روزنامه صبا

روزنامه صبا

آرمان غفاریان:

رادیو خانه مادری و زادگاه من است


ما ۹۰ دقیقه می‌جوشیم و می‌چرخیم و می‌گردیم تا شما صبح خوبی رو شروع کنی!

برنامه‌های صبحگاهی رادیو ویترین شبکه‌شان هستند و هرکدام بنا به مأموریت‌شان سعی می‌کنند طیف وسیعی از شنونده‌های رادیو با سلیقه‌های مختلف و قومیت‌های متنوع را در بخش صبحگاهی با خود همراه کنند. برنامه سازان صبحگاهی هم با علم به این ویژگی بهترین گویندگان و عوامل را انتخاب می‌کنند تا حال و هوای خوبی به برنامه‌های صبحگاهی بدهند. تهیه‌کننده برنامه‌ صبحگاهی در هر شبکه‌ای که باشد، فارغ از مأموریت‌های ویژه آن شبکه با ساختار تعریف‌شده‌ای برای برنامه‌های صبح آشنا است. نوع بهره‌گیری از متن و صدای گوینده، تحرک، ریتم و تمپوی برنامه، کیفیت و کمیت موسیقی، حجم اطلاع‌رسانی و اخبار، گزارش‌های محیطی زنده و تولیدی و از همه مهم‌تر موضوع محوری برنامه، از جمله مسائلی است که در ساخت برنامه صبحگاهی اهمیت دارد و می‌تواند معیاری برای مخاطب سحرخیز باشد.

برنامه «صبح صبا» که نزدیک به یک دهه روی آنتن رادیو صبا می‌رود، یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های صبحگاهی است که به دلیل ریتم تند و فضای طنزآلودی که فراهم کرده، توانسته مخاطبان خوبی را با خود همراه کند. مخاطبانی که انتخاب‌شان موج اف ام ردیف ۱۰۵٫۵ و رادیو صباست، می‌دانند که کار و بار این برنامه به طور کلی خنداندن و دادن حال خوب به شنوندگانش است و اگر روزتان را در خانه یا در مسیر رسیدن به محل کار روی موج صبا تنظیم کرده‌اید، قطعا حالتان بهتر از قبل می‌شود. با عوامل این برنامه با نشاط گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

آرمان غفاریان دیگر مجری این برنامه رادیویی که این روزها اجرای برنامه «انارستان» را در شبکه افق نیز برعهده دارد، در پاسخ به این پرسش که چرا دوباره رادیو را انتخاب کرده‌ است، گفت: تجربه کار در هر دو فضای رادیو و تلویزیون را دارم، رادیو مثل خانه مادری و زادگاه من است و خدا را شکر که گذشته خود را فراموش نکرده‌ام و البته هر جا موثر باشم، حضور خواهم داشت.

وی به تفاوت‌های اجرا در تلویزیون و رادیو اشاره‌کرد و گفت: انرژی که مجری رادیویی به خرج می‌دهد، از مجری تلویزیونی بیشتر است و این حس، سبب نزدیکی و هم‌صدایی مجری و شنونده می‌شود.

غفاریان از مجریان و گویندگان رادیو که تازه وارد این عرصه شده‌اند، خواست که صبوری کرده و عجله‌ای برای معروف شدن و موفقیت‌های زودگذر نداشته باشند.

وی در پایان با همان لحنی که در برنامه با مخاطبان صحبت می‌کند با مخاطبان روزنامه صبا نیز سخن گفت: سر صبح باهاتون شوخی می‌کنیم. اینجا ما در «صبح صبا» با یک تیم صد درصد جوون با کلی امید و انگیزه و لبخند علاوه بر اینکه خبرهای مهم فرهنگی ورزشی هواشناسی و… که براتون جذاب هست رو به اطلاعتون می‌رسونیم باهاشون شوخی می‌کنیم و دلمونم نمیاد کسی رو برنجونیم و به خوب‌ها و بدها باریکلا می‌گیم که البته این کجا و آن کجا که بعضی باریکلاها از صدتا چیز میگن بدتره؟یادم رفت…

مسابقه داریم چالش داریم نمایش‌های طنز داریم و خلاصه اینکه ۹۰ دقیقه می‌جوشیم و می‌چرخیم و می‌گردیم تا شما صبح خوبی رو شروع کنی! کافیست یک‌بار امتحان کنید! موج اف ام ردیف

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است