روزنامه صبا

روزنامه صبا

علی خلیلی:

ما با سند حرف می‌زنیم!


من از رهبر عزیز انقلاب می‌خواهم به صداوسیما نگاه ویژه‌ای داشته باشند چون فقط ایشان می‌توانند مشکلات را حل کنند.

این روزها افراد سرشناسی به رییس رسانه ملی نامه می‌زنند و از او قدردانی می‌کنند، البته فقط برای یک برنامه، آن هم برنامه «ساعت به وقت قدس» که هدفش تبیین مسائل حوزه فلسطین و مقاومت اسلامی است. این برنامه با اجرای دو هنرمند عرب زبان علی خلیلی و سوسن الهمه، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک هر هفته پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و جمعه در ساعت ۱۳ بازپخش می‌شود. به همین منظور با دعوت از عوامل این برنامه تلویزیونی در مجموعه رسانه‌ای صبا با آن‌ها به گفت‌وگو نشستیم. در ادامه با ما همراه باشد.

علی خلیلی: ما با سند حرف می‌زنیم 

کمی درباره ورود به ایران توضیح دهید؟

من اهل فلسطین و به عنوان پناهنده در سوریه زندگی می‌کردم، ۸ سال پیش برای ادامه تحصیلات به ایران آمدم چون چیزی به عنوان گذرنامه نداشتم که به کشورهای دیگری که در آن‌ها بورسیه نشدم، بروم. به هر حال در این کشور موفق شدم و درس خواندم و تئاتر کار کردم و در صداوسیما مشغول به کار شدم و اکنون هم کار می کنم.

چگونه قبول کردید در این برنامه به زبان فارسی اجرا کنید؟

برنامه «ساعت به وقت قدس» برنامه خوبی است. مخاطبان‌مان شبکه یک را می بینند. من زبان فارسی کار نمی‌کردم اما نمی‌دانم چرا ناگهانی معروف شدم. پیشنهادهایی برای اجرای برنامه طنز سیاسی به من مطرح می‌شد اما قبول نکردم  ولی زمانی که آقای تاجیک ودکتر مرتضی شمسی با من درباره این برنامه صحبت کردند چون اقای تاجیک صادق بود و همیشه دکتر شمسی پشت من بوده و من هم به او اعتماد دارم قبول کردم. وقتی دیدم در این برنامه افرادی هستند که سواد دارند و بیشتر از من درباره فلسطین می دانند مشتاق تر شدم. آنقدر این برنامه را دوست دارم که حتی تکرارهای آن را می بینیم.

درباره ویژگی‌های این برنامه برای‌مان توضیح دهید.

تفاوت این برنامه با دیگر برنامه‌ها در این است که سند دارد. شما خلاصه‌ای از کل هفته را در آن می بینید و ما از زبان و حرف خودشان می گوییم.

 انتقادی به صداوسیما دارید؟

مردم من را با این برنامه شناختند و وقتی من را می بینند، می پرسند حرف‌تان درست است؟ واقعیت است؟ شخص تهیه‌کننده و کیفیت این برنامه با توجه به امکانات و پشتیبانی ها، در سطح عالی است، اما آقایان مدیر! نه قدردانی می کنید، نه زنگ می‌زنید. مگر نمی‌خواهید برنامه بهتر شود؟ رهبر معظم انقلاب روی موضوع فلسطین تاکید دارد اما اگر سرمایه گذاری نکنید قطعا دشمن قوی‌تر می‌شود. اینفلوئنسرهای اروپایی و آمریکایی هزاران دلار از اسرائیل پول می‌گیرند تا این رژیم را تبلیغ کنند. چگونه می خواهید مخاطب جذب کنید؟

سخن پایانی…

من چند روز پیش در صفحه مجازی شبکه منوتو یک ویدئو از خودم و مجری خانم «ساعت به وقت قدس» دیدم که حدود ۲ میلیون و اندی بازدید داشت. دشمن دارد پول خرج می‌کند، شما هم باید خرج کنید. رهبر معظم انقلاب به این موضوعات اهمیت می‌دهند و قدرت ایران از لحاظ ارتش، فناوری و پهپاد، سپاه و.. بالا است اما صداوسیما با این سرعت حرکت نمی‌کند. من از رهبر عزیز انقلاب می‌خواهم به صداوسیما نگاه ویژه‌ای داشته باشند چون فقط ایشان می‌توانند مشکلات را حل کنند. من این کشور را دوست دارم و به دلار پول نمی‌گیرم حتی به عنوان مجری در صدا و سیما کارت ورود به سازمان صداوسیما هم ندارم اما نمی خواهم شبکه‌های خارجی و پلتفرم ها جایگزین صداوسیما شوند.

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است