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به‌عنوان داور جدید در کنار این دو حضور دارد.

در «میدون» به تهیه‌کنندگی مصطفی خلیل‌زاده صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینانی از سراسر کشور به ارائه کسب‌وکار خود می‌پردازند و از تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکارشان می‌گویند. داورها پس از بررسی کسب‌وکار کارآفرینان، به آن‌ها امتیازاتی در قالب«سکه» می‌دهند و پس‌ازآن، کسب‌وکارها توسط هیئت‌منصفه مورد داوری قرار می‌گیرند. کارآفرینی که بیش‌ترین امتیاز را دریافت کند، برنده مسابقه و صاحب وام چندمیلیاردی خواهدشد. «میدون» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مصطفی خلیل‌زاده شبستری:میدون هدایتگر و حامی کسب‌وکارهای کوچک

مصطفی خلیل‌زاده شبستری، تهیه‌کننده برنامه«میدون» در ابتدا به تعداد قسمت‌های این فصل برنامه اشاره کرد و گفت: فصل چهارم شامل ۷۰ قسمت ۶۰ ‌دقیقه‌ای است. اولین تغییر فصل چهارم مجری برنامه و ترکیب داوران از چهار به سه داور است و حسن سیرانی به این گروه اضافه شده‌است.

وی در ادامه به آرایه جدید برنامه اشاره و تصریح‌کرد: نوع آرایه برنامه یک فضای صنعتی است که بیش‌تر بیانگر فضای تولید و کسب‌وکارهاست و تغییر مجری نیز از این بابت بود که بهمن‌هاشمی بانشاط‌تر اجرا می‌کند و فضای برنامه را به سمت و سوی صمیمانه و گرم‌تری می‌برد.

وی افزود: تغییر دیگر، فضای کسب‌وکار و موضوعات است که فضای عام‌تری را شامل می‌شود که به عبارتی هم مجموعه‌های دانش‌بنیان و خلاق و هم مشاغل خانوادگی را دربرمی‌گیرد.

خلیل‌زاده ادامه داد: این فصل از برنامه هم ابتکارات فردی و هم حوزه‌هایی را که افراد می‌توانند در زمینه کسب‌وکارشان به آن بپردازند در برمی‌گیرد. هدف برنامه معرفی کسب‌وکارهایی است که در سطح کشور فعالند و به توفیقی رسیده و نیاز به مساعدت دارند تا گسترش پیدا کنند و بتوانند در بازار سهم بیش‌تری داشته‌باشند. درواقع کسب‌وکارها دیده و راهنمایی می‌شوند که بتوانند مسیر درستی را انتخاب کنند.

تهیه‌کننده برنامه«میدون» به نحوه معرفی کسب‌وکارها در برنامه اشاره کرد و گفت: کسب‌وکارها از چند طریق به برنامه معرفی می‌شوند. یک‌راه، وبگاه برنامه است، مجموعه‌ها و کسب‌وکارهایی که علاقه دارند فرم پر کنند و بخشی هم مربوط به معرفی نهاد‌های مختلف است که در زمینه اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند. برای این فصل نزدیک به هفت هزار مجموعه که کسب‌وکار ایجاد کرده‌اند درخواست داده‌اند.

وی ادامه داد: مصاحبه اولیه با صاحبان این کسب‌وکارها انجام شده تا به نقطه‌ای برسیم که قابلیت حضور در برنامه را داشته‌باشند. یکی دیگر از معیارهای انتخاب کسب‌وکارها مشاغلی هستند که قابلیت الگوسازی و تکثیر داشته‌باشد. سعی ما این است که تنوع جغرافیایی و شغلی داشته‌باشیم تا مخاطب بتواند با بعضی از سوژه‌ها همذات‌پنداری پیدا و ارتباط برقرار کند.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه ما به دنبال جذب مخاطب هستیم، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم برنامه‌ای تولید شود که به دیده شدن افراد کمک کند. بیش از دو هفته است که پخش فصل چهارم آغاز شده و هنوز بازخوردهای فنی را نگرفته‌ایم، اما از طریق فضای مجازی و ارتباطاتی که مخاطبان با وبگاه برنامه و فضاهای مختلف می‌گیرند بازخوردها مثبت بوده و منتظریم که پخش برنامه کمی جلوتر برود تا در ادامه کار در برنامه لحاظشان کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است