روزنامه صبا

روزنامه صبا

شهرزاد سرخی:

بازیگری بستگی به خلاقیت و استعداد فرد دارد


نکته مهم درباره این شخصیت این است که برخلاف طبیعت آرام تنبل‌ها در طبیعت، تنبل نمایش ما بسیار اکتیو و فعال است.

نشست نمایش مدرسه دلقک‌ها با حضورنیما مظاهری نویسنده، بازیگر و کارگردان، هادی تسلیمی، شهرزاد سرخی، ریحانه ملارضا بازیگران و محمود ارباب مدیر رسانه‌ای نمایش در روزنامه صبا برگزار شد. یک جنگل و یک مدرسه بازیگری و آغاز چالش بین حیوانات جنگل برای حضور در این جشنواره بن مایه نمایش مدرسه دلقک‌ها است. این نمایش تا اواسط دی ماه در تماشاخانه شهرزاد برای علاقه‌مندان در حال اجرا است.

سوای بازیگری یکی از واینرهای سرشناس فضای مجازی با دنبال کنندگان میلیونی هستید. بازیگری در تئاتر برایتان چه ویژگی‌هایی دارد؟

به بازیگری تئاتر علاقه خاصی داشتم و بعد که کارگردان پیشنهاد بازی در این نمایش را داد با کمال میل قبول کردم. در تئاتر تجربه‌ای نداشتم اما تلاش کردم در تمرینات به ویژگی‌های یک بازیگر تئاتر برسم.

بازی در تئاتر تفاوت‌های بنیادین با قطعات نمایشی در فضای مجازی دارد؟

خیلی متفاوت است. البته خانواده تئاتری دارم و پدرم از بازیگران قدیمی تئاتر اهواز است که استاد خوبی برای ورود من به این عرصه بودند.

آیا از ابتدا قرار بود نقش تنبل را بازی کنید؟

در ابتدا نقش‌ها مشخص نبود. کارگردان در پروسه تمرینات نقش تنبل را به کار اضافه کرد و با پیشنهادات من نقش قوام پیدا کرد و شد یک تنبل پیش فعال.

درباره تکوین شخصیت تنبل در پروسه اجرایی نمایش توضیح بدهید؟

نقش تنبل ویژگی‌های شخصیتی جنوبی دارد و یک جور لمپن مآب است و چون بچه جنوب هستم به خوبی توانستم این ویژگی‌های بومی را به نقش الصاق کنم. نکته مهم درباره این شخصیت این است که برخلاف طبیعت آرام تنبل‌ها در طبیعت، تنبل نمایش ما بسیار اکتیو و فعال است.

استفاده از نشانه‌های ساده و الصاقش به نقش چقدر شمای بازیگر را کمک کرد تا بهتر در چنین قالبی فرو بروید؟

برای نقش من استفاده از سه ناخن مصنوعی بلند که در حکم دست تنبل‌ها است در گریم کارم به من کمک کرد. ما بازیگران تلاش می‌کنیم با نوع بازی‌مان این مسئله را منتقل کنیم.

بعد از خاتمه اجراها آیا تماشاگران متوجه این مسئله شده‌اند و توانسته‌اند حیوانات را تفکیک کنند؟

بله، مخاطب با توجه به جنس بازی بازیگران و حرف‌هایی که میان بازیگران مطرح می‌شود متوجه این قضیه می‌شوند.

جمع بندی‌ای درباره نقش و فضای کارتان بیان کنید.

جایی خوانده بودم که حضور واینرها فضای تئاتر را دچار تشتت کرده است. در حالی که این گونه نیست و نباید این تفکیک‌ها را انجام داد. بخش مهمی از بازیگری بستگی به خلاقیت و استعداد فرد دارد که نمی‌شود صرفا با چهار سال حضور در دانشگاه به دستش آورد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است