روزنامه صبا

روزنامه صبا

ریحانه ملارضا:

بدن و بیان ابزار اصلی مواجه ما با تماشاگر است


حضور در تئاتر نیاز به داشتن صبر، اعتقاد به کار گروهی، نظم، فروتنی و ادب دارد وگرنه بازیگر در کارش موفق نمی‌شود.

نشست نمایش مدرسه دلقک‌ها با حضورنیما مظاهری نویسنده، بازیگر و کارگردان، هادی تسلیمی، شهرزاد سرخی، ریحانه ملارضا بازیگران و محمود ارباب مدیر رسانه‌ای نمایش در روزنامه صبا برگزار شد. یک جنگل و یک مدرسه بازیگری و آغاز چالش بین حیوانات جنگل برای حضور در این جشنواره بن مایه نمایش مدرسه دلقک‌ها است. این نمایش تا اواسط دی ماه در تماشاخانه شهرزاد برای علاقه‌مندان در حال اجرا است.

یکی از ایده‌آل‌ترین سبک‌های کاری برای بازیگران سبک کاری کارگاهی است که می‌توانند نظرات و ایده‌های‌شان را به راحتی بیان کنند این اتفاق برای نمایش مدرسه دلقک‌ها افتاد؟

در طول تمرینات یک ساله مدام در حال اتود زدن بودیم و کارگردان با نظارتش آنها را در مسیر درست هدایت می‌کرد و بارها یک صحنه در این پروسه تغییر پیدا می‌کرد تا بهترین حالت انتخاب شود.

همه مخاطبان متوجه  زیر متن‌ها و کاراکترها می‌شوند؟

کاراکتر لاک‌پشت که خود کارگردان نقشش را بازی می‌کند دیالوگی به این مضمون در نمایش دارد «جشنواره‌ای برگزار می‌شود شاید بخواهید به انسانیت نزدیک بشوید.» همه حیوانات ری اکشن تعجب‌آمیزی بروز می‌دهند.

درباره مختصات نقش خودتان یعنی آهو توضیح بدهید…

آهو شخصیتی بامزه، خوشحال و کمی خنگ دارد. جایی در نمایش برای آهو مسئله‌ای پیش می‌آید که به زندگی شخصی من هم گره خورده است. آهو برای این به مدرسه بازیگری آمده تا خودش را فراموش کند. بعد از اتفاقی که برایش رخ می‌دهد معصومیت کودکانه و شادیش از بین می‌رود.

چگونه با مخاطب مواجه می‌شوید؟

همه ماها یک چوب و یک کتاب عباس کیارستمی  داریم و در طول کار به ایشان اشاره و تاکید می‌شود و از جمله «بی آبرویی خود آبرو است»  استفاده می‌شود. در کنارش من با کتاب در دستم بازی دارم و با آن درس می‌خوانم. بدن و بیان ابزار اصلی مواجه ما با تماشاگر است.

جمع بندی‌ای درباره نقش و فضای کارتان بیان کنید.

از همه بچه‌های گروه تشکر می‌کنم که باعث رقم خوردن یک تجربه خوب و موفق در عرصه بازیگری برای من شدند. از آهوی درونم که به من کمک کرد که این نقش را شایسته بازی کنم نیز تشکر می‌کنم و از کارگردان به خاطر اعتماد به من سپاسگذارم. تئاتر کار کردن در این دوره و زمانه بسیار دشوار شده و مثل یک رسالت است که باید انجامش داد. حضور در تئاتر نیاز به داشتن صبر، اعتقاد به کار گروهی، نظم، فروتنی و ادب دارد وگرنه بازیگر در کارش موفق نمی‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است